וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם בסכנת חיים": האם פעילות צה"ל בעזה תשתנה בעקבות עדויות החטופות?

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 19:26

בפגישה עם קבינט המלחמה שיתפו המשוחררות על האימה בשבי תחת ההפצצות. נתניהו טען כי "המסר חודר לשיקולי העשייה", אך המשפחות עדיין דואגות. "העדויות מראות שלא תמיד מצליחים להתחשב במיקום החטופים", אמר גיל, שבת דודו בעזה. קרוב של חטוף נוסף: "סיפרו שהוא בפחד מוות"

בווידאו: פגישת משפחות החטופים עם הקבינט מדיני בטחוני. הרצליה. 05.12.23/ניב אהרונסון

משפחות החטופים יצאו אתמול (שלישי) נסערות מהישיבה עם קבינט המלחמה. במהלך הפגישה העידו החטופות ששוחררו שהן הרגישו בסכנה מהתקיפות של צה"ל בשטח הרצועה, בזמן שהן היו מוחזקות בשבי. אחרי העדויות הקשות והביקורת של המשפחות לקבינט על מצב החטופים בעזה, עולה כעת השאלה האם בקבינט ישנו את הפעילות של צה"ל בעקבות העדויות.

נתניהו אמר אתמול בפגישה בתגובה למה שהמשפחות אמרו: "העליתם ושמעתי את מה שעברתם מול ההפגזות שלנו, של צה"ל. אני חושב שזה חודר ללב, ולא רק ללב, אלא גם כפי שתשמעו מחבריי גם לשיקולי העשייה שלנו. אם רציתם להביא את המסר הזה, הבאתם".

חטופה ששוחררה: "חשבתי שאני הולכת למות" | האזינו

בווידאו: משוחררת מהשבי לקבינט המלחמה: "חשבתי שאני הולכת למות"/תמונה: ראובן קסטרו

גיל דיקמן, קרוב משפחה של ירדן גת ששוחררה במסגרת הפעימה השישית מהשבי בעזה ושל כרמל גת שעדיין מוחזקת בשבי החמאס, סיפר על התחושות הקשות של המשפחות: "מבטיחים לנו שמקשיבים לזה. כל אחד מעלה את זה בפורומים קטנים יותר".

דיקמן משתף שבצה"ל אומרים שמתחשבים בנושא החטופים שעדיין נמצאים בעזה, ושהם עושים מאמצים מיוחדים שהחטופים לא ייפגעו: "כשהתחילה הכניסה הקרקעית היה ספק אם דואגים להם או לא, ואמרו שיש מי ששומר עליהם. אמרו דברים כמו שהחטופים נמצאים מול העיניים של הכוחות בשטח. העדויות של אתמול מעלות שזה לא תמיד עובד. גברים, נשים וילדים אומרים שההפצצות פגעו בהם או חלפו לידם ברמה שלא נראה שהתחשבו בהם. שלמרות המאמצים יש סכנה ממשית שההפצצות פוגעות בחיי החטופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גיל דיקמן שקרובי משפחתו נחטפו ונרצחו ע"י חמאס, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
גיל דיקמן בדיון בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף התייחס לדבריו של רה"מ בנימין נתניהו במהלך הפגישה עם משפחות החטופים והחטופות ששוחררו: "נתניהו התייחס לזה, אמר שזה חודר ללב ושיכניס את זה למערך השיקולים. לי זה נראה היה שאפשר לסמוך עליו בנושא הזה, זאת הייתה אמירה קונקרטית, לא כזאת שבא איתה מוכן. יכול להיות שזה חדש לו, שלא שמע את זה ככה בצורה ישירה".

עוד הוסיף על השמועות שרצות ברשת בנוגע למצב החטופים: "כששומעים את תעמולת חמאס שחטופים נהרגים מאש צה"ל אנחנו קודם כל לא מאמינים, חושבים שזה מה שהיו רוצים שנחשוב. אבל אם באים אנשים משם ואומרים הייתי שם, עזוב אותך מתעמולה, ההפגזות פגעו בבתים שהייתי בהם. שמדובר בחיי אדם. השאלה היא לא על פרופגנדה, אלא אם זה הורג את החטופים או לא. המאמצים של הממשלה להחזרת החטופים כנים ושהם רוצים להציל חיי אדם. אני מאמין שיעשו הכול כולל לשנות דברים כדי לעשות את זה".

חטופה ששוחררה: "החטופים לא ישרדו את ההפגזות של צה"ל" | האזינו

בוידאו: חטופה ששוחררה לקבינט המלחמה: "הם לא ישרדו את ההפגזות של צהל" 05.12.23/תמונה: לעמ

אורי, בן דודו של איתי סבירסקי, אמר: "התחושה שלנו במשפחה מאוד קשה. פחד מוות, מילולית. אנחנו מבינים שההפצצות האלה יכולות להרוג חטופים שחלקם מוחזקים מעל אדמה ולא מתחת. אין ספק שהחזרה ללחימה וההפגזות המסיביות מסכנות את חייהם של החטופים. יש מעט מאוד הקשבה אלינו באופן כללי. החליטו ללכת למהלך ולא יהיה עם מי לדבר עד שהוא יסתיים. אני לא משוכנע בכלל שמוצו האפשרויות שהיו צריכות להיות ממוצות לפני החזרה ללחימה. שעשו כל מה שאפשר כדי להציל אותם.

"אני בטוח שמנסים לא לפגוע בחטופים אבל מלחמה זאת מלחמה. שמענו מחטופים שמעבירים אותם ממקום למקום והם פגיעים. אחד מהחטופים שחזר סיפר שהפגיזו את הבניין שבו הוא היה. השליטה על המיקומים שלהם לא מוחלטת. אנשים שחזרו והיו עם איתי סיפרו שהוא פוחד פחד מוות, שהוא בטראומה נפשית, שמצבו הנפשי קשה וזה משפיע על מצבו הפיזי".

בפגישה אתמול בין משפחות החטופים לקבינט המלחמה מסרו חטופות ששוחררו מעזה עדויות קשות על הפגזות צה"ל בזמן שהן מוחזקות בשבי החמאס. אחת החטופות קראה לשחרור החטופים, וטענה: "הם לא ישרדו את ההפגזות של צהל". עוד הוסיפה: "ישבנו במנהרות ונורא פחדנו שלא חמאס, אלא ישראל תהרוג אותנו. כולם צריכים לחזור הביתה. כל יום קריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully