וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוט שג'אעיה: מעוז הטרור שגובה מחיר דמים שוב ושוב

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 8:06

השכונה שבמזרח העיר עזה ידועה כ"קן צרעות" אכזרי ומסוכן במיוחד. במהלך הלילה הותקפו בה יעדי טרור באמצעות טילים וארטילריה, והבוקר נודע כי נפלו בה לוחמים מגדוד 13 של חטיבת גולני, שגם במערכות קודמות ספגה אבידות רבות במהלך הלחימה בשכונה. היסטוריה של דם

מפקד גדוד 13, חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, בסרטון ב-12/10/באדיבות המצולמים

שכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה, שהבוקר (רביעי) נודע כי במהלך הלחימה בסמטאותיה נפלו שבעה לוחמי צה"ל - מתוכם חמישה לוחמי גולני - ידועה זה שנים כמעוז טרור אכזרי ומסוכן. במהלך שעות הלילה צה"ל תקף יעדי טרור בשכונה באמצעות טילים וארטילריה, ויש להניח שהלחימה העזה בה רק תגבר בימים הקרובים. במבצעים שניהלה ישראל ברצועת עזה לאורך השנים נפלו בה חללים רבים, ובמלחמת חרבות ברזל נפתח בהיסטוריה המדממת שלה פרק חדש.


לכל העדכונים מהיום ה-68 למלחמה

כתב וואלה! אמיר בוחבוט בשכונת שג׳עיאה, מזרח העיר עזה. 6 בדצמבר 2023. אמיר בוחבוט
קן של פשע וטרור. כוחות צה"ל בשכונת שג'אעיה בעזה, בשבוע שעבר/אמיר בוחבוט

בתולדות המערכות הצה"ליות בשג'אעיה שמור מקום של כבוד לחטיבת גולני, שניהלה בה אינספור קרבות. במהלך מבצע עופרת יצוקה, בשנת 2008, ניהלה חטיבת גולני לחימה בשכונה וספגה אבידות. כך גם בראשית מבצע צוק איתן, בקיץ 2014, כשהחטיבה תמרנה קרקעית ללב השכונה, ניהלה לחימה בתאי שטח מורכבים נגד אלפי מחבלים שיצאו ממנהרות ונאלצה להפעיל אש כבדה ביותר. בקרב על שג'אעיה במהלך אותו מבצע ספגה החטיבה 14 חללים, ובהם אורון שאול, שהוכר כחלל שמקום קבורתו לא נודע.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הרס בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
היסטוריה של אבידות. הרס בשכונת שג'אעיה במהלך מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014/רויטרס

רק לפני כשבוע התלווה כותב שורות אלה אל הכוחות הלוחמים בשג'אעיה, וצפה מקרוב באתגרים העצומים של טיהור השכונה מקיני הטרור המרובים. "בשג'אעיה מסתתר גדוד חזק מאוד, אחד החזקים בזרוע הצבאית של חמאס", הסביר לוואלה! איש ביטחון ותיק, שמכיר את השכונה העזתית היטב, "מתגוררות בשכונה משפחות פשע, למשל משפחת דוגמוש. הן הבינו את הערך של הכסף לטרור. בעבר חמאס נלחם בהם כדי להשיג שליטה, אבל בסוף השקיע בהן. כשפורצת מלחמה הם נלחמים כמשפחה, לפי חמולות, ויש לזה ערך בהתנגדות ובקיצוניות. זה אתגר לצה"ל. ראינו מה קרה במבצע צוק איתן, בקיץ 2014, כשחטיבת גולני תמרנה לשג'אעיה. היא כאילו נכנסה עם הראש בקיר, ושילמה על כך מחיר כבד מאוד. שג'אעיה ידועה היסטורית כמקום שיש בו הרבה רוע ואכזריות. שם חטפו את אורון שאול. הם שילמו על זה בהרס עצום, אבל קיבלו כסף בהתאם מחמאס כדי להשתקם".

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל, דוברות שב"כ

אחד המפקדים בשטח הסביר אז לוואלה! כי אחת ממטרות הלחימה היא פירוק קו הבתים שמאיים על נחל עוז וכפר עזה שבעוטף. "כשנצא מפה", הסביר, "לשום מחבל לא יהיה קשר ישיר ליישובים ולאזרחים שנמצאים בהם. יש לנו מודיעין, ואיתו אנחנו מתכננים את השלב הבא. הכול עומד לרשותנו: מסוקי קרב, מל"טים, תותחנים וטנקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully