וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כוונות מתקדמות, צה"ל מנסה להילחם ברחפנים של חמאס: "אנחנו עדיין צריכים להשתפר"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 12:03

הכוחות בדרום ובצפון נתקלים בפעילות קבועה של רחפני סיור, תצפית ותקיפה בגדלים שונים, שמשליכים רימוני רסס, מטעני חבלה, ראשי טילי נ"ט ופצצות מרגמה. גורם צבאי: "יש הצלחות, אבל הרבה כוחות לא פגשו איום כזה מעולם"

בווידאו: רחפן של חמאס מטיל על טנק מטען רב עוצמה/צילום: על פי סעיף 27א

תוך כדי הלחימה ברצועת עזה ובגבול הצפון, צה"ל מנסה להתמודד עם איום הרחפנים המתגבר מצד חמאס וחיזבאללה.

היום ה-30 למלחמה - כל העדכונים

בשנתיים האחרונות התמודדו בצה"ל עם חוליות מפעילי רחפנים של חיזבאללה בגבול לבנון ומפעילים של חמאס בגבול רצועת עזה, שהצליחו מספר רב של פעמים להחדיר אותם למרחב האווירי הישראלי ולתעד את המתרחש על הקרקע. עדות לכך עולה ממפות המחבלים שנמצאו בשטח ישראל. על גבי המפות התגלה מודיעין איכותי שפעילי חמאס הצליחו לאסוף לאורך תקופה ארוכה על הפעילות הצבאית סמוך לגבול רצועת עזה.

לצורך משימת ההגנה הטקטית מפני רחפנים תורגלו הלוחמים ליירט רחפנים באמצעות כוונת מתקדמת שמשפרת דרמטית את דיוק הקליטה למטרה. גורמי צבא מאשרים כי המענה של צה"ל היה נקודתי, ולא למלחמה שבה נדרשים כלל הכוחות להתמודד עם פעילות קבועה של רחפני סיור, תצפית ותקיפה בגדלים שונים שמשליכים רימוני רסס, מטעני חבלה, ראשי טילי נ"ט ופצצות מרגמה.

רחפן חמאס מטיל פצצה על טנק של צה"ל. החמאס,
תיעוד של רחפן, שהפעילו אנשי חמאס, מטיל פצצה על טנק של צה"ל/החמאס

עם התפתחות המלחמה בגזרות השונות בצפון ובדרום, הוחלט על רכש מהיר של כוונות מתקדמות, אימון על תרגולות של תצפיות קבועות, מעקב וירי. "יש הרבה הצלחות לא מבוטלות בתחום", הסביר גורם צבאי, "אנחנו עדיין צריכים להשתפר. יש לא מעט כוחות שלא פגשו את האיום מעולם, כמו כוחות מילואים אך גם כאלה בסדיר, וצריך לייצר תהליך סדור של פיתוח שיטה, רכש, תרגולות ואימונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully