וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית מעוצמה יהודית קראה לשלוט ברצועה: "אין מנוס מהתיישבות לכל אורכה ורוחבה"

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 10:41

סון הר מלך אמרה בכנס, שנערך תחת הכותרת "חוזרים לחבל עזה", כי בסיום המלחמה צריך להקים "התיישבות ענפה ופורחת בכל הרצועה". הח"כית גוטליב גם השתתפה באירוע הביעה ספקות בעסקת החטופים: "מערכת הביטחון אמרה שחמאס מורתע - ועכשיו צריך לסמוך עליה עם העסקה?"

בווידאו: ח"כ סון הר-מלך וח"כ גוטליב בכנס חוזרים לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) קראה אתמול (רביעי) להתיישב לכל אורך רצועת עזה בתום המלחמה. בכנס פעילים שנערך אמש באשדוד תחת השם "חוזרים לחבל עזה", אמרה חברת הכנסת כי ‏"אין מנוס מלחזור ולשלוט באופן מלא ברצועת עזה, שליטה מלאה שתכלול התיישבות ענפה ופורחת בכל הרצועה. לא כמו יישובי גוש קטיף שהתרכזו בכמה איזורים בודדים, אלא התיישבות לכל אורכה ורוחבה של הרצועה".

לכל העדכונים על המלחמה

גם חבר הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) השתתפה בכנס, ואמרה שצריך "חומה ומגדל בצפון הרצועה לאלתר". בהמשך היא הביעה ספקות בעסקה לשחרור החטופים. לדבריה, "אני בוועדת חוץ וביטחון מהרגע שנכנסתי לכנסת. שמעתי את שב"כ, אמ"ן ומוסד אומרים שחמאס מורתע, 'לא כדאי לו', בטח. עכשיו אני צריכה לסמוך על כוחות הביטחון שאומרים לי שצריך לעשות עסקת חטופים?". בכנס השתתפו גם חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וגם אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע שבנו נחטף לעזה.

חברות הכנסת סון הר-מלך וגוטליב בכנס חוזרים לרצועת עזה
23.11.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לימור סון הר מלך/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
טלי גוטליב/ראובן קסטרו

בתוך כך, צה"ל ממשיך בקידום המוכנות המבצעית להתקפה בדרום רצועת עזה על בסיס המודיעין שזורם מהשב"כ, מאמ"ן ומפיקוד הדרום לקראת תמרון קרקעי רחב היקף. מתחילת המלחמה הסתפק צה"ל רק בתקיפות אוויריות ובירי ארטילרי לעבר יעדי טרור באזור חאן יונס ורפיח, ונמנע מתמרון קרקעי באזור. בראשית השבוע, בצה"ל הציגו תוכניות להמשך הלחימה הקרקעית ברצועה, ושר הביטחון גלנט הדגיש את הכוונה להמשיך את התמרון ברצועה.

לפי הערכות גורמים בכירים במערכת הביטחון, מתבצרים בכירי חמאס יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרואן עיסא מתחת לפני האדמה בחאן יונס, וכדי להגיע אליהם או להשמיד אותם יש לתמרן לעומק השטח הפלסטיני שם. "הם ניצלו את השנים האחרונות לבנות מערכים תת-קרקעיים ברמה הנדסית גבוהה מאוד, מתחת למתקנים רגישים, בין השאר סביב בתי חולים", אמר גורם ביטחוני בכיר, "רק שהפעם אנחנו מגיעים מוכנים הרבה יותר, אחרי 'קילוף' היכולות התת-קרקעיות בעזה, בדגש על שיפא".

בינתיים, גוברת הביקורת נגד קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון, שלא אישרו מתחילת המלחמה לתקוף את ציר פילדלפי ברצועה, אף שהם רואים בו "צינור החמצן" של חמאס לרצועת עזה. לדברי גורמים במערכת הביטחון, צה"ל לא תקף בפצצות ובטילים את ציר פילדלפי, שמתחתיו נחפרו מנהרות היוצרות כביש מהיר מהצד הפלסטיני לצד המצרי ולהפך. זאת, במטרה להבריח אמצעי לחימה, תחמושת וגם פעילי טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully