וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים תוהים: "לאן נעלמו הקלטות מ-7 באוקטובר, שעמדו לשמש לתחקיר ליום שאחרי?"

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 14:38

במהלך ביקור קצינים בכירים, התברר כי תיעוד של מצלמות לאורך הגבול מיום פרוץ המלחמה - נעלם כלא היה. גם הקלטות חשובות מהשבת השחורה הורדו מהמאגר. "זה מעורר חשדנות, יש תחושה שכולם דואגים לעצמם ליום שאחרי". צה"ל: "הסרטונים לא נמחקו, אלא חסומים לאנשים ללא הרשאה"

תיעוד: חדירת מחבלי חמאס לחוף זיקים ב-7/10/מערכת וואלה!

לקראת אפשרות לתמרון קרקעי לדרום רצועת עזה, הוקמו צוותי עבודה בשבוע שעבר לניתוח לקחי המלחמה ושיטות הפעולה של חמאס, כדי להפיץ אותם בקרב צוותי הקרב החטיבתיים. במקביל הוקמו צוותי תחקיר ל"יום שאחרי", שנועדו לסייע בעיצוב מרחב הגבול ורצועת הביטחון הנבנית להגנה על היישובים.

במהלך ביקור של קצונה בכירה מהמטה הכללי בצה"ל במפקדות האוגדות השונות, העירו קצינים בכירים במילואים, כי "יד נעלמה" דאגה למחוק סרטונים ממצלמות התצפית השונים של צה"ל לאורך גבול רצועת עזה, מהרשת הצבאית המכונה -"זי טיוב", מיום פרוץ המלחמה מול חמאס ב-7 באוקטובר כדי למנוע מהם תחקיר מעמיק על מה שהתחולל בשטח הפלסטיני, החדירות בקו הגבול ובמרחב.

טנדר מחבלים נטוש בעיר שדרות 07 באוקטובר 2023. Jamal Awad, פלאש 90
טנדר מחבלים נטוש בעיר שדרות 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Jamal Awad

"ישבנו עם אחד האלופים והתכוונו להראות לו (בשבוע שעבר א.ב) סרטון על אחד האירועים, וגילינו שמישהו מחק את הסרטונים", סיפר קצין בכיר במילואים מאחת האוגדות והוסיף, "זה היה מביך מאוד. אחר כך התעוררה חשדנות למה לעשות את זה. ובסוף התחילו התירוצים שהוחלט לתת הרשאות מיוחדות למי שמבקש. קצינים בדרגות שלנו צריכים הרשאות? זה נראה כמו מלחמת גנרלים ובעלי תפקידים. תחושה שכולם עכשיו מנסים לדאוג לעצמם ליום שאחרי".

גורמים באוגדת עזה סיפרו כי יש גם "שיבוש" של הקלטות הקשר מיום ה-7 באוקטובר. לדבריהם, "חלק מההקלטות נעלמו או שפשוט הורדו מהרשת והועברו למקום אחר בהנחיה של מפקדים. אנחנו לא מצליחים לשמוע אותן. הקלטות קשר נמחקות אחרי תקופה מסוימת, אלא אם כן מישהו רוצה לשמור אותן במערכת ויש פונקציה כזו. מישהו החליט להעביר או למחוק אותן כדי שאף אחד לא ישמע. ההקלטות? הן מספרות את כל הסיפור. מה קרה. מה נעשה. בדגש על ה-8 השעות הראשונות. כולל הרגעים שבהם לא היה באמת עם מי לדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

תגובת דובר צה"ל: לא נמחקו סרטונים מהמערכות המבצעיות לאחר אירועי ה-7 באוקטובר. הסרטונים חסומים לאנשים ללא הרשאה, כדי למנוע צפייה מתוך סקרנות ומציצנות. כמו כן, הסרטונים שמורים כולם לטובת התחקיר המעמיק שיתבצע בנושא, על ידי גורמים רלוונטיים.

גורם צבאי מוסמך ורשמי אמר: "במערכת המדוברת נמחקים באופן אוטומטי סרטונים לאחר מספר ימים. במידת הצורך, הסרטונים נשמרים בתיקיה נפרדת. במקרה זה, כלל הסרטונים נשמרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully