וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל מתכננת להקים אחרי המלחמה "מרחב חיץ" בשטח עזה

סוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 21:43

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, ישראל נערכת לימים שאחרי המלחמה - במטרה למנוע התקפות עתידיות על יישובי העוטף. גורם באיחוד האמירויות: "נתמוך בכל מהלך שיסייע להשגת יציבות ומדינה פלסטינית"

נגמ"ש ברצועת עזה. רויטרס
נגמ"ש ברצועת עזה/רויטרס

ישראל הודיעה לכמה מדינות ערביות, בהן ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות, שברצונה להקים אחרי המלחמה אזור חיץ בצד העזתי - כדי למנוע התקפות עתידיות על יישובי העוטף - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד דווח כי גם ערב הסעודית, שעדיין יש לה קשרים עם ישראל ועצרה תהליך נורמליזציה בתיווך ארה"ב לאחר פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, קיבלה הודעה.

"ישראל רוצה שאזור החיץ הזה בין עזה לישראל מצפון לדרום ימנע מחמאס או חמושים אחרים לחדור או לתקוף את ישראל", אמר גורם ביטחוני בכיר באזור לרויטרס. גורם רשמי באיחוד האמירויות לא הגיב ישירות כשנשאל אם נאמר לאבו דאבי על אזור החיץ, אך אמר: "איחוד האמירויות תתמוך בכל הסדרים עתידיים שלאחר המלחמה שיוסכמו על כל הצדדים הנוגעים בדבר, שיסייעו להשגת יציבות ומדינה פלסטינית".

בווידאו: גלנט טס מעל רצועת עזה: "חמאס מרגיש את משמעות התקיפות"/צילום: אלעד מלכה

כמו כן, בדיווח צוטט ד"ר אופיר פלק, יועצו המדיני בלשכת ראש הממשלה, שאמר כי "התוכנית מפורטת יותר מזה. היא מבוססת על תהליך שלוש שכבות ליום שאחרי חמאס". לדבריו, "אזור חיץ עשוי להיות חלק מתהליך הפירוז". פלק סירב למסור פרטים כשנשאל אם התוכניות הללו הועלו עם שותפים בינלאומיים, כולל מדינות ערב.

עם זאת, ברויטרס הדגישו כי היוזמה אינה מצביעה על סיום קרוב למתקפה של ישראל - שהתחדשה הבוקר (שישי) לאחר שבעה ימים, אך היא מראה שישראל מתכוננת לארגון מחדש של האזור בימים שאחרי המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully