וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה בתים נפגעו במטולה בעקבות ירי נ"ט, צה"ל תקף בתגובה

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 1:56

פיצוצים נרחבים במרכז ובצפון הרצועה בעקבות תקיפות צה"ל. צה"ל יחמיר את הבידוק הביטחוני במעבר ניצנה. טילי נ"ט שוגרו מלבנון לישראל, אין נפגעים. צה"ל: יותר מ-500 פעילי טרור נעצרו ברצועה. גלנט: "בין העצורים שנכנעים בעזה - מחבלים שהשתתפו בטבח | כל העדכונים

בווידאו: בעקבות ירי כבד למרכז: פצוע קל-בינוני מפגיעה בחולון/ניב אהרונסון

01: דיווח: ירי לעבר ספינה ליד חוף תימן, אש פרצה על הסיפון

דיווח התקבל הלילה בסוכנות הסחר הימי הבריטית על ירי לעבר ספינה באזור בב אל-מנדב סמוך לחוף תימן. על סיפון כלי השיט פרצה שריפה. על פי הדיווח, אין נפגעים בקרב אנשי הצוות.

23:15 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

22:29 - פיצוצים נרחבים במרכז ובצפון הרצועה בעקבות תקיפות צה"ל

צה"ל תוקף כעת מבנים ותשתיות בצורה נרחבת במרכזת ובצפון רצועת עזה. תושבים מדווחים על פיצוצים בעוצמה גדולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

21:34 - צה"ל יחמיר את הבידוק הביטחוני במעבר ניצנה

מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים דיווחה כי היא תחמיר את הבידוק הביטחוני במעבר ניצנה. "בתום התייעצות ביטחונית, הוחלט הערב על בידוק ביטחוני משולב במעבר ניצנה ובמעבר כרם שלום, זאת לצורך שיפור ושדרוג יכולות והיקפי בידוק הסיוע ההומניטארי שמועבר לרצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים", נמסר. "משאיות המכילות מים, מזון, ציוד רפואי וציוד מחסות בלבד ייבדקו במעברים ניצנה וכרם שלום - ויועברו משם לארגוני סיוע בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים".

עוד הודגש בהודעה כי "לא ייכנסו סחורות מישראל לרצועת עזה, כלל הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה יוסיף להיכנס דרך מעבר רפיח שבמצרים".

21:12 - מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט מלבנון לישראל, אין נפגעים

צה"ל דיווח כי מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט לפני זמן קצר משטח לבנון לשטח ישראל במרחב מטולה, אין נפגעים. צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

20:46 - ירי טיל נ"ט על מבנה במטולה

ירי טיל נ"ט על מבנה במטולה. לא דווח על נזק או נפגעים. ברשת אל - מנאר הירדנית נכתב שמדובר בתגובה להריגת ראש עיריית טייבה, חוסיין עלי מנצור.

20:08 - צה"ל: יותר מ-500 פעילי טרור נעצרו על ידי כוחות צה"ל ושב"כ ברצועת עזה

צה"ל דיווח כי יותר מ-500 פעילי טרור מארגוני הטרור חמאס וגא"פ נעצרו על ידי כוחות צה"ל ושב"כ בחודש האחרון ונלקחו להמשך חקירה של יחידה 504 באגף המודיעין והשב"כ.

מתום ההפוגה, לוחמי צה"ל בשיתוף עם שב"כ עצרו כ-140 פעילי חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה. הפעילים עוכבו במהלך קרבות בימים האחרונים על ידי לוחמי צה"ל, חלקם נכנעו באופן יזום והובלו עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב"כ להמשך חקירה.

סך הכל בחודש האחרון נעצרו על ידי לוחמי צה"ל ושב"כ יותר מ-350 פעילים בארגון הטרור חמאס . בנוסף אליהם, נעצרו יותר מ-120 פעילים בארגון הטרור גא"פ. סך הכל נעצרו יותר מ-500 פעילים מארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה שנלקחו להמשך חקירה בשטח ישראל.

נתוני פעילי הטרור שנעצרו ע"י צה"ל. 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
נתוני פעילי הטרור שנעצרו ע"י צה"ל/דובר צה"ל
פעילי הטרור שנעצרו ע"י צה"ל ברצועת עזה. 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילי הטרור שנעצרו ע"י צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
פעילי הטרור שנעצרו ע"י צה"ל ברצועת עזה. 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילי הטרור שנעצרו ע"י צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

19:56 - הרמטכ"ל וראש השב"כ בחאן יונס: "מעמיקים את ההישג בצפון הרצועה, בדרום ולתוך האדמה"

הרמטכ"ל וראש השב"כ קיימו הערכת מצב בחאן יונס שברצועה. בסיום הערכת המצב מסרו לתקשורת: "אנחנו מעמיקים גם את ההישג בצפון הרצועה, גם את הכניסה בדרום הרצועה, וגם מעמיקים לתוך האדמה - כל המקומות האלה, כל ההעמקות האלה, מאוד חשובות לטובת ההישג", אמר הלוי. "השיטה המרכזית היא באמת השילוב - גם של החי"ר, שריון הנדסה ביחד פה על הקרקע, החיבור שלהם למודיעין, שב"כ ואמ"ן".

ראש השב"כ רונן בר הוסיף: "מה שמיוחד במלחמה הזאת היא צריכה להיות גם רחבה, כדי למוטט את התשתיות המבצעיות והשלטוניות, אבל גם מאוד מאוד ממוקדת בשביל להגיע לאזרחים שלנו ולהוציא אותם, נראה לי שאין כוח שיכול לעמוד מול השילוב הזה".

19:55 - גנץ: "נחזיק בשטחים ברצועה לאורך תקופה ארוכה"

השר בני גנץ ביקר היום בחמ"ל עיריית אשקלון יחד עם ראש העיר תומר גלאם, ביד מרדכי וכן בעיר שדרות יחד עם ראש העיר אלון דוידי. בסיום הביקור קיים השר גנץ הצהרה לתקשורת ואמר כי "הפעולה הצבאית מתרחבת ומעמיקה בדרום ובצפון הרצועה, וגם בצפון מול חיזבאללה שמורחק מהגבול וסופג אבידות".

בנוסף, אמר גנץ: "בשלב הזה - הנהגת חמאס איבדה את השליטה בחלק גדול מהשטח. לוחמי חמאס נכנעים או נהרגים. אנחנו מפרקים באופן יסודי את המנגנון הצבאי על מנת שלא ניתן יהיה אותו להרכיב לעולם. יכולת השיגור עוד קיימת אך נפגעה קשות, והלחימה נמשכת".

עוד אמר כי "חשוב להדגיש - אנחנו נחזיק בשטחים ברצועה לאורך תקופה ארוכה, נפעל צבאית בכל מקום שבו איש חמאס ירים את ראשו או את נשקו ונדאג שמהחלונות בבתי התושבים בדרום יראו את חיילי צה"ל. הפעולה שלנו מכוונת להמשך פירוק החמאס".

19:44 - כלי טיס תקפו את חוליית המחבלים שביצעה את השיגורים לשתולה

צה"ל דיווח כי בתוך פחות משעה כלי טיס תקפו את חוליית המחבלים שביצעה את השיגורים לשתולה והשמידו עמדה ממנה בוצע ירי למרחב יפתח.

בנוסף, בהמשך להתרעה במושב שתולה לפני זמן קצר, זוהה שיגור אחד של פצצת מרגמה שנפלה בשטח פתוח.

19:31 - גלנט: "בין העצורים שנכנעים בעזה - מחבלים שהשתתפו בטבח"

שר הביטחון יואב גלנט נאם היום בפני התקשורת ואמר כי "בין העצורים שנכנעים בעזה - מחבלים שהשתתפו בטבח".

"אנחנו מתקדמים בקרבות, מכתרים את המעוזים האחרונים של חמאס בג'באליה שג'אעיה, הם נמצאים על סף פירוק", אמר גלנט. "כמות הנכנעים שיוצאת מהמקומות האלה מלמדות על מה שקורה. כשהנכנעים יוצאים מהבונקרים הם אומרים 'חסר לנו נשק, אוכל, מרגישים בידוד, המפקדים בגדו בנו הם מסתתרים מתחת לאדמה ושלחו אותנו אל מותנו'. בין המחבלים שנכנעים יש כאלה שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר".

בנוסף, גלנט נתן מסר תקיף לשאר הגדודים בעזה שעדיין לא נכנעו: "אנחנו נמצאים לקראת נקודת שבירה בצפון רצועת עזה, בעיר עזה. דינם של הגדודים האחרים - אותו דין, נפרק אותם. זה יקרה גם בחאן ינוס וסביבותיה. אני קורא לכל הגדודים האחרים - תכנעו, אם לא דינכם נגזר".

19:06 - מנכ"לי משרדי הממשלה נפגשו עם משפחות החטופים: "נפעל ונעמוד לצידכם 24/7"

פורום מנכ"לי משרדי הממשלה, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי והממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, נפגשו עם נציגי משפחות החטופים, הנעדרים והשבים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי אמר במהלך הפגישה כי "אני, וכל מנכ"ל משרד ממשלתי, יפעל ויעמוד לצידכם 24/7. אף אחד לא יישאר מאחור. המדינה כולה עומדת מאחוריכם".

במהלך המפגש נציגי המשפחות העלו בפני מנכ"לי משרדי הממשלה את הצרכים השונים והאתגרים איתם הם נאלצים להתמודד, כשהמנכ"לים שיקפו עבורם את מתווה הסיוע והמעטפת של משרדם עבור המשפחות.

18:42 - דובר הבית הלבן: ארה"ב "מודאגת" מהדיווחים על שימוש ישראל בפגזי זרחן לבן

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים על אייר פורס 1 כי ארה"ב "מודאגת" מהדיווחים על השימוש שישראל עשתה לכאורה בפגזי ארטילריה עם זרחן לבן שסופקו ע"י ארה"ב. "אנחנו נשאל את הישראלים שאלות בנושא כדי ללמוד עוד פרטים. יכול להיות שימוש לגיטימי בזרחן לבן בשדה הקרב ואנחנו מצפים שהשימוש בו יהיה רק למטרות לגיטימיות", אמר קירבי.

18:15 - אפילו בשקיות של אונר"א: צה"ל איתר אמל"ח בלב שכונה אזרחית בג'באליה

בפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, איתרו הלוחמים מתקן אימונים לירי RPG שהוסתר בתוך מסגד בלב שכונה אזרחית ובתוכו אמצעי לחימה רבים - רימונים, מחסניות ונשקים מסוגים שונים. חלק מאמצעי הלחימה נמצאו בתוך שקיות של ארגון אזרחי הפועל ברצועת עזה.

צפו בתיעוד: מתקן אימונים לירי RPG בתוך מסגד ואמצעי לחימה רבים

מתקן אימונים לירי RPG בתוך מסגד ואמצעי לחימה רבים - פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח״ל בג׳באליא/דובר צה"ל

17:44 - גלנט בפיקוד המרכז: "כשיהיה ברור מה צה"ל עשה בעזה, הדבר ישפיע גם על איו"ש"

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב בפיקוד המרכז יחד עם מפקד הפיקוד יהודה פוקס, אלוף (מיל') אמיר אבועלפיה, מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט, רמ"ט הפיקוד תת-אלוף רועי שטרית, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה, נציגי שב"כ, משמר הגבול וקצינים נוספים.

בתום הערכת המצב, שר הביטחון גלנט הסביר כי תוצאות הלחימה בעזה ישפיעו גם על הזירה ביהודה ושומרון. "הכוחות מבצעים את העבודה היטב, חשוב מאד שיהודה שומרון יישארו שקטות על מנת שאנחנו נוכל להשלים את המשימה שלנו ברצועת עזה", אמר. "כשיהיה ברור מה צה"ל עשה בעזה, הדבר יקרין גם על יהודה ושומרון וגם על כל המקומות האחרים".

17:02 - רס"ן יהונתן נהון נהרג מפגיעת רכב בזמן ששהה בארה"ב מטעם צה"ל

קצין צה"ל רב-סרן יהונתן נהון, ששהה בארצות הברית בשליחות חיל האוויר, נהרג מפגיעת רכב במהלך ריצה ספורטיבית בסיאטל. נסיבות התאונה נחקרות. נהון בן ה-41, מהנדס יליד נתניה ותושב העיר לשעבר, הותיר אשה ושלושה ילדים, ארונו הועבר לישראל. הלווייתו תתקיים מחר בבית העלמין הצבאי בשכונת בן ציון בנתניה.

17:00 - דיווח לבנוני: ראש הכפר א-טייבה בדרום לבנון נהרג בתקיפה ישראלית

חוסיין מנסור, ראש הכפר א-טייבה בדרום לבנון, נהרג בתקיפה ישראלית - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, הוא היה כבן 80.

16:43 - דוד סויסה מונה לראש מנהלת "אופק צפוני"

שר הביטחון יואב גלנט ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר סיכמו על מינויו של תא"ל (מיל') דוד סויסה לראש מנהלת "אופק צפוני" לחיזוק ביטחון יישובי הצפון.

סויסה שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כקצין תותחנים ראשי. לאחר שחרורו, כיהן בין השאר כמנכ"ל עיריית עפולה. בשנים האחרונות משמש סויסה כמאמן רשויות מקומיות להתמודדות עם מצבי חירום, מטעם פיקוד העורף.

מנהלת אופק צפוני תפעל לשיקום של תשתיות ביטחוניות ואזרחיות בגבול לבנון ולתמיכה בקהילות הישובים, תוך כדי לחימה. זאת על מנת לייצר את התנאים לחזרה בטוחה של התושבים לישובים, כשהמצב הביטחוני יאפשר זאת.

16:03 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:00 - לוחמי צוות קרב של חטיבת ירושלים סיכלו ניסיון פגיעה בכוחות צה"ל ברצועה

לוחמי צוות קרב של חטיבת ירושלים יחד עם כוחות מודיעין, יבשה ואוויר סיכלו ניסיון פגיעהב כוחותינו והשמידו פיר מנהרה באזור המתחם בו שהו.

לאור התרעה מודיעינית על תקיפה מתוכננת של ארגון הטרור חמאס באזור בו שהו לוחמים מצוות הקרב של חטיבת ירושלים, פינו הלוחמים את המתחם ונכנסו לכוננות להתקפת מחבלים. במקביל, בוצעו תקיפות מטרות קרב של מכלול האש החטיבתי בשיתוף חיל האוויר.

בהמשך, הלוחמים שהיו במארב ירו לעבר המחבלים שיצאו מפיר המנהרה, ירי שהוביל לפיצוץ מטען בפיר ולאחריו פיצוצי משנה. האירוע הסתיים בחיסול המחבלים והשמדת תוואי הפירים בתת קרקעי.

צפו בתיעוד: חשיפת פיר המנהרה ממנו סוכל ניסיון ההתקפה של המחבלים

בווידאו: תיעוד של חשיפת פיר המנהרה, על ידי לוחמי גדוד 9207, ממנו סוכל ניסיון ההתקפה של המחבלים/דובר צה"ל

15:45 - מטוסי קרב השמידו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח לבנון, לעבר יישובי הגליל המערבי מוקדם יותר היום.

בנוסף, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל בצפון הארץ, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

צפו בתיעוד: מטוסי קרב תוקפים בלבנון

בווידאו: צה"ל השלים תקיפה בשטח לבנון; מטוסי קרב השמידו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

15:32 - אזעקות בגליל העליון

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר במושב שתולה שבגליל העליון. לא דווח על נזק או על נפגעים.

15:20 - צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בניר יצחק וסופה שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

14:42 - דיווח: ישראל השתמשה בפצצות זרחן אמריקניות בתקיפה בלבנון

ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון - כך דווח היום (שני) בוושינגטון פוסט, על בסיס ניתוח רסיסים שנמצאו בכפר באזור. ארגוני זכויות אדם קוראים לחקור את התקרית, שבה נפצעו תשעה אזרחים, כפשע מלחמה.

דיווח: ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון. 11 בדצמבר 2023. רויטרס
דיווח: ישראל השתמשה בפצצות זרחן מתוצרת ארצות הברית בתקיפה בדרום לבנון. 11 בדצמבר 2023/רויטרס

14:07 - לאחר שיחות פוטין ונתניהו: סגן שר החוץ הרוסי דרש מחמאס לשחרר את החטופים

סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב דרש היום בשיחת טלפון שערך עם נציגי חמאס וארגוני טרור נוספים בעזה לשחרר את החטופים המוחזקים בשטח הרצועה. הדרישה הרוסית מגיעה על רקע פגישות ושיחות שערך בימים האחרונים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנהיגים נוספים במזרח התיכון.

13:07 - כוחות הביטחון עצרו הלילה 18 מבוקשים ביהודה ושומרון, בהם 5 פעילי חמאס

כוחות הביטחון עצרו הלילה 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, בהם חמישה פעילי חמאס. המבוקשים שנעצרו הועברו לחקירה בישראל.

12:05 - בעקבות המטח למרכז: דיווחים על נפילות רסיס בתל אביב

המשטרה החלה לפני זמן קצר לסרוק אחר שרידי רקטות בתל אביב, בעקבות קבלת עדכונים על נפילות רסיס בעיר. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בווידאו: נזקי פגיעה ישירה של רקטה בחולון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:05 - גבר כבן 40 נפצע קל-בינוני מפגיעת רקטה בחולון

גבר כבן 40 נפצע לפני זמן קצר באורח קל עד בינוני מפגיעת רסיס ברגלו, לאחר שרקטה נפלה על כביש ברחוב משה הס בחולון. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול ראשוני ופינה אותו לבית החולים וולפסון שבעיר. בד בבד, שוטרים שהגיעו לזירת הנפילה החלו לבודד את רסיסי הרקטות, שפגעו גם בתשתיות ברחוב.

נפילת רסיס רקטה,חולון, 11 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רסיס רקטה,חולון, 11 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רסיס רקטה,חולון, 11 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רסיס רקטה,חולון, 11 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:01 - ירי כבד למרכז: אזעקות בנתב"ג, תל אביב וערי גוש דן

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בנתב"ג, תל אביב וערי גוש דן בהן ראשון לציון ובת ים.

12:00 - אזעקות בדרום

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בשדרות ויישובי הדרום, בהם ניר עם, מפלסים ואיבים.

11:58 - הותר לפרסום: שלושה לוחמי גבעתי נפלו בקרבות בדרום רצועת עזה

  • צה"ל התיר לפרסום כי שלושה לוחמי גדוד 8111 בחטיבה 5 של גבעתי נפלו אתמול בקרבות בדרום הרצועה:
  • רס"ן במיל' רומן ברונשטיין, בן 46 מבת ים.
  • סרן (מיל') אליה יאנובסקי, בן 23 מירושלים.
  • רס"ר (מיל') ארי יחיאל זנילמן, בן 32 מירושלים.
רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן,סרן (במיל') אליה יאנובסקי, רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן,סרן (במיל') אליה יאנובסקי, רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

11:30 - לראשונה ממלחמת לבנון השנייה: 7 טון ציוד לוגיסטי הוצנחו ללוחמי הקומנדו בחאן יונס

שבעה טון ציוד לוגיסטי הוצנחו מהאוויר למאות לוחמי הקומנדו בחאן יונס באמצעות הצנחת האפסניה המבצעית, שיוצאת לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. המסירה נעשתה מטוס חיל האווירת ומערכת אווירית מיוחדת שיכולה לשמור על יכולות ניווט מדויקות כשהיא מוצנחת אל הקרקע.

תיעוד ממבצע "מתנה משמיים' שבוצע בגזרת חאן יונס
11.12.23. דובר צה"ל
תיעוד ממבצע "מתנה משמיים' שבוצע בגזרת חאן יונס 11.12.23/דובר צה"ל

11:05 - חיל האוויר תוקף מטרות טרור בחאן יונס

חיל האוויר תוקף מטרות טרור בחאן יונס ובמחנות פליטים נוספים במרכז רצועת עזה.

10:35 - ראש עיריית שדרות: צה"ל ייערך לתקופה ארוכה מאוד בעזה - אולי לתמיד

ראש עיריית שדרות אלון דוידי התייחס היום בריאיון ל-103FM לשליטה ברצועת עזה בתום הלחימה וטען כי "צה"ל ייערך לתקופה מאוד, אולי לתמיד" באזורים בתוך הרצועה. דוידי התנגד לכינון שלטונה של הרשות הפלסטינית ברצועה, שהיא לדבריו "עוד ארגון שתומך בטרור". בתוך כך, הדגיש את החשיבות באלטרנטיבה שלטונית שתקום מהצד הפלסטיני: "צריך לחשוב על מי שרוצה באמת עתיד אחר לאזור הזה, לאו דווקא מהצד שלנו, גם מהצד שלהם כי אם לא נעשה את זה, לא יבוא שום עתיד חדש".

10:20 - צבע אדום בעוטף עזה

9:07 - הירי לצפון: 6 שיגורים יורטו, היתר נפלו בשטח פתוח

צה"ל עדכן היום (שני) כי מערכות ההגנה האוויריות יירטו שישה שיגורים שנורו ליישובי הצפון משטח לבנון, וכי יתר השיגורים במטח נפלו בשטח פתוח. בתגובה לירי, צה"ל החל בתקיפת תותחנים לעבר לבנון.

8:48 - צבע אדום בשדרות ועוטף עזה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בשדרות ויישובי עוטף עזה, בהם ניר עם ואיבים.

7:49 - בשעה זו: צה"ל בתקיפה נרחבת בצפון ומרכז הרצועה

צה"ל החל לפני זמן קצר לתקוף יעדים רבים בצפון ומרכז רצועת עזה באמצעות ירי פגזים והפצצות אוויריות.

7:14 - אזעקות בגליל העליון והמערבי

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר ביישובי הגליל העליון והמערבי, בהם כפר ורדים, מעלות תרשיחא ואבירים.

06:37 - עימותים אלימים בין כוחות צה"ל לפלסטינים במהלך מעצר מבוקשים בביתוניא

במהלך הלילה צה"ל פעל ברחבי יהודה ושומרון למעצר מבוקשים במחנה הפליטים דהיישה בשכם ובעיירה ביתוניא, שם התפתחו אירועים אלימים תוך סיכון כוחות צה"ל שהשיבו באש ופצעו מספר צעירים פלסטינים. בנוסף בוצעו מעצרים בכפר כופר דן בנפת ג'נין, אל עיזריה, אבו דיס ואל בירה.

06:35 - צה"ל תקף במחנות מדרום לעיר עזה; חילופי אש בשכונת זיתון

צה"ל תקף בשעות האחרונות מבנים בחאן יונס, רפיח ובמחנות המרכז מדרום לעיר עזה. הפלסטינים מדווחים על הרוגים כתוצאה מתקיפות חיל האוויר וסוללות ארטילריה. בנוסף, חילופי אש התקיימו בשכונת זיתון בעזה בין מחבלים לכוחות צה"ל.

05:50 - צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של ארבעת חללי צה"ל; לוחם נוסף נפצע קשה

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של ארבעת חללי צה"ל:

רס"ם (מיל') גדעון אילני, בן 35, מעשהאל, לוחם בגדוד 2855, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב ברצועת עזה.
רס"ם (מיל') איתי פרי, בן 36, ממודיעין, קשר פלוגתי בגדוד 8111, חטיבה 5, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
רס"ן (מיל') אביתר כהן, בן 42, מכפר סבא, קצין הדרכה בגדוד 8111, חטיבה 5, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
רס"ן גל בכר, בן 34, מאורנית, קצין הדרכה באוגדה 36, נפל בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 8111, חטיבה 5, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

חלל צה"ל רס"ן גל בכר, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן גל בכר/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן (במיל') אביתר כהן, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן (במיל') אביתר כהן/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') איתי פרי, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') איתי פרי/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') גדעון אילני, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') גדעון אילני/דובר צה"ל

05:31 - דיווח פלסטיני: כוחות צה"ל פועלים במחנה הפליטים דהיישה

כוחות צה"ל פועלים כעת במחנה הפליטים דהיישה מדרום-מערב לעיר בית לחם, כך על פי דיווחים פלסטיניים.

04:34 - שליחת האו"ם: "לא ניתן להצדיק את תגובת ישראל לתקיפת חמאס"

המתאמת ההומניטרית של האו"ם בשטחים לין הייסטינגס הצהירה כי "לא ניתן להצדיק את תגובת ישראל" לתקיפת חמאס ב-7 באוקטובר.

בהצהרתה תקפה הייסטינגס את מדינת ישראל והמצב ההומניטרי הרע ברצועה שלטענתה ישראל גרמה. "לא ניתן להצדיק את התקיפות האוויריות נגד אזרחים ותשתיות אזרחיות כמו בתי חולים, בתי ספר ומתקני האו"ם בנוסף לעקירה חוזרת ונשנית של האוכלוסייה האזרחית", אמרה.

בשבוע שעבר, שר החוץ אלי כהן שלל את אשרת הכניסה של הייסטינגס בשל "חוסר איזון בוטה ובלתי מקצועי".

03:22 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

התרעות צבע אדום הופעלו בשדה אברהם, יתד, כרם שלום וחולית שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

03:05 - האיחוד האירופי שוקל לאסור כניסת מתנחלים אלימים למדינותיהם

שרי החוץ של האיחוד האירופי שוקלים את צעדיהם בתגובה למלחמה בין ישראל לחמאס, לרבות השקעת מאמץ נרחב בהחרמת כספי ונכסי חמאס בנוסף לאיסורי נסיעה של מתנחלים ישראלים אלימים ביהודה ושומרון למדינות האיחוד.

דיפלומטים אמרו כי הצעה זו בעייתית משום שאוסטריה, צ'כיה והונגריה הן בעלות ברית גדולות של ישראל ולא יתמכו בצעדים כאלה, למרות כי החלטת ארה"ב להטיל איסור על ויזה למדינה מנסיבות דומות יכולה לתמוך בהצעה. בנוסף, האיחוד הודיע כי צירף את מוחמד דף וסגנו לרשימת הטרוריסטים.

לכל הפרטים

02:32 - מקור על פגישת הקבינט: נתניהו הבין שאין לו רוב ולכן לא קיים הצבעה

לאחר שישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות בנושא הכנסת פועלים פלסטינים לישראל, מקור המעורה בפרטי הישיבה ציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבין שאין לו רוב בקרב שרי הקבינט, לכן החליט לא לקיים הצבעה על הכנסת הפועלים.

02:13 - ישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות בנושא הכנסת פועלים פלסטינים לישראל

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה הלילה (שני) ללא החלטות בנושא הכנסת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל, כך לפי מקור שהשתתף בישיבה. במהלך הישיבה הביעו נציגי צה"ל, מתאם הפעולות בשטחים והשב"כ תמיכה בהכנסת הפועלים. נציגי משטרת ישראל הביעו התנגדות. המקור ציין כי חלק משרי הקבינט הביעו התנגדות גם כן ובסופו של דבר ראש הממשלה נתניהו לא הביא את הסוגיה להצבעה.

נתניהו גם הסיר מסדר היום של הקבינט את סוגיית העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית. זמן קצר לפני ישיבת הקבינט פרסם שר האוצר סמוטריץ הודעה חריפה נגד העברת הכספים לרשות הפלסטינית.
"החשש מקבלת החלטות ליווה גם את ישיבת הקבינט הזו", אמר המקור שהשתתף בישיבה.

00:35 - דיווח פלסטיני: חיל האוויר תוקף בחאן יונס

חיל האוויר תוקף כעת בשכונות המזרחיות של חאן יונס ועל אזורים ממזרח למחוז חאן יונס, כך על פי דיווחים פלסטיניים.

22:56 - קבינט המלחמה המצומצם מתכנס כעת

22:47 - נתניהו ערך ביקור תנחומים אצל משפחת חממי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ערכו היום ביקור תנחומים אצל משפחתו של חלל צה"ל אל"מ אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית בעזה שנפל ב-7 באוקטובר. בביקורו אמר נתניהו למשפחה: "אנו דואבים ונפעמים יחד עם משפחתכם הנפלאה על הקרבתו וגבורתו של אסף הנשגב, גיבור ישראל ומופת לעמו. נזכור אותו לעד, ותמיד נספר את סיפורו כנר לדורות הבאים".

נתניהו בביקור תנחומים אצל משפחת חממי. דוברות הכנסת, אתר רשמי
תמונה מביקור התנחומים של נתניהו ורעייתו בבית משפחת חממי/אתר רשמי, דוברות הכנסת

22:28 - דיווח סורי: ישראל תקפה באזור דמשק

גופי התקשורת הממלכית בסוריה מדווחים כי מערכות ההגנה אווירית באזור דמשק הופעלו עקב תקיפה ישראלית.

22:12 - צה"ל תקף בלבנון, מטרה שנורתה לעבר ישראל יורטה

צה"ל תוקף באש יעדים בלבנון כתגובה לשיגורים שנורו לעבר הגליל מוקדם יותר היום. לוחמי הגנה אווירית שיגרו לפני זמן קצר מטרה חשודה שחצתה את הגבול מלבנון אל עבר ישראל.

20:57 - סמוטריץ': "העברת כספים לרשות הפלסטינית, לא במשמרת שלי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפרסומים על העברת כספים לרשות הפלסטינית: "הרש"פ היא אויב שלא מסוגל לגנות את הטבח של השבת השחורה, מתקצב משפחות מחבלים ומבקש להעביר כספים לטרוריסטים בעזה. העברת כספים אלו בניגוד להחלטתי, זו מדיניות רופסת שמנוגדת לעמדתם של הרוב המוחלט של חברי הממשלה. לא במשמרת שלי".

20:45 - שר לשעבר של חמאס בביקורת חריפה על סינואר

חקירת שב"כ חשפה כי יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס העביר ביקורת חריפה על הנהגת חמאס: "העצה שלי לאנשים בעזה - שיתנגדו לחבורתו של סינואר. תנו לנו לחיות, לטפל באנשים. נבנה את עזה; זה יקח זמן, הפצע גדול".

יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס. שב"כ
יוסף אלמנסי, שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס/שב"כ

20:30 - דובר צה"ל על תמונות הכניעה מעזה: "יש עשרות מחבלים שנעצרו, פועלים לפי ערכי צה"ל"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס הערב לאמירתו של ראש המל"ל הנגבי לפיה תמונות המחבלים שנכנעו לא מועילות לישראל: "המחבלים מופשטים כדי לוודא שהם לא נושאים איתם כלי נשק, עצרנו עשרות מחבלים. אנחנו פועלים על פי ערכי צה"ל ולא נתפשר על כך".

20:27 - אזעקה בכליל שבגליל המערבי

20:25 - דובר צה"ל: "יש קרבות עזים וקשים בעזה, יש גם חללים ופצועים לכוחותינו"

20:14 - אחרי שהמפקד הקודם חוסל: צה"ל חיסל את מפקד גדוד שג'אעיה של חמאס

בהכוונה של אמ"ן ושב"כ, צה"ל חיסל היום בתקיפת מטוס את עמאד קריקע, ששימש כמפקד החדש של גדוד שג'עייה של חמאס, אחרי שקודמו חוסל במהלך הלחימה.

צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה אווירית את המפקד החדש של גדוד שג'עייה של חמאס, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה. שב"כ, משרד הביטחון
צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה אווירית את המפקד החדש של גדוד שג'עייה של חמאס, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה/משרד הביטחון, שב"כ

19:45 - הרמטכ"ל: "יש מקרים בהם נכון להשתמש במלוא העוצמה"

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי סייר היום בעוצבת הגליל וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה. בפגישה עם חברי כיתת הכוננות בקיבוץ מלכיה אמר הרמטכ"ל: "מדינת ישראל אף פעם לא אמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל המקרה שבו מצאנו את עצמינו צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור. קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.

לאירועי היום ה-65 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully