וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמות חשפו בכנסת את פעילותן בקרבות: "עושות את עבודתנו"

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 23:47

"סבתא שלי נרצחה בבארי בשבת השחורה. יש לי התמודדות בשני עולמות - לחימה בטייסת, לצד חוויה אישית משפחתית קשה, שיתפה טייסת יסעור רס"ן מ', מטייסת 118. "שמחה שהיינו שם ליצור חוצץ בין האזרחים למחבלים", אמרה סרן גז, מפקדת פלוגת הטנקיסטיות. כל העדויות מהמפגש המרגש

מפגש עדויות וסיפורי גבורה של אנשי כוחות הביטחון - בכנסת/ערוץ הכנסת

במפגש עדויות וסיפורי גבורה של אנשי כוחות הביטחון שהתקיים היום (רביעי) בכנסת, נשמעו עדויות מצמררות ומרגשות מפיהם של לוחמים ושוטרים, ובעיקר מפי לוחמות מכל זרועות הלחימה מאז ה-7 באוקטובר. לאחר דקת דומייה, חלקו אנשי כוחות הביטחון את סיפורי הגבורה שלהם, בסימן חנוכה.

טייסת הינשופים רס"ן ל מטייסת 123 שמאז פרוץ הלחימה מחלצת פצועים מעזה: "אני לא מרגישה גיבורה. אנחנו עושים את עבודתנו, זה מה שהכשירו אותנו לעשות." רס"ן ל' תיארה אירוע פינוי אחד: "בטייסת אצלנו מוכנים תמיד 24/7 , יחד עם צוות שלם במסוק ומחוצה לו, לרגע שבו יזניקו אותנו למשימת פינוי פצועים. לפני 3 שבועות הוזנקתי לפינוי מתוך רצועת עזה. זאת הייתה הפעם ראשונה ש'חוצים קו' וזה מכניס לדריכות. הכול מתקתק די מהר. נמצאים מעט מאד זמן על הקרקע ומפנים פצועים לבתי החולים. זאת הייתה הפעם הראשונה שהבנתי שיש פה שרשרשת ענקית של אנשים להצלת חיים של חיילים - לא אני הצלתי לבד חיים. כולם לוקחים חלק במשימה וכך נמשיך לעשות מתי שיידרש"

מפגש עדויות וסיפורי גבורה של אנשי כוחות הביטחון - בכנסת. 13 בדצמבר 2023. נועם מושקוביץ, ערוץ הכנסת
"צריכים לזכור שעלינו להיות אחד למען השני". תמונות מערב העדויות בכנסת/ערוץ הכנסת, נועם מושקוביץ

"אין לי סיפור גבורה" אמרה טייסת יסעור רס"ן מ', מטייסת 118, שהשיבה במטוסה חלק מהחטופים שחזרו ארצה: "סבתא שלי נרצחה בבארי בשבת השחורה. יש לי התמודדות בשני עולמות - לחימה בטייסת, לצד חוויה אישית משפחתית קשה. הפעילות המבצעית היא כמו נקודת אור שעוזרת לי להמשיך ולהסתכל קדימה. אחרי 7.10 פיניתי כוחות מבארי וזה היה מוזר לראות הכל מלמעלה, כמו שטח אויב. גם השתתפתי בפעימה הראשונה של השבת החטופים - זה הרגיש כמו חלום שהתגשם".

סרן קרני גז, מפקדת פלוגת הטנקיסטיות מגדוד ברדלס, הגיעה כשהיא מלווה בצוות הלוחמות שלה וסיפרה: "בבוקר הגיעו בעיקר ידיעות מוזרות מרשתות חברתיות ותמונת המצב לא היתה ברורה. הגענו לזירה מול 40-50 מחבלים. ניהלנו שם קרבות בהתחלה בשטחים הפתוחים ולאחר מכן זלגנו לתוך הקיבוצים שכוחות צהל טרם הגיעו אליהם, בקיבוץ חולית וסופה. היו 3 טנקים בלחימה. אם היו לי יותר טנקים היינו מצליחים להיפרס חזק יותר. שמחה שהיינו שם ליצור חוצץ בין האזרחים למחבלים".

מפגש עדויות וסיפורי גבורה של אנשי כוחות הביטחון - בכנסת. 13 בדצמבר 2023. נועם מושקוביץ, ערוץ הכנסת
"הפעימה הראשונה של השבת החטופים הרגישה כמו חלום שהתגשם". תמונות מערב העדויות בכנסת/ערוץ הכנסת, נועם מושקוביץ

מפקדת יחידת הסיירות במג"ב דרום רפ"ק שפרה בוכריס, שיחד עם שלושה לוחמים שלה, יצאו עצמאית ופינו ניצולים מהמסיבה ברעים במשך 12 שעות הלוך ושוב, תוך סיכון עצום לחייהם: "כמויות החברים שאיבדנו הן פסיכיות. עצם זה שכולנו פה היום, במדים עם כל הצבעים, מכל החברה הישראלית - חשוב שנזכור את זה גם אח"כ - שלא תתפספס לנו הרעות הזאת. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. צריכים לזכור שעלינו להיות אחד למען השני - כי אין לנו ברירה ואין לנו דרך אחרת לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully