וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראה שלטים שעוררו את זעמו - והצית מאהל של משפחות החטופים והנרצחים

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 20:17

בתום חקירה בתחנת מוריה עלה כי החשוד הגיע אל אזור המאהל מצוייד בתיק גב ומצית ולאחר שהסתובב בסמוך למאהל הלוך ושוב, הצית את האש, עלה לרכבו ונמלט. מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים, כשבימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום

בווידאו: הצתת מאהל משפחות החטופים בירושלים/מערכת וואלה!

בתום חקירה במחוז ירושלים הוגשה היום (רביעי) הצהרת תובע נגד החשוד בהצתת מאהל משפחות החטופים והנרצחים בקריית הממשלה בירושלים. לפני כשבוע, פרצה שריפה במאהל מחאה של משפחות שכולות מול הכנסת. משטרה הוזעקה למקום ונפתחה חקירה, כשהיום הותר לפרסום כי החשוד, בן 59 מקריית גת, ביצע את המעשה במכוון לאחר שראה ברשתות החברתיות שיש במקום שלטים שתוכנם עורר את זעמו. השריפה גרמה נזק לאוהל אך הסתיימה ללא נפגעים, כשהשריפה כובתה על ידי אזרחים בתוך זמן קצר. היום מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים בבימ"ש, ובימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום.

ממצאי חקירה ראשוניים של חוקרי תחנת מוריה במחוז ירושלים בסיוע חוקר דליקות של כבאות והצלה, העלו כבר אז חשד כי השריפה במקום נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת. בעקבות כך, החלו חוקרי תחנת מוריה באיסוף ממצאים ובפעולות חקירה נוספות במטרה להתחקות אחר החשוד במעשה. לאחר חשיפת זהותו הוצא נגדו צו מעצר.

ההרס במאהל משפחות החטופים בירושלים. דוברות משטרת ישראל
השריפה גרמה נזק לאוהל אך הסתיימה ללא נפגעים. ההרס במאהל משפחות החטופים בירושלים/דוברות משטרת ישראל

כבר ביום שלאחר המקרה, עצרו שוטרי מחוז ירושלים את החשוד בהצתה. לאחר חקירה בתחנת מוריה עלה כי הגיע אל אזור המאהל כשבאמתחתו תיק גב ומצית, ובאמצעותה הצית את האוהל. לאחר שהסתובב בסמוך למאהל הלוך ושוב, הצית את האש, התרחק מהמקום, עלה לרכבו ונמלט. חוקרי המשטרה ניסו לברר את המניע והרקע למעשה זה, ולאחר חקירה החשוד טען שהדליק את המאהל כיוון שראה ברשתות החברתיות כי במקום ישנם שלטים בחזית האוהל, שלטים שתכניהם עוררו את זעמו.

מעצרו של החשוד הוארך בשבוע האחרון בבית המשפט, כשבמהלכם גם נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע, המאפשרת את החזקת חשוד במעצר בתקופה שלאחר תום החקירה, בטרם הוגש כתב אישום. מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים, כשבימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

חשד להצתה במאהל מחאה של מספר משפחות שכולות מול הכנסת, 8 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. הנזק במאהל מחאה לאחר השריפה/דוברות משטרת ישראל

לא מדובר בתקרית הראשונה באזור, כשלפני שבועיים הוזעקו כוחות משטרה בעקבות חיכוך שהתפתח במקום. מאהל המחאה עומד סמוך למשרד האוצר כבר כמה שבועות, ומבקר באופן חריף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקורא להדחתו באופן מיידי.

מעוז ינון, שהוריו נרצחו בעוטף עזה, נאם באחת מעצרות בהמחאה ואמר: "בבוקר השחור אמא שלי התכוונה ללכת לצומת שער הנגב עם מזוודה שעליה כתוב 'קח ולך', אבל נחת מחבל עם טרקטורון מעופף, רבע שעה אחר כך הוא שרף את בית העץ של ההורים שלי ואותם בתוכו".

עוד המשיך ינון בנאומו ואמר כי "מה שינצח את ממשלת הזדון זו התקווה, הרסיסים אליהם התפרקנו, התקווה שנבנה מחדש את המדינה כל ערכים של שיוויון, אחווה ושותפות. אנחנו נמצאים בזמן היסטורי, מעמד הר סיני המודרני, ממשלת הזדון רוקדת סביב עגל הזהב, מעגל השנאה, הפירוד, ההרס. בזכות התקווה והאמונה והאהבה אנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully