וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכבד ליפשיץ חשפה שראתה את סינוואר בשבי: "שאלתי איך הוא לא מתבייש לעשות את זה לתומכי שלום"

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 16:37

בת ה-85 מניר עוז, ששוחררה משבי חמאס לפני כחודש, אמרה כי מנהיג ארגון הטרור ביקר אותה וחטופים נוספים במנהרה ברצועה, ימים ספורים לאחר שנחטפו. לדבריה, לשאלתה אם הוא לא מתבייש לעשות זאת לאנשים שתמכו שנים רבות בשלום עם הפלסטינים הוא "לא ענה. שתק"

יוכבד ליפשיץ/אבשלום שושני

יוכבד ליפשיץ, ששוחררה משבי חמאס לפי כחודש הגיעה אמש (שלישי) לעצרת המחאה מול הקריה, בקריאה לשחרר את בעלה עודד, שנותר בשבי. ליפשיץ גילתה ש"זכתה" בשבי לביקור של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, שהגיע לבקר את החטופים. ליפשיץ חשפה שאף אמרה למנהיג חמאס את דעתה לגבי המהלך שביצע.

"סינוואר היה אצלנו 3-4 ימים אחרי שהגענו", סיפרה ליפשיץ בת ה-85. "שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה. שתק". על דבריה של ליפשיץ פורסם לראשונה באתר "דבר".

יזהר ליפשיץ, בנה, טען בריאיון בחדשות 13 כי מי שפגשה אימו אינו היה מנהיג חמאס: "אמא שלי יוכבד לא פגשה את סינוואר, היא חשבה שזה סינואר". אמר. "זה היה מחבל חמאס בכיר דובר עברית אחר. מערכת הביטחון הגיעה למסקנה שהיא לא פגשה את סינוואר".

יוכבד ליפשיץ אוחזת בתמונה של בעלה עודד. 28 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ליפשיץ אוחזת בתמונת בעלה עודד בכיכר החטופים, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי פרסום בחדשות 12 ובהארץ, סינוואר נכנס למנהרה בה שהו חטופים. "שלום, אני יחיא סינוואר, אתם הכי מוגנים פה. לא יקרה לכם כלום", אמר מנהיג הארגון לשבויים בעברית מצוינת וללא מבטא. סינוואר, ממשוחררי עסקת שליט, למד עברית בעת שריצה עונש מאסר בכלא.

בתה של יוכבד, שרון, אמרה לוואלה! כי אמה "מאוד מודאגת שהפסקת האש תיגמר וששלום אנשינו שם יהיה במצב לא טוב. היא רוצה שתמשיך הפסקת האש ושיביאו הביתה את כל משפחות החטופים. שהקבינט יעשה כל מה שצריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022/רויטרס

יום לאחר ששבה ארצה, ליפשיץ שחזרה את שעברה בשבועיים בהם הייתה בשבי חמאס, מאז נחטפה מביתה שבניר עוז. "עברתי תופת - לא חשבתי ולא ידעתי שנגיע למצב הזה", אמרה מבית החולים איכילוב בו אושפזה. "היה קשה. הם השתוללו אצלנו בקיבוץ, חטפו אותי והשכיבו אותי על אופנוע על הצד. אחר כך הם טסו בשדות החרושים לכיוון עזה".

ליפשיץ שוחררה משבי ארגון הטרור יחד עם נורית קופר. הן נלקחו מהגבול במסוק לבית החולים איכילוב, שם נפגשו עם בני משפחותיהן. השתיים הן תושבות ניר עוז שנחטפו לרצועת עזה בידי מחבלים ב-7 באוקטובר. בעליהן עדיין נמצאים בשבי חמאס.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully