וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ו-6 שנות מאסר לאמיר רז שרצח את אשתו דיאנה דדבייב

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 22:51

בית המשפט גזר על אמיר רז, השוטר לשעבר שירה למוות באשתו דיאנה דדבייב, מאסר עולם ועוד שש שנות מאסר. רז מורשע כי קשר את ילדיו אל כסאות בסלון, ולנגד עיניהם חנק את דיאנה, דקר אותה ולאחר מכן ירה בראשה. לאחר שרצח את דיאנה, קרא רז לילדיו: "אין עכשיו אמא"

בווידאו: יותר ממאסר עולם לשוטר אמיר רז שרצח את אשתו דיאנה דדייב מול ילדיהם/שלומי הלר

בית המשפט גזר היום (שלישי) מאסר עולם ועוד שש שנות מאסר על אמיר רז, השוטר לשעבר שירה למוות באשתו דיאנה דדבייב בפברואר 2021. זאת, לאחר שבחודש מרץ האחרון הודה רז במעשה.

אמיר רז רצח את אשתו בביתם, לאחר שקשר את ילדיו בחבל והכריח אותם לצפות במעשה. רז חנק את דיאנה, דקר אותה, ולאחר מכן ירה ברגלה ובראשה, בעודו אומר לילדיו הבוכים: "אין עכשיו אמא".

"סוף סוף זה מאחורינו, זה נותן לנו קצת לנשום לרווחה", שיתפה אימה של דיאנה, "זה לא יחזיר לנו את דיאנה אבל לפחות לא לראות את הפנים של רוצח שפעם היה חתן שלי, בעלה של בתי, אמא של הילדים שנשארו בלי הורים ויישארו כל החיים עם לב שבור ועם הטראומה שהוא גרם להם, שאני ובעלי כאפוטרופוסים מתמודדים כל יום עם כל ילד וילד, יש לנו עוד דרך ארוכה ופשוט אין לי מילים שיישב שם עד סוף חייו".

דיאנה דדבייב ז"ל והשוטר אמיר רז. דף הפייסבוק, יניב כליף
אמיר רז, שרצח את אשתו דיאנה דדבייב/יניב כליף, דף הפייסבוק
בווידאו: עוד נטלי חגי, התובעת בתיק, המחלקה לחקירות שוטרים 28.11.23/שלומי הלר

"ציפינו לרגע הזה זמן רב. הוא כלל המתנה ארוכה ומפגשים קשים מול הרוצח של דיאנה. הוא רוצח אכזרי ששינה לכולנו את החיים, ובעיקר לילדים שנאלצו גם לצפות. מגיע לו גזר הדין החמור ביותר שניתן לתת כדי שלא יזכה אור יום ולא ימשיך עוד להטיל אימה, מקרוב או מרחוק על ילדיו", הוסיפה אימה של דיאנה בסיום הדיון, "נלמד את גזר הדין ונבין אם הוא אכן החמור והקשה ביותר מכל שניתן לגזור על מי שרצח את אשתו וקשר ילדים לכיסאות ואילץ אותם לצפות בו - גזר הדין חייב להעביר מסר לא רק לילדיה של דיאנה ואהוביה אלא בעיקר לכל הגברים האלימים - מי שלוקח חיים באכזריות משלם ביוקר".

על פי כתב האישום, ביולי 2020, על רקע התערערות במערכת היחסים בין בני הזוג, עזב רז את ביתם המשותף. אולם, בחלוף כמה שבועות החליטו השניים לחזור לגור יחד. ביום הרצח, ניצת ויכוח בין בני הזוג. דיאנה יצאה מהבית ואז, ככל הנראה, החליט רז כי ברצונו לרצוח אותה.

הבעל המורשע הוציא חבל באורך של כשמונה מטרים, הושיב את שלושת ילדיו הגדולים על כיסאות בסלון וקשר אותם, בעוד הוא מושיב על ידם את התינוק בכיסא אוכל. מיד לאחר מכן, נטל רז סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח אותה על שולחן פינת האוכל.

יותר ממאסר עולם לשוטר אמיר רז שרצח את אשתו דיאנה דדייב מול ילדיהם. שלומי הלר, אתר רשמי
אמיר רז במהלך הקראת גזר הדין, היום/אתר רשמי, שלומי הלר

כשדיאנה חזרה הביתה, הבחינה כי ילדיה קשורים לכיסאות וצעקה לעבר רז. הוא בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, וסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנק אותה בחוזקה. במהלך המאבק, היא צעקה לילדה בת השבע לקרוא לשכנה לעזרה.

הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות כדי להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך רז משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות. לפי כתב האישום, דיאנה, שחששה לחייה, ניסתה לפתוח את דלת הבית כדי להימלט, אך רז מנע ממנה לפתוח את סוגר הדלת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך.

דדבייב המשיכה להיאבק בו, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הוא הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה. לאחר מכן, הוא התקשר לאמו ולמפקדו במשטרה וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.

המשך החקירה הנגדית של הנאשם אמיר רז, המחוזי מרכז, לוד 30 במאי 2022. שלומי גבאי
"גיע לו גזר הדין החמור ביותר שניתן לתת", אימה של דיאנה/שלומי גבאי

"היום ניתן גזר הדין בעניינו של אמיר. אנו סבורים של גזר הדין ראשית הוא לא מקל הוא בכל זאת מאסר עולם", מסר עו"ד משה אלון, סנגורו של אמיר רז, "נגזרו 6 שנות מאסר נוספות על העבירות הנלוות. לשמחתי העתירה של המדינה להכריז על הרצח כרחיג בחומרתו לא התקבלה הבאנו והראינו באמת שבמקרים חריגים וקשים מהמעשה הזה לא נגזר ולא הוטל העונש שנלווה לרצח בנסיבות חריגות ואני שמח שבית המשפט בנסיבות הללו קיבל את עתירתנו. אני כמובן רוצה להשתתף בצער המשפחה, אנחנו מבינים את העניין שכל צד מבצע את תפקידו, זה לא גורע ולו במעט מהכאב ומהצער של המשפחה ובאמת שאני מאחל להם בריאות ואריכות ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully