וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החל להסיר אבטחה ביישובי הנגב המערבי: "קמנו הבוקר וגילינו שאין צבא"

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 10:26

לוואלה! נודע כי בפיקוד העורף קיבלו החלטה להסיר תגבור הגנה על יישובים במרחק של קילומטרים בודדים מגבול רצועת עזה מסיבה לא ברורה. רכזי ביטחון שוטף וחברי כיתות כוננות מותחים ביקורת קשה על צה"ל: "אנחנו פשוט בהלם, צה"ל צריך לחזור בו לפחות עד לסוף המלחמה"

אילון מאסק ובנימין נתניהו בעוטף עזה/עומר מירון /לע"מ,

המלחמה עוד לא הסתיימה אך צה"ל החל להסיר אבטחה ביישובים בנגב המערבי. לוואלה! נודע היום (שישי) כי בפיקוד העורף קיבלו החלטה להסיר תגבור הגנה על יישובים במרחק של קילומטרים בודדים מגבול רצועת עזה מסיבה לא ברורה. רכזי ביטחון שוטף וחברי כיתות כוננות מותחים ביקורת קשה על צה"ל וטענו כי קמו בבוקר - וגילו כי הכוחות לא נמצאים.

"קמנו וגילינו שאין צבא", אמר גורם ביטחוני באחד היישובים. "השאירו אותנו להגן על יישוב שלם לבד. המלחמה עוד לא הסתיימה והם כבר עוזבים אותנו?".

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ בארי. 17באוקטובר 2023. רויטרס | רונן זבולון, עיבוד תמונה
"גילינו שאין צבא", הרס בקיבוץ בארי, 17 באוקטובר/עיבוד תמונה, רויטרס | רונן זבולון

"בתחילת המלחמה הוחלט לתגבר אותנו בכוחות מילואים שכפופים לעוצבת אדום", המשיך הגורם. "כל התושבים עזבו מפחד של חדירות ורקטות. מי נשאר? רבש"ץ, סגן רבש"ץ, שמונה חברי כיתת כוננות ובודדים מדור המייסדים".

לפני כשבועיים, הוחלט להעביר את האחריות על הגנת היישובים לידי פיקוד העורף. "אתמול התחילו דיבורים שהם עוזבים", אמר אחד מהגורמים הביטחוניים ביישובים המדוברים. "הבהרנו להם שזו טעות, שזה מסוכן, שגם ככה האזרחים לא רוצים לחזור בגלל הפחד ממה שקרה. כולם בבתי מלון, אז עוזבים אותנו ועוד יותר פוגעים בתחושת הביטחון".

בית הרוס ושרוף, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
בית הרוס בקיבוץ בארי/ראובן קסטרו

"קמנו הבוקר וגילינו שהם עוזבים, נשארנו לבד", המשיך אותו גורם. "רק אנחנו מגינים על היישוב, ועוד לא דיברנו על מרכיבי ההגנה, כמו איך נראית האבטחה וכו'. אנחנו פשוט בהלם, צה"ל צריך לחזור בו לפחות עד לסוף המלחמה".

מצה"ל לא נמסרה תגובה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully