וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ושבו בנות ובנים לגבולם": המדינה מברכת על חזרת 13 החטופים

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 20:14

הנשיא הרצוג, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון והשר גנץ בירכו כולם על חזרת 13 החטופים, אך הדגישו כי המלאכה לא תמה עד שכלל החטופים ישובו לביתם. גנץ מסר כי נפגש עם המשפחות שיקיריהם לא חוזרים בעסקה זו, "ראיתי בהן שילוב של כאב ועוצמה"

נתניהו:השלמנו עכשיו את החזרת ראשוני חטופינו, כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו./וידאו (עלה לשרת): רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה היום (שישי) לכל מי שעסק במלאכת הקודש להשבת קבוצת החטופים הראשונה חזרה לישראל, אך הוסיף והזכיר כי "המלאכה לא תמה עד שכל החטופים ישובו לישראל"

הנשיא רצוג פתח את דברים וציטט את השיר "אחינו כל בית ישראל". לאחר מכן, ביקש לחזק את כל מי שעסק בתהליכי המשא ומתן להשבת החטופים. "אני מחבק ומחזק את החוזרים הביתה וכן את משפחותיהם של כלל החטופות והחטופים, ומתפלל לשובם המהיר והבטוח של בנותינו ובנינו שעדיין בידי האוייב. ליבנו איתם כל דקה ביום. ושבו בנות ובנים לגבולם".

לחזרת החטופים הגיב גם יוני אשר, בעלה של דורון כץ אשר, ואביהן של הבנות רז ואביב, שחזרו היום שלושתן מהשבי. "הן סופסוף כאן, בבית", מסר דורון, "יהיה עוד זמן לדבר על הכל. לעת עתה- תודה לכולכם, ממעמקי לבי, על התמיכה והחיבוק החם".

פוסט של יוני אשר, שאשתו דורון ושתי בנותיו רז ואביב, הוחזרו משבי בעזה. 24 בנובמבר 2023. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"יהיה עוד זמן לדבר על הכול"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"השלמנו עכשיו את החזרת ראשוני חטופינו", הכריז הערב ראש הממשלהבנימין נתניהו, "ילדים, האימהות שלהם ונשים נוספות. כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו". נתניהו, כמו הרצוג, הדגיש גם הוא כי הוא מחוייב להחזרת כלל החטופים. "זוהי אחת ממטרות המלחמה ואנחנו מחויבים להשיג את כל מטרות המלחמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רה"מ בנימין נתניהו במסע"ת ערב שחרור החטופים, 22 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"מחויבים להשיג את כל מטרות המלחמה"./פלאש 90, חיים גולדברג

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, פתח את דבריו ומסר כי המדינה נמצאת כעת ברגשות מעורבים. "שמחה והקלה על כל נפש שאנו מצילים, על כל ילד ואמא וסבתא שיחזרו למשפחתם, כאב ועצב יחד עם המשפחות שיקיריהן לא חזרו עדיין ונחישות להמשיך להילחם עד שיחזרו כולם, עד שנייצר מציאות אחרת ואזרחי ישראל יחיו בביטחון מלא", מסר.

גנץ מסר כי אתמול נפגש עם משפחות החטופים שקרוביהם לא צפויים לחזור בימים הקרובים. "ראיתי בהן שילוב של כאב ועוצמה", הוא מסר, "חזרתי והבעתי בפניהן את מחויבותנו להמשיך ולהילחם ולעשות כל מאמץ ולהפעיל כל אמצעי, כדי שכולם יחזרו הביתה".

השר בני גנץ בהצהרה בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב. 21 בנובמבר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך
"מחויבותנו להמשיך ולהילחם כדי שכולם יחזרו הביתה". גנץ/צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית

"דווקא עכשיו, כשאנחנו רואים את התמונות של אלו שחוזרים, אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחות שעוד מחכות - כולנו, כל עם ישראל איתכן ועם היקרים לכן ולנו", מסר גנץ, "המלחמה על החזרת החטופים היא צו מוסרי שלנו כמדינה, כעם וכחברה. נילחם למען חזרתם הביתה של כל הבנים והבנות, ונמשיך להכות באויב למען חזרתם הביתה של כל תושבי הדרום והצפון בביטחון".

שר הביטחון יואב גלנט יצא גם הוא בהצהרה בנושא. "עשינו צעד ראשון וחשוב - נמשיך ונעשה את כל הנדרש כדי להשיב את החטופים הביתה", מסר, "זוהי חובתנו עבור החטופים, עבור בני המשפחות ועבור מדינת ישראל".

בהמשך הערב, בירך קיבוץ ניר עוזעל שובו מהשבי של גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו, פיליפיני בן 33 שהיה מטפלו של אמיתי בן צבי, תושב הקיבוץ שנרצח.

"אנחנו נרגשים משחרורו של ג'ימי ונעשה כמיטב יכולתנו לתמוך באיחודו עם משפחתו", נמסר ממשפחתו של אמיתי בן צבי. "כמו כל משפחת ניר עוז אנחנו נרגשים משחרור החטופים וממתינים בכיליון עיניים לחזרתם של שאר החטופים - מניר עוז ומכל העוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully