וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי המילואים בעזה זועמים: "למה גובים מאיתנו 25% מס על הפיצויים?"

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 13:27

כאילו עזיבת המשפחות ואובדן ימי העבודה לא הספיקו, משרתי המילואים הנלחמים ברצועה נאלצים להתמודד גם עם ביורוקרטיה מתישה וקיזוזים תמוהים בדרך לפיצויים: "הזהרנו לא לעשות טעות כמו בצוק איתן, עכשיו חוזרים עליה ובמודע".

בנימין נתניהו עם לוחמי גדוד מילואים 8101 - חטיבת אלכסנדרוני/דובר צה"ל

אנשי המילואים שנלחמים ברצועת עזה מתחו היום (שבת) ביקורת חריפה על קרן הפיצויים של צה"ל, לאחר שחלק גילו כי נגבו מהם 25% מס. "למרות האזהרות שלנו וניסיוננו עם צה"ל בניהול הקרן, אנו רואים ששוב לא למדו מ'צוק איתן' כלום וחוזרים על אותה הטעות אבל הפעם, במודע", נמסר על ידי כמה אנשי מילואים.

לכל העדכונים על המלחמה

במכתב שכתבו לשר הביטחון יואב גלנט, ציינו כי במבצע "צוק איתן", הוקמה קרן פיצויים לטובת משרתי המילואים, אך בפועל הנהלת הקרן הקשתה על המשרתים לממש את הפיצויים לאחר שנגבו מהמשרתים מס אחיד של 25%. בשורה התחתונה, צה"ל, שקיבל את האחריות על הקרן, השאיר אצלו מחצית מהתקציב על-ידי הקשחת הקריטריונים והאישורים לקבלת הפיצוי. לאחר בחינת תקנון קרן הסיוע של מלחמת חרבות ברזל, כתבו המילואימניקים, "אנו חוששים שמה שהיה ב'צוק איתן' חוזר הפעם שוב".

תלוש שכר של חייל מילואים ממנו קוזז מס. ללא, מערכת וואלה!
"דורשים את ביטול המס המיותר". תיעוד "המס האחיד" בתלוש/מערכת וואלה!, ללא
תלוש שכר של חייל מילואים ממנו קוזז מס. ללא, מערכת וואלה!
"הקרן לא שולחת תשובה מנומקת על החלטתה". תלוש שכר של משרת מילואים/מערכת וואלה!, ללא

אנשי מילואים סיפרו כי "הקרן לא שולחת תשובה מנומקת על החלטתה, מדוע שולם סכום הפיצוי הסופי וכיצד הגיעו אליו. לדוגמה, נניח שהגשת תביעה ב-7,000 שקלים ואישרו לך 5,000 שקלים, לא מסבירים למה". בנוסף, אמרו כי "אנשי המילואים עזבו הכול והתייצבו להגן כל המדינה. מגיע להם יחס אחר".

בעוד ימים אחדים יכנס יו"ר ועדת משנה כח אדם בצה"ל בוועדת חוץ וביטחון אלעזר שטרן דיון בנושא, ונציגי המילואימניקים מתכוונים להגיע אליו כדי להביע מחאה חריפה. מהעמותה למען משרתי המילואים מסרו: "למרות פנייתנו לשר הביטחון, שר האוצר וגם בדיונים בכנסת, בצה"ל חוזרים על אותן הטעויות. נדרשת התערבות מיידית לתיקון תקנון הקרן ופרסומו המלא לציבור, פיקוח פרלמנטרי דחוף על אופן התנהלות הקרן, ביטול המס המיותר והגדלה משמעותית של התקציב לפי הצרכים כפי שהובטח. אנשי המילואים עזבו הכול והתייצבו להגן כל המדינה, מגיע להם יחס אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully