וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקח הכואב: מערך התצפית משתקם מהמתקפה - ומתחיל להביט גם לשטח ישראל

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 10:16

באוגדת עזה הציבו מחדש את כל אמצעי התצפית לאורך קו הגבול - וההנחיה כעת היא לסרוק גם את השטח הישראלי כדי לשלול נוכחות של מחבלים. סרן ל': "יש לנו כאב גדול, אבל חזרנו לתפקוד מלא"

בווידאו: התיעוד הראשון של חיסול המחבלים/קרדיט: דובר צה"ל

אחרי הנזק הכבד שנגרם למערך התצפיות במתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, אוגדת עזה השלימה ביממה האחרונה את הצבת כלל הטכנולוגיות, המכ"מים והמצלמות לאורך קו הגבול עם רצועת עזה.

היום ה-18 למלחמה - כל העדכונים

המערך, שתוגבר באנשי מילואים נוספים, נדרש עתה לסרוק לא רק את הצד הפלסטיני אלא גם את עומק השטח הישראלי, על מנת לשלול שהייה של מחבלים ויצירת קשר עם כוחות הקרקע בכל מקרה של תנועה חשודה.

ביחס לאזור הגבול, אומרת סרן במיל' ל', מפקדת פלוגת איסוף בחטיבה צפונית של אוגדת עזה, כי מעבר לגדר נראים כעת מעט מאוד מתושבי רצועת עזה. "אנחנו כמעט ולא רואים פלסטינים בעיניים. רובם ברחו דרומה, ולכן כל תנועה במרחב היא חשודה מיד", היא אומרת.

מערך התצפיות של אוגדת עזה ספג מכה קשה במתקפת הטרור של חמאס. אמצעי התצפיות הותקפו על ידי רחפנים וטילי נ"ט כבר בשעה הראשונה לפלישה וגרמו לעיוורון בקו הגבול. לאחר מכן, המחבלים הסתערו על החמ"לים וחדרי השינה בכמה מוצבים, כדי להרוג ולחטוף חיילים.

גבול רצועת עזה הצפוני, עבודת הביצורים והמכשול, שריון בגבול, מוצבי חמאס. ראובן קסטרו
גבול רצועת עזה (ארכיון)/ראובן קסטרו

סרן ל', בת 25, הוקפצה כבר ב-7 באוקטובר על מנת לסייע לכוחות בשטח. "זה כואב לכולם", היא מספרת לוואלה. "יש שלט בכניסה לחמ"ל: 'המשימה הגנה - על יישובי העוטף'. אני בתחושתי, כל פעם שאני נכנסת, יש לי הרגשה שנכשלנו ולא עמדנו במשימה. יש לי משפחה בנחל עוז ואני מרגישה שנכשלתי בהגנה עליהם. ועם זאת, ומתוך זה, יש כל הזמן רוח שחייבת להמשיך, במיוחד אצלנו באיסוף. יש לנו כאב גדול ומתוך הכאב הזה - להפוך את הכף. להמשיך. שזה לא יקרה שוב, שלא נדע כאב כזה יותר. שיקמנו את מערך האיסוף וחזרנו לתפקוד מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully