וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב פרסה: המשטרה תאפשר קיום מחאה למען החטופים בכיכר הבימה

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 12:28

המשטרה חזרה בה מדרישתה המקורית ממארגני המחאה, ולא תבקש להוציא רישיון להפגנה המתקיימת לציון יום זכויות האדם הבינלאומי, אחרי שהמארגנים עתרו לבג"ץ. אולם - המשטרה מציבה תנאים

מחאה להשבת החטופים/מעריב

אחרי עתירה לבג"ץ, המשטרה תאפשר לערוך הפגנה למען החטופים בכיכר הבימה, גם ללא רישיון - כך הודיע לבג"ץ היום (ראשון) מפקד מחוז תל אביב במשטרה, פרץ עמר.

חברת עיריית תל אביב מוריה שלומות והעובדת הסוציאלית נירית בן חורין ביקשו לקיים היום בכיכר הבימה משמרת מחאה המונה בין 50 ל-70 איש לציון יום זכויות האדם הבינלאומי, שעניינה הוא הרחבת העסקה להחזרת החטופים והחטופות, הסדר מדיני כולל והפסקת הלחימה. המשטרה דרשה מהמארגנים להוציא רישיון למשמרת המחאה, ולכן השתיים עתרו לבג"ץ באמצעות האגודה לזכויות האזרח וקבוצת "הורים נגד מעצרי ילדים".

עצרת למען שחרור החטופים בתל אביב, 18 בנובמבר 2023. רויטרס
עצרת למען שחרור החטופים בתל אביב, 18 בנובמבר 2023/רויטרס

בג"ץ הוציא ביום שישי החלטה לפיה היום יתקיים דיון בנושא בשעה 12:00, וכי על המשטרה להגיש את עמדתה בכתב לבית המשפט. בעמדתה, המשטרה החליטה לסגת מדרישת הרישיון, ועל כן תאפשר את קיומה של משמרת המחאה היום בערב בכיכר הבימה. "ואולם", סייגו במשטרה בעמדתם שהוגשה על ידי פרקליטות המדינה, "לצורך שמירה על הסדר הציבורי ובשים לב למצב החירום, החליטה המשטרה על הצבת תנאים לקיומה של המחאה, מכוח סמכויותיה הכלליות של המשטרה".

עיון במסמך התנאים שהציבה המשטרה לקיומה של המחאה מראה כי על המארגנים נאסר לקיים תהלוכה, ונאסר עליהם להקים במה עם כל אמצעי שצורך חשמל. תנאי נוסף הוא שחל איסור על הנפת שלטים דגלים כרזות או נשיאת נאומים שיש בהם דברי הסתה או המרדה לנקיטת פעולות אלימות או מנוגדות לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully