וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במערכת הביטחון: "יכולים להוריד את חמאס על הברכיים, למה ישראל מחכה?"

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 9:47

צה"ל נערך להמשך פעולה בדרום עזה, לאחר הפסקת האש. גורמי ביטחון: ראשי חמאס מסתתרים בבונקרים מתחת לאדמה בדרום הרצועה, מה שמחייב את הכוחות להגיע למוקדים רלוונטיים. במערכת הביטחון תוהים מדוע טרם אושרה תקיפה נגד ציר פילדלפי, שנחשב צינור החמצן של ארגון הטרור

בווידאו: נתניהו על העסקה לשחרור חטופים: "מאמין בכל ליבי שההחלטה נכונה" 22.11.23/לעמ

צה"ל ממשיך בקידום המוכנות המבצעית להתקפה בדרום רצועת עזה על בסיס המודיעין שזורם מהשב"כ, מאמ"ן ומפיקוד הדרום לקראת תמרון קרקעי רחב היקף. מתחילת המלחמה הסתפק צה"ל רק בתקיפות אוויריות ובירי ארטילרי לעבר יעדי טרור באזור חאן יונס ורפיח, ונמנע מתמרון קרקעי באזור. בראשית השבוע, בצה"ל הציגו תוכניות להמשך הלחימה הקרקעית ברצועה, ושר הביטחון גלנט הדגיש את הכוונה להמשיך את התמרון ברצועה.

לכל העדכונים על המלחמה

לפי הערכות גורמים בכירים במערכת הביטחון, מתבצרים בכירי חמאס יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרואן עיסא מתחת לפני האדמה בחאן יונס, וכדי להגיע אליהם או להשמיד אותם יש לתמרן לעומק השטח הפלסטיני שם. "הם ניצלו את השנים האחרונות לבנות מערכים תת-קרקעיים ברמה הנדסית גבוהה מאוד, מתחת למתקנים רגישים, בין השאר סביב בתי חולים", אמר גורם ביטחוני בכיר, "רק שהפעם אנחנו מגיעים מוכנים הרבה יותר, אחרי 'קילוף' היכולות התת-קרקעיות בעזה, בדגש על שיפא".

פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה. רויטרס
פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה/רויטרס

בינתיים, גוברת הביקורת נגד קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון, שלא אישרו מתחילת המלחמה לתקוף את ציר פילדלפי ברצועה, אף שהם רואים בו "צינור החמצן" של חמאס לרצועת עזה. לדברי גורמים במערכת הביטחון, צה"ל לא תקף בפצצות ובטילים את ציר פילדלפי, שמתחתיו נחפרו מנהרות היוצרות כביש מהיר מהצד הפלסטיני לצד המצרי ולהפך. זאת, במטרה להבריח אמצעי לחימה, תחמושת וגם פעילי טרור.

"אם רוצים להוריד את חמאס על הברכיים, צריך לחתוך לו את צינור החמצן. את ציר פילדלפי", אמר אחד מגורמי הביטחון והוסיף: "אי אפשר להוציא מכלל אפשרות שבשם הג'יהאד, ינסו בחמאס לקרוא לפעילי טרור מסיני ומאזורים נוספים להצטרף למלחמה נגד ישראל באמצעות המנהרות. למה מחכים בממשלה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully