וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים חסמו את הכניסה לקריה: "רק עסקה תחזיר אותם בחיים - לא לחץ צבאי"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 13:23

עשרות קרובים של הישראלים שעדיין מוחזקים ברצועה הגיעו לתל אביב ודרשו להשיבם. נטע, בתה של דיצה היימן שחזרה מהשבי, טענה: "לא ברור למה היו צריכים להיהרג שלושה חטופים כדי שיהיו מוכנים לעסקה". לנה טרופנוב חזרה מהשבי, אך בנה עדיין שם: "הייתי מתחלפת איתו"

בווידאו: משפחות החטופים בשער הקריה בדרישה למתווה ישראלי לשחרור החטופים/ניב אהרונסון

עשרות קרובי משפחה של חטופים מפגינים היום (שני) בשער הקריה בתל אביב בדרישה להחזרתם. המשפחות חוסמות את הכניסה למקום במשך 241 שניות, כמספר החטופים שהיו ברצועה. נטע, בתה של דיצה היימן שחזרה מהשבי, מתחה ביקורת על הממשלה: "הם לא מוכנים לשלם את המחיר, אם דורשים הפסקת אש - שיעשו הפסקת אש. רק עסקה תחזיר אותם בחיים, לא לחץ צבאי, לא בעזרת השם ולא נס. לא ברור למה היו צריכים להיהרג שלושה חטופים כדי שיהיו מוכנים להניח עסקה".

לכל העדכונים על המלחמה

נטע סיפרה על תהליך חזרתה שלא אמה: "היא מתרגלת ומעכלת. אסור להשאיר את המשפחות לבד, זה שאמא שלי חזרה לא אומר שצריך להפסיק להיאבק. בניר עוז יש עוד 31 חטופים שטרם חזרו", הסבירה. "ברור שממה שהיא מספרת אני מבינה יותר על הדחיפות של המאבק. 53 ימים היא לא קיבלה תרופה אחת, מעט מאוד אוכל, בתנאים סניטריים מאוד ירודים. יש עוד הרבה קשישים ופצועים בתנאים האלה".

עמיר אלפסה קרוב משפחה של החטופה מאיה גורן- משפחות החטופים בשער הקריה בדרישה למתווה ישראלי לשחרור החטופים 18 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה. היום/ניב אהרונסון
עמיר אלפסה קרוב משפחה של החטופה מאיה גורן- משפחות החטופים בשער הקריה בדרישה למתווה ישראלי לשחרור החטופים 18 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה. היום/ניב אהרונסון
משפחות החטופים בשער הקריה בדרישה למתווה ישראלי לשחרור החטופים 18 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה. היום/ניב אהרונסון

"אף אחד לא צריך לחיות ככה, כל יום שם הוא סכנת נפשות. מצד אחד פעילות צה"ל שפוגעת, כשחוזרות עוד ועוד גופות, ומצד שני המצב הבריאותי הלא מזהיר של הקשישים", הדגישה נטע. "כל מה שמעניין את הממשלה הוא לחסל את חמאס ולהיות חזקה, אז לא מניחים עסקה על השולחן ומבקשים שלא נפגין".

לנה טרופנוב חזרה מהשבי, אך בנה סשה לא היה כלול בעסקה. "אני רוצה להחזיר את הבן שלי. הייתי מתחלפת איתו לגמרי", אמרה לוואלה! מחוץ לקריה. "אני לא רוצה להיות פה בלעדיו, אני מקווה שלא רק לי יש את ההבנה שצריך להחזיר את כולם הביתה בחיים, אלא לכולם", המשיכה לנה. "מאז שחזרתי אני יודעת דבר אחד, שצריך להחזיר את הבן שלי מהר ובחיים. נראה במבחן התוצאה עד כמה עושים בשביל זה. נדב רודאיף, בנו של ליאור רודאיף, שעדיין מוחזק בעזה הוסיף: "אנחנו דורשים מתווה עוד היום, שכולם יחזרו לפה. 73 ימים זה יותר מדי זמן לחכות, בלי אוכל, בלי תרופות ובלי טיפול ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully