וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי שוקל לאסור כניסת מתנחלים אלימים למדינותיהם

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 5:16

דיפלומטים אמרו כי הצעה זו בעייתית משום שאוסטריה, צ'כיה והונגריה הן בעלות ברית גדולות של ישראל ולא יתמכו בצעדים כאלה, למרות כי החלטת ארה"ב להטיל איסור על ויזה למדינה מנסיבות דומות יכולה לתמוך בהצעה. האיחוד הודיע כי צירף את מוחמד דף וסגנו לרשימת הטרוריסטים

שר החוץ אלי כהן נואם באו"ם על המלחמה מול עזה/רויטרס

שרי החוץ של האיחוד האירופי שוקלים את צעדיהם בתגובה למלחמה בין ישראל לחמאס, לרבות השקעת מאמץ נרחב בהחרמת כספי ונכסי חמאס בנוסף לאיסורי נסיעה של מתנחלים ישראלים אלימים ביהודה ושומרון למדינות האיחוד.

בפגישה שתתקיים היום (שני) בבריסל, שרים מ-27 מדינות האיחוד האירופי ידונו במלחמה בין ישראל לחמאס בנוסף לסיוע הביטחוני העתידי לאוקראינה, כששר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה ינאם בפניהם כדי להמשיך ולעזור למדינתו מבחינה כספית וביטחונית. בעוד שבכירי האיחוד האירופי מתעקשים לעזור לאוקראינה להדוף את הפלישה של רוסיה, התפרצות המלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס אילצה את הגוש להתמקד מחדש במזרח התיכון.

חמאס כבר רשום על ידי האיחוד האירופי כארגון טרור, כלומר כבר עכשיו אמורים להקפיא את כל הכספים או הנכסים שיכולים להיות שייכים לארגון הטרור. בדיון שהתקיים הציעו כי האיחוד האירופי צריך להשקיע מאמצים רבים יותר במציאת כספים של חמאס ובעיית הפצת דיסאינפורמציה של ארגון הטרור ברחבי אירופה. מדינות האיחוד האירופי כולל צרפת וגרמניה אמרו שהן כבר עובדות יחד כדי לקדם הצעות כאלה. בנוסף, האיחוד האירופי הודיע כי צירף את מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, בנוסף לסגנו ואחד ממייסדי הארגון, מרואן עיסא, לרשימת הטרוריסטים.

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל (מימין) לצד שר החוץ של אוקראינה דמיטרי קוליבה בסיור באנדרטה לזכר הרוגי המלחמה עם רוסיה בקייב, אוקראינה, 2 באוקטובר 2023. רויטרס
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל (מימין) לצד שר החוץ של אוקראינה דמיטרי קוליבה/רויטרס

מהצד השני, בכירים באיחוד האירופי, כמו ראש מדיניות החוץ ז'וזפ בורל הספרדי-קטלוני, הביעו דאגה עמוקה "מהאלימות הנרחבת מצד מתנחלים נגד פלסטינים" ביהודה ושומרון.

ההצעות שעלו עשויות לכלול איסורים על נסיעה לאיחוד האירופי עבור מנתחלים אלימים מיהודה ושומרון בנוסף לסנקציות אחרות על "הפרת זכויות אדם". צרפת אמרה בחודש שעבר כי האיחוד האירופי צריך לשקול צעדים כאלה, כשראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו הוסיף ואמר בשבוע שעבר כי "מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית" כבר עכשיו לא יוכלו להכנס למדינה.

דיפלומטים בכירים אמרו כי יהיה קשה להשיג את האחדות הדרושה לאיסור כניסה של מתנחלים אלימים לכלל האיחוד האירופי, שכן מדינות כמו אוסטריה, צ'כיה והונגריה הן בעלות ברית גדולות של ישראל ולא יתמכו בצעדים כאלה. מהצד השני, ההחלטה של ארה"ב, התומכת הגדולה ביותר של ישראל, להתחיל להטיל איסור על ויזה למדינה על אנשים המעורבים באלימות ביהודה ושומרון יכולה לעודד את מדינות האיחוד האירופי לנקוט בצעדים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully