וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא כאן! סבתא יפה כאן!": החטופות אוחדו עם משפחותיהן בבתי החולים ומצבם טוב

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 16:56

בתי החולים שקלטו את 13 החטופות עדכנו כי פגשו את משפחותיהן. משפחת אדר פרסמה תמונות מהאיחוד עם סבתם ולא שכחו בן משפחה שעדיין בשבי: "טיפה ראשונה בים, מחכים לך תמיר אדר". קרוב של משפחת מונדר סיפר: האם גילתה שבנה נרצח מהרדיו בשבי

בווידאו: האיחוד של משפחת מונדר ומשפחת אשר בבית החולים/צילום: דוברות בית החולים שניידר

בתי החולים וולפסון ושניידר עדכנו הבוקר (שבת) על מצב החטופות שפונו אליהם אחרי השחרור משבי חמאס, ומסרו כי מצבן טוב ויציב והן אוחדו עם משפחותיהן. "כל אחת מטופלת בהתאם לבדיקה שעברה אתמול על ידי הצוות הרפואי, והן מחובקות על ידי משפחתן", הוסיפו בוולפסון, שבו מאושפזות חמש מהמשוחררות.

לבית החולים שניידר הגיעו שמונה מהחטופות, ארבעת הילדים וארבעה נשים. מטעם המרכז הרפואי נמסר כי מצבם מוגדר טוב, וכעת "הם נמצאים יחד עם בני משפחתם במתחם הייעודי והנפרד, עטופים בצוותים רפואיים ופסיכו-סוציאליים".

אמיליה אלוני ואמה דניאל אלוני,. דוברות בית החולים שניידר, אתר רשמי
אמיליה ודניאל אלוני מתאחדות עם המשפחה/אתר רשמי, דוברות בית החולים שניידר
יפה אדר שנחטפה לעזה נפגשת עם משפחתה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יפה אדר מתאחדת עם משפחתה בבית החולים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחת אדר נפגשה עם יפה, החטופה בת ה-85 ששוחררה אמש. נכדתה, אדריאנה, פרסמה פוסט בפייסבוק עם תמונות מהאיחוד בבית החולים. "היא כאן! סבתא יפה כאן!", כתבה נכדתה. "בריאה, יפה,פנתרה! תודה לכם עם ישראל! תודה לכל מי שהיה, ליווה, תמך". בנוסף, התייחסה אדריאנה לתמיר אדר, בן משפחתה שעדיין חטוף בשבי חמאס: "טיפה ראשונה בים, מחכים לך תמיר אדר, מחכים לכולם! כולם! עכשיו, עכשיו!".

קרוב של משפחת מונדר סיפר על הדברים שעברו אוהד, אמו קרן וסבתו רותי בזמן שהיו בחזקת חמאס. לדבריו, רותי גילתה על מות בנה מרדיו שהמחבלים נתנו להם. "בהתחלה הם לא היו עם הרבה אנשים ובאיזשהו שלב צירפו אליהם עוד. היה להם שם רדיו וטלוויזיה, שמעו חדשות מישראל. רותי שמעה ברדיו שהבן שלה (רועי מונדר) נרצח. זה הקל, כי כשהיא הגיעה - היא לא חטפה שוק. התנאים לא היו טובים, ישנו על ספסלים מפלסטיק כמו של קופת חולים, אנשים בני 80, בלי מזרון".

אוהד מונדר בבית החולים שניידר לאחר שחרורו משבי החמאס, 25 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אוהד מונדר-זכרי בבית החולים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הם לא עברו שום דבר לא נעים, התייחסו אליהם בצורה אנושית", המשיך קרוב המשפחה. "לא עברו סיפורי אימה שחשבנו שאולי היו, הם תיארו את הרגע הראשון של החטיפה - שהמחבלים היו משוגעים ואמרו שישחטו אותם, אבל מהרגע שעלו לאופנועים לא הכו אותם".

בנוסף, משפחת בן צבי וקיבוץ ניר עוז על בירכו על חזרתו מהשבי של ג'ימי פאצ'קו, המטפל הפיליפיני של אמיתי בן צבי מניר עוז שנרצח: "אנחנו נרגשים משחרורו של ג'ימי ונעשה כמיטב יכולתנו לתמוך באיחודו עם משפחתו". בנוסף מסרו כי "מו כל משפחת ניר עוז אנחנו נרגשים משחרור החטופים וממתינים בכיליון עיניים לחזרתם של שאר החטופים - מניר עוז ומכל העוטף".

אוהד מונדר ומשפחתו בבית החולים שניידר לאחר שחרורו משבי החמאס, 25 בנובמבר 2023. דוברות בית החולים שניידר, אתר רשמי
שוב בחיק המשפחה. אוהד מונדר-זכרי בבית החולים/אתר רשמי, דוברות בית החולים שניידר

כרמית, בתה של החטופה חנה קציר ששחוררה אתמול, כתבה בפייסבוק כי "אימא שלי הגיבורה איתנו! היא מעוררת השראה ומדהימה, ויש לה המון לעכל". על קציר בת ה-76 דווח על ידי הג'יהאד האיסלאמי כי נהרגה בשבי, אך המשפחות לא ויתרו וחנה חזרה לביתה. כרמית הוסיפה כי "החזרה שלה מספרת לנו שאפשר, וצריך ומייד - להחזיר את כולם! אלעד והלב שלנו עוד בעזה, ועוד יותר מ-200 עולמות ומלואם ובני משפחותיהם שמוטרפים מדאגה, אין להם זמן! ובתוך כל המערבולת - אסירת תודה שזכיתי באמא בחזרה".

פרופסור גילת לבני, מנהלת המחלקה לילדים השבים בשניידר, סיפרה שמצבם הרפואי של הילדים "סביר". לדבריה, חלקם במצב יותר טוב וחלקם פחות טוב, אבל בסך הכל מצב רפואי סביר", והוסיפה כי היא חושבת שהם יתשחררו מהבית החולים בימים הקרובים. "המקום העוטף שהכנו להם הרגיע אותם והם ביקשו להישאר עוד גם בשביל להתארגן רגשית", הסבירה.

עוד סיפרה פרופסור לבני כי החטופים ששוחררו סיפרו על ה"חוויות" שעברו. "אנחנו לא שואלים הרבה שאלות אבל הם מספרים סיפורים ואנחנו מקשיבים, לפעמים בוכים איתם, אבל לא אוכל לשתף את הסיפורים", אמרה. "הם הלכו לישון בערך ב-4:00 או 5:00 בבוקר, אז הם לא ישנו ממש טוב, אבל מאמינה שזה ישתפר בימים הקרובים".

יוני אשר, שאשתו דורון ובנותיו רז (4) ואביב (2) נחטפו לעזה, הגיב אתמול לשחרור שלהן: "משפחתי דורון רז ואביב שבו אלי הביתה מהשבי. אני נחוש להביא לתקומתה של משפחתי מהטראומה והשכול הנוראי שעברנו, למען עתיד הילדות ודורון. ימים מורכבים עוד לפניי. חייב תודה והוקרה לבנינו שמחרפים נפשם, לצה"ל, ממשלת ישראל וקבינט המלחמה העוסקים במלאכה. תודה לעם ישראל הנפלא על החיזוקים. תודה גדולה למטה משפחות החטופים שפועל למען החזרת כולם.

"אני שמח שקיבלתי בחזרה את משפחתי, מותר לשמוח ומותר להזיל דמעה. זה דבר אנושי. אבל אני לא חוגג, אני לא אחגוג עד אשר יחזור אחרון החטופים. אני רוצה להדגיש, ילדינו, אבותינו, אמותינו, אחיותנו נמצאים בשעה זו בשבי, יש אנשים שבשעה זו ליבם נשבר ואני רוצה לוודא שכל החטופים עד האחרון ישוב הביתה. משפחות החטופים הם לא פוסטרים, הם לא סלוגנים, הם אנשים אמיתיים, ומשפחות החטופים הם מהיום המשפחה החדשה שלי, ואני אדאג ואעשה הכל שאחרון החטופים יחזור הביתה. תודה לכולם".

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים פרסם הודעה של נכדיה של יפה אדר, ששוחררה משבי חמאס, ובה נאמר: "אל תעצרו עד שהחטוף האחרון חוזר אלינו הביתה". עוד נמסר כי "אנו מבקשים מכולם לזכור, אנחנו עדיין לא יכולים לראות את השמש כי יש עוד הרבה אנשים שעדיין נמצאים שם. נהיה היום ב- 19:00 בערב יחד עם כל עם ישראל בכיכר החוטפים כדי לחבק את המשפחות שלא חיבקו את היקרים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully