וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוועדת חוץ וביטחון: "מספר ההרוגים ב-7 באוקטובר ואחרי אוסלו זהה"

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 22:26

רה"מ טען כי בעקבות ההסכם נהרגו מאות ישראלים, וכינה אותו "החטא הקדמון". בהמשך התחמק מלהשיב להצעות של ח"כים מהימין לחידוש ההתנחלויות ברצועה ביום שאחרי המלחמה. "אפשר לכבוש את עזה, אפשר לספח - אבל מה המחיר?", תהה

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים עשרות מחבלי חמאס נכנעים בפני כוחותינו. הם מניחים את נשקם ומוסרים את עצמם לידי לוחמינו הגיבורים". 10.12.23/וידאו (עלה לשרת): רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בוועדת חוץ וביטחון כי מניין ההרוגים ב-7 באוקטובר זהה לזה שאחרי הסכם - כך לפני שני גורמים שהשתתפו בישיבה. נתניהו אמר את הדברים בתשובה לשאלה של יו"ר העבודה מרב מיכאלי על סוגיית היום שאחרי המלחמה, שאמרה לנתניהו - "חזרת לקמפיין שהיחיד שיכול למנוע מדינה פלסטינית זה אתה. אבל מעולם לא הבאת אלטרנטיבה או פתרון אחר. אף אחד לא יבוא לסייע בשיקום עזה או ישקיע כלכלית בלי הסכם מדיני וחזון שתי מדינות. אי אפשר להשמיד את חמאס בלי רגל מדינית כי יקום משהו יותר גרוע". נתניהו השיב שה"חטא הקדמון הוא אוסלו. אחרי אוסלו היה מספר הרוגים זהה. הבעיה היא לא בהסכם אלא שהביאו את הגורם הכי אנטי-ציוני ואנטי-יהודי ללב הארץ".

במהלך הדיון התחמק נתניהו מלהשיב על הצעות לכיבוש מחדש וחידוש ההתנחלויות ברצועת עזה. "אפשר לכבוש, אפשר לספח, אבל באיזה מחיר? אז התיישבנו, נניח, צריך לחשוב על המחיר", אמר נתניהו לחבר הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) שהעלתה את הסוגיה, כך לפי שני גורמים שהשתתפו בדיון. בתשובה לשאלה של מיכאלי על היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה, נתניהו הסביר שהמטרה שלו היא פירוז הרצועה על ידי ישראל ולאחר מכן שיקומה - בהובלת העולם הערבי ומדינות המפרץ.

לכל העדכונים על המלחמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים. 10 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"אפשר לספח - אבל מה יהיה המחיר?". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו התייצב לעדכון הוועדה לדיון שנמשך כשלוש שעות, ואף התארך כשעה מעבר למתוכנן. לפי הודעת יו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין, "עלו סוגיות רבות ובראשן סקירה ודרכי הפעולה האפשריות בנושא השבת החטופים, היערכות לשלב הלחימה הבא, סקירה בנושא הלחצים והאפשרויות הבינלאומיות ועוד נושאים רבים שהעלו חברי הוועדה".

בין השאר, כך לפי גורמים שהשתתפו בדיון, חבר הכנסת דני דנון העלה את סוגיית הפינוי של אוכלוסיית עזה, וסיפר בוועדה על המאמר שכתב ביחד עם חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד, שבו קראו לקהילה הבינלאומית לקלוט פליטים מעזה. "אני ורם בן ברק הצלחנו להסכים על התפנות מרצון", אמר דנון. חבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) שדיבר אחריו, העיר: "אני קורא לזה טרנספר מרצון". נתניהו השיב לואטורי באנגלית: "כמו שאומרים ביידיש - יש לך יכולת מופלאה להשתמש במילים (you have a way with words)".

עוד בוואלה!

הותר לפרסום: שישה לוחמים נהרגו בקרבות ברצועה; חייל נוסף נהרג בתאונת דרכים

לכתבה המלאה
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
"למה מתחשבים בארה"ב?". גוטליב/ראובן קסטרו

עוד סיפרו הגורמים כי חברת הכנסת טלי גוטליב מתחה ביקורת בדיון על ההיענות לדרישות אמריקניות בנושא הסיוע ההומניטרי לעזה. "למה אין מצור בעזה? למה אנחנו כאלה תבוסתנים? למה מתחשבים בארצות הברית? שאתה תיכנע ללחץ? אתה מצליח להשיג את הכול". נתניהו השיב בהרצאה היסטורית: "בן גוריון נכנע לתכתיב של אייזנהאוור ויצא מסיני. אני בפגישה הראשונה שלי עם אובמה, כשהוא אמר לי לא תהיה בנייה - המשכתי לבנות. אם עשיתי משהו בשנים האלה זה להדוף את הלחצים האלה". נתניהו הסביר כי הוא מנהל מערכה הסברתית ב"מיליון ריאיונות בתקשורת האמריקנית" והוסיף: "אני תלמיד של אבי שהיה תלמיד של ז'בוטינסקי שהאמין בתורת הלחץ. כל הזמן צריך להפעיל לחץ. אובמה כתב בביוגרפיה שלו שמכל מדינה הוא יכול להשיג מה שהוא רוצה, חוץ מישראל וביבי".

בהמשך העלתה מיכאלי בפני נתניהו את חשיבות שחרור החטופים שעוד נותרו בשבי החמאס. "הלחץ הצבאי חשוב ולא מספיק, חייבים להביא אותם. יש שם אנשים שמילולית ימותו אם לא יחלצו אותם בקרוב - זה לא רק ענין אנושי מוסרי אלא ביטחוני אסטרטגי. יש חולים, יש פצועים, יש קשישים בגילך", אמרה. בשלב זה התרעמה גוטליב על מיכאלי וצעקה: "איזה חוסר כבוד, איך היא מדברת אליך?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully