וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל השתמשה בפצצת זרחן מתוצרת אמריקנית בתקיפה בלבנון

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 15:52

לפי תחקיר של וושינגטון פוסט, שניתח רסיסים פגזים, צה"ל עשה שימוש בתחמושת שנועדה למסך תנועת כוחות ועלולה להיות אסורה באזורים אזרחיים. עוד דווח כי תשעה אזרחים נפצעו בתקיפה. צה"ל: משתמשים בפצצות זרחן בהתאם ומעבר לדרישות החוק הבינלאומי

בווידאו: צה"ל השלים תקיפה בשטח לבנון; מטוסי קרב השמידו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון - כך דווח היום (שני) בוושינגטון פוסט, על בסיס ניתוח רסיסים שנמצאו בכפר באזור. ארגוני זכויות אדם קוראים לחקור את התקרית, שאירעה באוקטובר ושבה נפצעו תשעה אזרחים, כפשע מלחמה.

עיתונאי העובד עבור וושינגטון פוסט מצא שרידים משלושה פגזי 55 מ"מ שנורו לדהיירה, הסמוכה לגבול עם ישראל. תושבים אמרו שהם גרמו לשריפתם של ארבעה בתים לפחות. פצצות זרחן משמשות למיסוך תנועת כוחות צבא והחומר בהן עשוי להידבק לעור ולגרום לכוויות קטלניות ולנזקים בדרכי הנשימה.

השימוש בפצצות זרחן באזורים אזרחיים מוגבל על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי. בין תשעת הפצועים בתקיפה, לפחות שלושה מהם פונו לבית חולים, אחד מהם למשך כמה ימים.

דיווח: ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון. 11 בדצמבר 2023. רויטרס
דיווח: ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון. 11 בדצמבר 2023/רויטרס

התקיפה המתוארת בתחקיר התרחשה ב-16 באוקטובר, כשבוע מאז פרוץ המלחמה בדרום שהתפשטה גם לגבול הצפון. לפי הדיווח, פצצות הזרחן נורו בשעות החשיכה - שבהן אין להן שימוש מעשי - מבלי שהיו כוחות ישראליים מעבר לגבול עם לבנון.

תושבים טענו כי השימוש בפצצות הזרחן נועד להבריח אותם מהעיירה, אחד ממוקדי חילופי האש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה, לקראת פעילות קרקעית עתידית. עם זאת, בתגובה לתחקיר, הצבא אמר לוושינגטון פוסט כי השימוש בפצצות זרחן נעשה למטרות צבאיות של מיסוך תנועת כוחות, "בהתאם לדרישות החוק הבינלאומי ומעבר לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לפי התחקיר, המספרים הסידוריים שנמצאו על הפגזים תואמים את אלו שבהם משתמש הצבא האמריקני, ואלו מראים כי הם יוצרו במפעלי תחמושת בלואיזיאנה ובארקנסו ב-1989 וב-1992. הצבע הירוק של הפגזים וסימונים אחרים שעליהם - כמו "WP" שהיה על אחד מהם - תואמים את אלו של פגזי זרחן לבן, לפי מומחי נשק.

לפצצות M825, הנורים מתותחי הוביצר 155 מ"מ, יש שימוש לגיטימי בשדה הקרב. הן כחלק מאספקת נשק בשווי מיליארדי דולרים שמעבירה ארצות הברית לישראל מדי שנה, והתגברה מאז פרוץ המלחמה נגד חמאס.

גורם ביטחוני אמריקני אמר כי הוא מודע לדיווח על ההתקפה שכללה שימוש בנשק הזה. "אנחנו מתייחסים ברצינות לדיווחים על שימוש בלתי חוקי בו", אמר. "אנו ממשיכים להדגיש את חשיבות הציות למשפט ההומניטרי הבינלאומי, הן בפומבי והן באופן פרטי, בשיחותינו עם שותפינו הישראלים".

לא ברור מתי ארצות הברית העבירה את התחמושת לישראל. הגורם אמר כי לא סופקה תחמושת זרחן לבן מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully