וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחוד האמירויות ביקשו להכניס רחפני תצפית לעזה; גורם ביטחוני: "סירבנו בנימוס"

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 9:04

באבו דאבי פנו לישראל: "תנו לנו להשתמש ברחפנים כדי לאבטח הקמת בית חולים שדה ברצועה". אלא שבמערכת הביטחון התנגדו: "הציוד עלול ליפול לידי חמאס ולשמש נגד כוחות צה"ל"

בווידאו: רחפן של חמאס מטיל על טנק מטען רב עוצמה/צילום: על פי סעיף 27א

נציגי איחוד האמירויות ביקשו בשבוע שעבר להכניס לרצועת עזה חמישה רחפנים לתצפית במשאיות שעליהן הועמס ציוד לטובת בית חולים שדה שהם מקימים בעזה (לא במשאיות של ציוד הומניטארי אלא במשאיות ייעודיות של ציוד להקמת בית החולים).

בשיחה עם נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מוסד ושב"כ, וגורמי ביטחון נוספים, הם ביקשו להכניס את הרחפנים כדי לאבטח את בית החולים שהם מקימים. תוך כדי הבידוק במעבר ניצנה הובהר להם תוך כדי שלא ניתן להכניס את הרחפנים לשטחי הרצועה מסיבות ביטחוניות, והרחפנים הושבו להם.

הרס בעזה, 6 באוקטובר 2023. רויטרס
הרס ברצועת עזה/רויטרס

גורם ביטחון אמר כי לא נעשה ניסיון הסלקה: "הם ביקשו ואנחנו סירבנו בנימוס". גורמי מערכת הביטחון התנגדו להעברת הרחפנים מאחר וקיים חשש מוחשי שחמאס ינסה לקחת לידיו את רחפנים ולעשות בהם שימוש נגד צה"ל.

כאמור, מתחילת המלחמה מפעיל חמאס צמדי רחפנים לאורך כל רצועת עזה בדגש על אזורים בהם צה"ל מתמרן. רחפן אחד אוסף מידע ומבצע סיור ותצפית, ורחפן נוסף בתגובה מבצע תקיפה באמצעות הטלת רימוני רסס או מטעני חבלה אחרים כמו פצצות מרגמה וכו'.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תמונות של רחפנים ואמל"ח שצה"ל איתר ברצועת עזה. 5 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
תמונות של רחפנים ואמל"ח שצה"ל איתר ברצועת עזה. 5 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

לדברי גורמי צבא, בשבועות האחרונים פחת משמעותית השימוש ברחפנים לאחר פגיעה במחסני חמאס והשמדתם ונטרול רחפנים אחרים, וההערכה היא שהשימוש ברחפנים יחזור עם התמרון לדרום רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully