וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסים של 7 באוקטובר: "הכול מתגלה רק עכשיו"

עודכן לאחרונה: 9.12.2023 / 14:48

לצד סיפורי התופת והאובדן הקשה, לא מעט סיפורי גבורה והצלה ממשיכים להתגלות מאז הטבח ב-7 באוקטובר. "לנו היה מזל, לצערי לא לכולם", סיפר האב השוטר שהציל את חיי בתו. הבלש אדיר לוי, שנכנס שוב ושוב לתופת, חזר לאחרונה לזירה: "ברוך שעשה לי ניסים במקום הזה"

בווידאו: הקרב על תחנת משטרת שדרות/דוברות המשטרה

חודשיים למלחמה בעזה - וגם סיפורי הגבורה וההצלה מהתופת ב-7 באוקטובר ממשיכים לעורר גלים. כשחג החנוכה מצוין בימים אלה, וואלה! חזרה לסיפורי הניסים מהמלחמה שמעוררים מעט תקווה בצל האובדן הקשה.

סיפורו של אדיר לוי, בלש ממשטרת נתיבות, כלל נסיעה הלוך ושוב לאזורי הקרבות בדרום ובמהלך הבוקר של השבת השחורה הוא חילץ עוד ועוד פצועים בזמן שהתמודד מול עשרות מחבלים. "היה לי נס גדול", הוא סיפר השבוע לוואלה!. "הייתי עם מחסנית של 15 כדורים ועוד עשרות מחבלים מולי. כל הזמן הזה אני מבין שעוד ניסים מתגלים רק עכשיו".

אדיר לוי בלש מתחנת נתיבות שחילץ פצועים תחת אש ב-7 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
הבלש אדיר לוי/אתר רשמי, ללא

הפצועים סיפרו לאדיר שהם מגיעים ממסיבה. הוא לא הבין את כוונתם, שכן באותן שעות טרם נודע דבר הטבח במסיבת הטבע. "הם סיפרו לי שמחבל יצא מהשיחים וירה לכיוונם. הם הצליחו לברוח, כל אחד למקום אחר. אחד מהם סיפר לי שהמתין בתעלת ביוב במשך שלוש שעות, ולאחר מכן הם נפגשו על הכביש עם חבר כיתת הכוננות".

אדיר פינה אותם לקיבוץ ברור חיל, שם חיכו להם צוותי מד"א, ונשאר לחפות על הצוותים בעצמו. לאחר מכן הגיעו למקום כוחות גדולים. אדיר נסע לתחנת המשטרה באשקלון ושאל אם הכוחות זקוקים לעזרה. אחר כך הרים התקשר למפקדו, שהבין מצידו שעל אדיר עבר יום של מעללי גבורה. גם עכשיו הוא נותן לו הוראה חד-משמעית: לך הביתה, להחליף את המדים המוכתמים בדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הרכב של אדיר לוי הבלש  מתחנת נתיבות שחילץ פצועים תחת אש ב-7 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
רכבו של אדיר לוי בבוקר השבת השחורה/אתר רשמי, ללא

לאחרונה החל הבלש לוי לשחזר את מה שאירע לפני חודשיים. "פגשתי את אחד היס"מניקים שסיפר לי שטיל RPG פגע ברכב לידינו. אני פוגש את האנשים שהיו איתי באותה שבת ושעזרתי לחלץ אותם. הלכתי למקום שבו הייתי ובירכתי 'ברוך שעשה לי ניסים במקום הזה".

האב מוטי קקון, וביתו קצינת חיל האוויר ליהי קקון, שהציל את חייה. 26 באוקטובר 2023. באדיבות המצולמים
האב מוטי קקון ובתו ליהיא/באדיבות המצולמים

גם הסיפור של רס"ב מוטי קקון הוא סיפור מטלטל. מחבלים פרצו לביתו בדרום בעוד משפחתו הסתתרה בממ"ד. האב ניסה לירות במחבלים. במהלך הלחימה, רימון שהתפוצץ פגעה בביתו של קקון, האב נאלץ לבצע בביתו פעולות החייאה. "עדיין לא עיכלנו מה קרה שם", הוא שחזר השבוע. "ניצלנו מאש התופת אני ומשפחתי. לנו היה מזל, לצערי לא לכולם. איבדנו 15 חברים בקיבוץ".

לאחר הפיצוץ, בתו של קקון, ליהיא, לא הגיבה והייתה עם פצע מדמם בראשה. הם החלו לטפל בבתם ובשלב מסוים החל האב החלו לבצע בה החייאה, בעוד בתם בת ה-17, מאי, הייתה בקשר טלפוני עם מד"א.

המחבל שחיסל מוטי קקון בביתו. 26 באוקטובר 2023. מוטי קקון, אתר רשמי
המחבל שחיסל קקון/אתר רשמי, מוטי קקון

"מצבה של ליהיא משתפר, אבל היא עדיין מאושפזת", מספר קקון. "אני רוצה להודות לכל מי שעוטף אותנו בתקופה האחרונה - מהמשטרה, דרך הצבא ועד הצוותים הרפואיים והאזרחים שמחבקים אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully