וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשי חמאס מתחזים לצוות רפואי": מחבלים חשפו בחקירותיהם בישראל את שיטות הפעולה

20.11.2023 / 16:00

בכמה תיעודים שפורסמו היום נראים תושבי עזה שמספרים בחקירותיהם ליחידת 504 של אמ"ן איך פועלים מחבלי חמאס: "ראיתי בערך 100 מאנשי חמאס והג'יהאד האיסלמי בתוך שיפא. הם התלבשו כמו צוות רפואי". גורם בצה"ל הוסיף: אנו מפעילים סוכנים ברצועה - שמסייעים מודיענית לכוחות

בווידאו: פעילות יחידת 504 בלחימה נחשפת - 500 נחקרים, ומיליוני שיחות פינוי ואזהרה/דובר צה"ל

עשרות חוקרי שטח דוברי השפה הערבית של יחידת 504 פזורים בשטח הלחימה בעזה ומובילים את מאמץ החקירות בזמן אמת בשטח הרצועה תוך שהם מסייעים לכוחות צה"ל בתמרון ובאיתור מקומות רגישים. עד כה נעצרו מעל 300 מחבלים ברצועת עזה ואלו נלקחו לחקירה בשטח ישראל. בין השאר הם מסרו מיקומי מנהרות טרור, מחסנים ואמצעי לחימה, כמו גם חשיפת שיטות פעולה של חמאס שכוללות דרכי היטמעות בתוך אוכלוסייה אזרחית.

לכל העדכונים על המלחמה

באחד התיעודים נראה מחבל שנעצר ב-12 בנובמבר שסיפר בחקירתו: "הייתי בתוך בית חולים שיפא. הרופאים זעמו מפני שפעילים של חמאס וארגונים אחרים היו בתוך בית החולים. ראיתי בערך 100 מאנשי חמאס והג'יהאד האיסלמי בתוך שיפא. הם התלבשו כמו צוות סיעודי אבל הם לא היו אחיות או רופאים. חמאס התלבשו כמו צוות רפואי בשביל להיטמע בתוך מחלקות בית החולים, אפילו בטיפול נמרץ".

חקירת מחבלים על ידי יחידה 504. דובר צה"ל
תיעוד חקירת מחבלי חמאס/דובר צה"ל

בתיעוד נוסף נראה עזתי נוסף שחושף כיצד מחבלי חמאס השתמשו בבניין הסהר האדום בעזה, שבתוכו רבבות פלסטינים שהתחבאו בו, כדי להחביא אמצעי לחימה. "בתוך המזרונים הם החביאו רקטות ורובים. זה מה שראיתי. ראיתי את זה על בסיס יומי. אף אחד לא יכול לסרב להם. אם תעז להתעמת עם פעיל חמאס, הוא עלול להרוג אותך". בתשובה לשאלה למה הם בחרו דווקא בבניין הסהר האדום, ענה: "כמות האנשים במקום שימשה להם כהגנה. הרי צה"ל לא יתקוף מקום עם 40 איש בתוכו. אם הם רוצים להילחם, שילכו לשדה הקרב. זה לא בסדר להשתמש במקום מקלט עם כל כך הרבה אנשים בתוכו. אם אחת הרקטות תתפוצץ, זה יכול להרוג 50 איש מאיתנו. הלכנו לשם למצוא מקלט והם הגיעו וסיכנו אותי ואת משפחתי".

פלסטיני נוסף שנעצר ונחקר על ידי אנשי יחידת 504 סיפר מה ראה ששהה בבית החולים השבדי הצבאי ובבית החולים רנתיסי: "כשהגעתי לרנתיסי, ראיתי שחמאס השתלט על בית החולים. הם היו בערך 100 איש, הם היו מאורגנים, עם כמה אוהלים, כל קבוצה של פעילים כללה 4-5 איש. הם היו מסביב לבית החולים וביצעו תקיפות. היה מאוד מפחיד. הייתי שם חמישה ימים והייתי מבועת. בבית החולים השבדי ראיתי שבעה פעילי חמאס חמושים. הם השתמשו בבית החולים כבסיס לפעילות שלהם. הם הכינו את עצמם בתוך בית החולים והפעילו קבוצות למשימות שלהם בחוץ".

מפלסטיני נוסף שנחקר עלה כי טרם הפשיטה, דאגו מפקדי חמאס להפגיש את הפעילים עם אנשי דת במסגדים שונים בעזה - שיאפשרו להם לבצע את הזוועות שביצעו באזרחי ישראל ב-7 באוקטובר מבחינה הלכתית.

עד כה, נחקרו 469 בני אדם, כולם בעלי תפקיד בחמאס, ומתחקיר צה"ל עלה כי 95% מהמידע שמסרו היה מדויק. "המידע שעולה בחקירות השבויים הוא בעל ערך רב, מביא להרג פעילים ולשמירת ביטחון כוחותינו", נמסר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חקירת מחבלים על ידי יחידה 504. דובר צה"ל
חקירת מחבלי חמאס/דובר צה"ל

במסגרת המאמץ לפינוי האוכלוסייה האזרחית ממרחב צפון הרצועה הפעילה יחידת 504 מגוון כלים מבצעיים בעזרתם ביצעה בזמנים קצרים מעל ל-30 אלף שיחות, נשלחו מעל לעשרה מיליון מסרונים, נשלחו מעל לתשעה מיליון הודעות מוקלטות וכן פוזרו כארבעה מיליון כרוזים ועלונים מן האוויר והיבשה הקוראים לאוכלוסייה להתפנות.

גורם ביחידה 504 מסר: "קיבלנו אלפי שיחות טלפון ממשתפי פעולה, בסדרי גודל שטרם נראו ביחידה. ניכר כי תושבי רצועת עזה אינם שבעי רצון מההתנהלות הברברית של חמאס. האזרח הפשוט מבין כי חמאס מביא על תושבי עזה אסון שיהיה להם קשה להתאושש ממנו". חלק מתושבי עזה אף התנדבו לעזור למודיעין הישראלי מתוך זעמם על חמאס.

גורם בצה"ל: נעזרנו מודיעינית בסוכנים פלסטינים שפעלו ברצועה

באמ"ן מאשרים כי מתחילת הלחימה בוצעו מבצעים מיוחדים בהפעלת סוכנים ברצועת עזה בסדר גודל גדול יותר מבכל השנה שעברה - בכלל גזרות הפעולה של היחידה יחד.

עוד בראשית המלחמה, הקימה יחידה 504 מתקן נייד לחקירות בשטח, זאת על מנת להניב מודיעין קריטי להבנת התמונה המלאה של שדה הקרב, כוונות חמאס ויעדים לתקיפה. בהמשך, הוקם גם מתקן קבע בו נחקרו מאות - על מנת למצות את מימדי המידע ולהעבירם לכוחות צה"ל שהחלו את התמרון הקרקעי - במקביל לפעולות הלוחמים בשטח.

בצה"ל הדגישו כי היחידה התארגנה תוך זמן קצר, והחלה להפעיל סוכנים בשטח על מנת להעביר מידע קריטי לכוחות הנלחמים בעומק השטח הפלסטיני - תוך דקות ספורות בלבד. למעשה, מדובר בפעם הראשונה בה מחבלים שנתפסים בשטח ישראל נחקרים באופן שמספק מידע לצה"ל עוד טרם תמרון קרקעי, ובאופן שמסייע לכוחות מבחינה מבצעית.

לוחמות ולוחמי גדוד האיסוף של אוגדת עזה (414). דובר צה"ל
הוקם מתקן נייד לחקירות בשטח. חיילי צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

בצה"ל ציינו כי היחידה כמעט ולא עסקה ברצועת עזה טרם המלחמה, אולם עם פרוצה הקימה את המרחב הדרומי צמוד לעזה מתוך הבנה שזירה זו עומדת להיות מרכזית בעיסוק אמ"ן בתקופה הקרובה.

כמו כן, אגף המודיעין מקים מרחב חדש ביחידה 504, "מרחב דרום", אשר מטרתו לתת מענה מודיעיני רציף בזירה, זאת לאחר שהיחידה הכפילה את כמות אנשיה במהלך המלחמה והביאה לידי ביצוע מאמצים מיוחדים בעומק שטח האויב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully