וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים דרומה: צה"ל מתקשה לדרבן את תושבי עזה להתפנות - ונערך ל"פיגוע הומניטרי"

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 9:13

במערכת הביטחון מגלים: ארה"ב ואירופה לוחצות על ישראל להרחיב את הסיוע לרצועה, ובינתיים נתקלות בהתנגדות. בצה"ל מעריכים כי חמאס ינסה לדמות משבר הומניטרי, ומתכוננים לגל של פרסומים שקריים שנועדו לשבש את התקדמות הכוחות

בווידאו:200 משאיות סיוע הומניטארי נכנסו לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, 25 בנובמבר 2023/דוברות מתפ"ש

גורמים במערכת הביטחון מבהירים כי כניסת הציוד על רקע הומניטארי חזרה אחורה, לימים של לפני המתווה במסגרת שחרור החטופים. לפי הגרומים, בימים הקרובים ייכנסו שתי מכליות סולר ועד 100 משאיות עם ציוד הומניטארי (לפני המתווה נכנסו 4 מכליות סולר ביום ו-200 משאיות עם ציוד הומניטארי).

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי האמריקאים ונציגים ממדינות באירופה מפעילים לחץ על ישראל להרחיב את הציר ההומניטארי לפחות לימי ההפוגה ברצועת עזה. "בשלב זה אין הסכמות. בישראל מתעקשים", אמר גורם ביטחוני.

קבלת סיוע הומניטרי שהגיע לרצועת עזה באמצעות אנשי האו"ם. מג'די פתחי, TPS
קבלת סיוע הומינטרי שהגיע לעזה דרך האו"ם/TPS, מג'די פתחי
משאיות של הסהר האדום בדרכם לצפון רצועת עזה. רויטרס
משאיות של הסהר האדום בדרכם לצפון רצועת עזה/רויטרס

במהלך הלילה, צעדו אלפי פלסטינים לאזור המואסי בקרבת חופי רצועת עזה. האזור מוגדר כ"מחסה" מפני תקיפות צה"ל, שם יגישו אנשי האו"ם סיוע הומניטארי. "במשך חודשיים מנסים להניע אוכלוסייה לשם. זה לא קרה. הערכה כעת שההפצצות והטנקים יגרמו להם לנוע לשם ולהימנע מלשהות באזורי לחימה. במואסי יחכו להם אוהלים, מים, מזון וציוד רפואי. לאו"ם יש במחסנים אלפי אוהלים".

חשוב לציין כי לאחר שמרבית העיר עזה התפנתה לאזור חאן יונס, וברפיח יש "מחסות" הכוללים אלפי פלסטינים בכל "מחסה", יהיה קושי להעביר את אותם פלסטינים שהתפנו שוב לאזור חופי רצועת עזה.

תוצאות תקיפת צה"ל בחאן יונס, 18 בנובמבר 2023. רויטרס
תוצאות תקיפות צה"ל בחאן יונס/רויטרס

גורמים בצה"ל מעריכים כי חמאס ינסה לדמות מצב של משבר הומניטארי: "יש מאמץ גדול לדייק את המאמץ המלחמתי לכל פרסום שקרי, ובעיקר להזים שמועות ופייק ניוז בדיוק כמו בתחילת המלחמה. יש ממש צוותים שלמים שנדרכים אל מול כל פרסום וטענה".

עד כה, הכניסו נציגי איחוד האמירויות ציוד נרחב להקמת בית חולים שדה בעזה שנמצא עדיין בשלבי הקמה, בית החולים שדה ירדני כבר מקבל חולים לטיפולים בדרום רצועת עזה, הטורקים הכניסו ציוד להקמת בית חולים שדה לדרום רצועת עזה והוא עדיין בשלבי הקמה.

תושבי עזה נעים מצפון הרצועה לדרומה. רויטרס
תושבי עזה נעים מצפון הרצועה לדרומה/רויטרס

הצרפתים העבירו ספינת מלחמה שעוגנת באל עריש שהמענה שלהם הוגדר כמסורבל מאוד ולא יעיל לקליטת חולים מאחר והעברת החולים והפצועים דורשת לוגיסטיקה ממושכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully