וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: כשתיכנס ההפוגה כוחותינו יתייצבו בקו הפסקת האש בתוך הרצועה

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 0:03

חיל האוויר חיסל את מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס. חיל האוויר תקף בדרום הרצועה. גלנט: זו תהיה הפוגה קצרה, אחריה תימשך הלחימה חודשיים לפחות. ביידן נשאל אם אביגיל עידן תשוחרר מהשבי והשיב: "אני מחזיק אצבעות". הזרוע הצבאית של חמאס קראה להסלמה "בכל החזיתות"

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 לנובמבר 2023/דובר צה"ל

23:52 - צה"ל תוקף ברפיח

כינוס קבינט המלחמה, 23 בנובמבר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
כינוס קבינט המלחמה, 23 בנובמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

23:40 - המל"ל הפיץ את תזכיר חוק הפוליגרף בניסיון למניעת הדלפות

המטה לביטחון לאומי הפיץ הערב את תזכיר חוק הפוליגרף, לדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיאפשר לשב"כ לבצע בדיקות תקופתיות לחברי הקבינט המדיני ביטחוני, בניסיון למנוע הדלפות.

החוק יסמיך את שירות הביטחון הכללי לבצע "בדיקה עתית, לרבות על-ידי שימוש בבדיקות פוליגרף, אשר תקבע האם קיים חשש שמשתתף בדיוני קבינט, לרבות נבחר ציבור, העביר בלי סמכות מידע מדיוני הקבינט לידי גורם בתקשורת, או לידי גורם אחר, לשם פרסומם ברבים", נכתב בדברי ההסבר להצעה. באשר למי שייתפס כמדליף, יוקם צוות שרים של ראש הממשלה ושר הביטחון שיוכל להפעיל נגדו סנקציות, של הרחקה מישיבות קבינט עד הדחה של השר או הפקיד המדליף מתפקידו. אם ראש הממשלה ייחשד בהדלפה, כך לפי תזכיר החוק, שר הביטחון ושר המשפטים יתייעצו עם שר נוסף כיצד לנהוג.

בהודעה נאמר: "בבסיס תזכיר החוק עומד הצורך להיאבק בתופעת ההדלפות מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני שגורמת לפגיעה חמורה ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, במיוחד בעת מלחמה".

22:38 - דיווח: חמאס ישחרר גם 23 חטופים תאילנדים בעקבות מאמצי תיווך של איראן

22:31 - נתניהו למתנדבי זק"א: ההבדל בין מה שקרה בשואה למה שקרה בעוטף עזה זו היכולת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם מתנדבי ארגון זק"א. בפגישה אמר נתניהו למתנדבים: "אתם נותנים עדות ישירה לזוועות האיומות ביותר שבוצעו נגד העם היהודי מאז השואה. ההבדל היחיד בין מה שקרה בשואה לבין מה שקרה בעוטף עזה זו היכולת - אם הם היו יכולים הם היו שוחטים את כולם".

עוד אמר נתניהו: "המאבק הזה לא עומד להסתיים כרגע, הוא יסתיים כשהוא יסתיים. אנחנו נחסל אותם, אין לנו אפשרות אחרת. אחרת לא נוכל להיות כאן במרחב הזה. אבל אנחנו צריכים לקנות זמן; זמן אנחנו קונים על ידי פנייה גם למנהיגים וגם לדעת הקהל. יש לכם חלק חשוב בהשפעה על דעת הקהל שמשפיעה גם על מנהיגים. אנחנו בתוך מלחמה, היא תימשך. המלחמה היא לא רק לטפל ב-1,400 איש ואולי יותר שאיבדנו - איש, ואישה, וילדים ותינוקות ודברים שאי אפשר לתאר בכלל. אלא גם לתת לנו את המרחב".

נתניהו בפגישה עם מתנדבי זק"א, 23 בנובמבר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה עם מתנדבי זק"א/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

22:04 - חוסל עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס

צה"ל בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אמ"ן ושב"כ חיסל באמצעות מטוסי קרב, את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס, ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון. עמר אבו ג'אללה היה בכיר בכוח הימי, ומעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על ידי כוחותינו. כמו כן אותרו והושמדו מחסני אמצעי לחימה, אתרי מנהור בקרבת החוף, מוצבי אימונים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

תיעוד חיסול מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חאן יונס בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

21:52 - יותר מ-85 קברים של יהודים הושחתו בעיר שרלרואה בבלגיה

יותר מ-85 קברים הושחתו היום בבלגיה, בחלקה היהודית של בית עלמין בעיר שרלרואה, דרומית לבריסל. המשטרה חוקרת. לדברי ראש העיר, השר לשעבר ומנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית, פול מנייט, שגינה את המעשה: "המיקום הנבחר וגניבתם של מגני דוד רבים אינם מותירים ספק לגבי האופי האנטישמי של הכוונות".

21:37 - ההתרעה במשגב עם - בשל פעילות כוחותינו

ההתרעה שהופעלה במשגב עם הערב נשמעה בשל פעילות כוחותינו.

21:30 - אזעקות נשמעו במשגב עם בגליל

20:30 - בן גביר ומפכ"ל המשטרה נפגשו עם ראשי רשויות בדרום

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, נפגשו הערב עם ראשי הרשויות בדרום. מטרת הפגישה הינה לבחון כיצד ניתן לעזור ולתמוך במועצות והערים בדרום. השר בן גביר אמר בפתח הישיבה: "אנחנו נמצאים כאן, כי קודם כל מדינת ישראל יש לה חוב כלפי כולכם. מדינת ישראל חייבת לא רק לחבק אתכם, ולא רק לדבר, אלא גם לעשות".

המפכ"ל אמר: "כיתות הכוננות המוקמות בימים אלה ביחד עם המשרד לבטחון לאומי הן מכפיל הכוח של משטרת ישראל לחיזוק המענה המהיר והמבצעי ומעבר מהיר משגרה לחירום כלקח מאירועי ה-7 באוקטובר".

20:23 - דובר צה"ל: כשתיכנס ההפוגה כוחותינו יתייצבו בקו הפסקת האש בתוך הרצועה

דובר צה"ל אמר הערב במסיבת עיתונאים: "אלה יהיו ימים מורכבים. שום דבר לא סגור עד שהוא קורה בפועל. חמאס הוא אויב אכזרי וחסר רחמים. לפנינו ימים קשים של שמחה מהולה בעצב. חמאס ינסה לנצל את הימים הקרובים לטרור פסיכולוגי. נדווח את המידע לציבור כשהפרטים והעובדות יהיו בידינו. יהיו רגעים של אי בהירות. נמשיך לעשות הכול על מנת להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה.

הגרי הוסיף: "בשעה זו ממשיכות מפקדות צה"ל להיערך למימוש המתווה. צה"ל ממשיך להילחם בשעה זו ברצועת עזה. ההשתלטות על צפון עזה היא השלב הראשון במלחמה ארוכה. אנחנו נערכים לשלבים הבאים. בימים הקרובים נתמקד בתכנון. עם כניסת ההפוגה לתוקף, כוחותינו יתייצבו בקו הפסקת האש בתוך רצועת עזה וגם ינועו בקווים אלה, שעליהם הוסכם בהסכם".


לשאלה אם יש חשש מחזרת פלסטינים מדרום הרצועה לצפונה ענה הגרי כי לא צפויה חזרה כזו, וכי עניין זה הוא חלק מההסכם.

מסיבת העיתונאים של דובר צה"ל

דובר צה"ל: כשתיכנס ההפוגה כוחותינו יתייצבו בקו הפסקת האש בתוך הרצועה/דובר צה"ל

19:59 - חיל האוויר תוקף בדרום עזה

חיל האוויר תוקף הערב מטרות בדרום רצועת עזה.

19:31 - ביידן נשאל אם אביגיל עידן תשוחרר מהשבי והשיב: "אני מחזיק אצבעות"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב לכתבים כי הוא לא רוצה לעדכן על נושא החטופים עד שהשחרור לא מושלם. ביידן נשאל האם אביגיל עידן בת ה-4, בעלת האזרחות האמריקנית, תהיה בין החטופים שישוחררו והשיב: "אני מחזיק אצבעות"

19:30 - גלנט ללוחמי שייטת 13: ההפוגה תהיה קצרה, בחודשיים הקרובים - לחימה עצימה

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לבסיס שייטת 13, שם קיים סקירה על פעילות היחידה במלחמה יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה. גלנט עמד על התוכניות המבצעיות להמשך הפעולה בעזה.

בסיום ביקורו אמר השר: "אנחנו הולכים על מנת לחסל את חמאס כמסגרת צבאית ושלטונית. צריך לחסל את שרשרת הפיקוד, גם את אלה שנמצאים למעלה, וגם את אנשי השטח - מ"פים, במג"דים, במח"טים וגם בפעילים בשטח".

גלנט הוסיף: "מה שהתברר במבצע הזה כבר מהשלבים הראשונים זה הדבר הידוע והברור שחמאס מבין רק כוח. והמשמעות היא - אם אתה מפעיל עליו לחץ יש עם מי לדבר, אם לא תפעיל לחץ אתה יכול לחכות על הקווים של רצועת עזה במשך חודשים ושנים ואף אחד לא ידבר איתך, כי הדרישות שלהם אלה דברים אחרים לגמרי ולא שחרור אסירים. לכן, הפעלת הלחץ היא בסיס העניין".

לדבריו: "מה שאתם תראו בימים הקרובים זה תחילה של שחרור של חטופים. ההפוגה הזאת תהיה קצרה. מה שנדרש מכם בהפוגה הזאת זה להתארגן, להיערך, לעשות תחקירים, להתחמש ולהיערך להמשך. יהיה המשך, כי צריך להשלים את הניצחון ולייצר את המנופים בשביל הקבוצות הבאות של חטופים שיבואו רק כתוצאה מלחץ".

עוד אמר גלנט: "זו מלחמה אין ברירה. כשחוטפים והורגים לך 1,500 אנשים, אתה חייב לייצר מצב שאתה משמיד את הארגון שעומד מולך, אחרת אין לך הרתעה שתאפשר חיים, ואין לך הרתעה שתאפשר חיים במזרח התיכון. אם דם יהודי הופך להיות הפקר אז כל אחד עושה כרצונו, אם יש לו מחיר שאי אפשר לשאת בו, מתייחסים אלינו בכבוד".

הוא סיכם: "אני מעריך שבחודש-חודשיים הקרובים לפחות תהיה לחימה עצימה, ולאחר מכן יהיו הרבה מבצעים בהם לשייטת יהיה מה לעשות - עד למצב שלא יתקיים איום צבאי מתוך רצועת עזה ויהיה לנו חופש פעולה לעשות מה שאנחנו רוצים בכל רגע נתון".

ביקור שר הביטחון בבסיס שייטת 13

גלנט: "זו תהיה הפוגה קצרה, צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות"/צילום: אלעד מלכה

19:07 - אושר מתווה סיוע לתרבות וספורט על רקע המלחמה

משרד האוצר אישר היום את המתווה שיזם השר מיקי זוהר לסיוע מיוחד למוסדות התרבות והספורט על רקע המלחמה. במסגרת המתווה יועברו 174 מיליון שקל לסיוע למוסדות שונים, מתוכם 45 מיליון שקל בחודש למוסדות תרבות בחודשיים הקרובים, ו-28 מיליון שקל בחודש למוסדות ספורט בשלושת החודשים הקרובים.

19:05 - הבית הלבן: מקדמים בברכה את הודעת ממשלת קטאר

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אדריאן ווטסון אמרה הערב: "אנחנו מקדמים בברכה את הודעת ממשלת קטאר ומצפים לראות כמה בני ערובה יוצאים מעזה מחר"

19:00 - שישה פירי מנהרות אותרו בפאתי ג'באליה בפעילות חטיבת הנח"ל

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פועל בימים אלה בפאתי ג'באליה. במהלך הפשיטה איתרו הלוחמים שישה פירי מנהרות טרור, אחד מהם בתוך מסגד. בפרדס סמוך למסגד אותרו משגרי רקטות ואמצעי לחימה. כלל אמצעי הלחימה והרקטות אותרו בקרבת מבנים אזרחיים, בתי ספר ובתי מגורים במרחב. במהלך הקרבות, איתרו והשמידו הלוחמים 50 פצצות מרגמה ומשגרים ערוכים לשיגור לעבר מדינת ישראל.

פעילות חטיבת הנח"ל בפאתי ג'באליה

פיר מבצעי בתוך מסגד, משגרי רקטות מוסתרים במטעים, סיכול פעילי חמאס מהאוויר: צוות הקרב של חטיבת הנח״ל נלחם בפאתי ג׳באליה/דובר צה"ל

18:55- הזרוע הצבאית של חמאס: קוראים להסלמה של העימות בכל החזיתות

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר הערב כי ארגונו קורא "להסלמה של העימות עם ישראל בכל החזיתות".

18:40 - מעין צין: דפנה ואלה לא בין המשוחררות מחר

מעין צין, אמן של דפנה בת ה-15 ואלה בת ה-8 שנחטפו לעזה כתבה היום בחשבון הטוויטר שלה שקיבלה הודעה שלפיה שתי בנותיה אינן נכללות ברשימת המשוחררים מחר. "זה קשה לי מאוד, אני מייחלת לשובן. אני חשה הקלה למען המשפחות האחרות ומקווה לשחרור כל החטופים", כתבה צין.

17:28 - משרד האוצר יאריך את שיפוי השכר למפונים עד סוף השנה

משרד האוצר הודיע היום כי יאריך את שיפוי השכר למפונים עד לסוף השנה. במטרה למנוע הוצאה לחל"ת או פיטורים של אנשים שפונו מביתם, בכוונת משרד האוצר להאריך עד סוף השנה את החזר השכר לאנשים שפונו על פי החלטות הממשלה, כך שמעסיקים של אותם מפונים בכלל הארץ יהיו זכאים לפיצויים במסגרת מסלול השכר של קרן מס רכוש ברשות המסים. בהתאם, מעסיק שישלם משכורת למפונה שלא הגיע לעבודה יהיה זכאי לפיצוי על כך מקרן מס רכוש.

מתווה שחרור החטופים. ללא, מערכת וואלה
מתווה שחרור החטופים/מערכת וואלה, ללא
כוחות צה"ל על גבול עזה, 23 בנובמבר 2023. רויטרס
חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה/רויטרס

17:08 - קבינט המלחמה יתכנס ב-20:00 לדון בהיערכות לשחרור החטופים

קבינט המלחמה יתכנס הערב בשעה 20:00 כדי לדון בהיערכות לשחרור החטופים מחר.

17:04 - כל משפחות החטופים עודכנו לגבי שחרור בן משפחתם

כל משפחות החטופים עודכנו לגבי שחרור בן משפחתם, ובהן המשפחות של החטופים שישתחררו ואלה שלא ישתחררו מחר.

16:46 - בג"צ דחה עתירה נגד הרעת תנאי אסירים ביטחוניים מאז תחילת המלחמה

בג"צ דחה היום (עתירה של ארגוני זכויות אדם למתן צווים על-תנאי העוסקים בתנאי כליאתם של עצורים מינהליים ופליליים ואסירים ביטחוניים הכלואים במתקני שב"ס, נוכח טענות כי חלה הרעה בתנאיהם בניגוד לחוק מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". השופט חאלד כבוב ציין בין היתר כי קיבל את עמדת נציבת שב"ס קטי פרי לפיה מדיניותה כלפי האסירים "אינה שוללת מן הכלואים זכויות המוקנות להם, אלא אך מצמצמת את תנאיהם לרף מינימלי הנדרש על-פי דין".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "מחבלים שפלים, שרצחו יהודים צריכים להיות בקבר או לכל הפחות בתנאים שאינם תנאי קייטנה. במשך תשעה חודשים מהרגע שנכנסתי לתפקידי כשר לביטחון לאומי פעלתי כדי שהתנאים יישתנו, ולפחות כרגע מדיניותי מחלחלת. אני רק מקווה שגם לאחר המלחמה יהיה ברור שאלה התנאים שצריכים להיות למי שפעל ובחר בדרך טרור".

אש בוערת לאחר פיצוץ בצפון רצועת עזה, 23 בנובמבר 2023. רויטרס
אש בוערת לאחר פיצוץ בצפון רצועת עזה/רויטרס

16:39 - צה"ל עדכן חלק מהמשפחות החטופים שבן משפחתם לא ישוחרר מחר

חלק ממשפחות החטופים התחילו לקבל עדכונים מצה"ל שלפיהם בן משפחתם אינו עומד להשתחרר מחר בעסקת החטופים.

16:37 - ישראל מאשרת: התקבלה רשימת שמות ראשונית של חטופים שישוחררו

לשכת ראש הממשלה אישרה היום שהתקבלה רשימת שמות ראשונית של חטופים שישוחררו במסגרת עסקת החטופים. מהלשכה נמסר כי הגורמים הממונים בודקים את פרטי הרשימה ועומדים ברגעים אלה בקשר עם כלל המשפחות.

16:25 - חמאס מאשר כי הפסקת האש תתחיל מחר ב-7:00

הזרוע הצבאית של חמאס מאשרת כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה מחר ב-7:00.

דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל נסרי במסיבת עיתונאים, 23 בנובמבר 2023. רויטרס
דובר משרד החוץ של קטאר במסיבת העיתונאים בדוחא/רויטרס

16:10 - דובר משרד החוץ של קטאר: קיבלנו את רשימות המשוחררים משני הצדדים

דובר משרד החוץ של קטאר מסר היום: "קיבלנו את רשימות המשוחררים משני הצדדים". לדבריו, השחרור יתחיל ביום שישי בשעה 16:00, שבה ישתחררו 13 חטופים. לדבריו, הפסקת האש תתחיל מחר בשעה 07:00. עוד אמר שר החוץ של קטאר שמחר ישתחררו חטופים שהם בני משפחה אחת, וכי רשימת המשוחררים הועברה למוסד.

לדברי השר, קטאר מצפה משני הצדדים לעמוד בהתחייבויותיהם במסגרת ההסכם. "אנחנו סבורים שכך יהיה", אמר. הוא הביע תקווה שההפוגה בלחימה תוביל להפסקת אש קבועה ואמר גם שבמהלך ארבעת ימי ההפוגה חמאס יאסוף מידע על חטופים נוספים שנמצאים בעזה.

16:00 - פירים ואמצעי לחימה מתחת למיטות ילדים התגלו ב"עמק הגראדים" בעזה

במסגרת לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 במרחב 'עמק הגראדים', מרחב שממנו בוצע ירי רקטות נרחב לעבר שטח ישראל במהלך הלחימה, אותרו ארבעה פירי מנהרות משמעותיות בעומק רב. הפירים מחוברים לרשת חשמל והיו בשימוש ארגון הטרור חמאס, אשר המרכזי מבינהם אותר באחד המבנים אשר שייך לבכיר בחמאס.

במבנה נוסף המקושר לבכיר אחר בארגון הטרור, נמצאו אמצעי לחימה רבים בחדרי השינה ומתחת למיטות השינה של ילדיו. בנוסף, אותרו מסמכי תכניות אופרטיביות ואמצעי לחימה רבים. כלל החומרים הועברו ליחידת האמש"ט (איסוף מסמכי שלל וטכני) באגף המודיעין למיצוי מודיעיני והעברתו בהתאם לכוחות הלוחמים.

מדברי מח"ט 401, אל"מ בני אהרון אמר: "מדובר ביום מוצלח עבור צק"ח 401 - מציאת רקטות ארוכות טווח, פירי שיגור וארבעה פירים מבצעיים של החמאס. הגענו ל"עומק ליבו" של מערך החמאס, מצאנו את הבית המבצעי של אחד המחבלים הגדולים ביותר, הכולל אמל"ח, נשקים והכל מתחת למיטותיהם של ילדיו ובארונות הבגדים. בוצע חישוף של המרחב ממנו נורו במשך שנים רקטות לעומק מדינת ישראל".

בווידאו :צוות הקרב של חטיבה 401 נלחם ב'עמק הגראדים' בפאתי ג'באליה וחשף תשתיות תת קרקעיות ואמצעי לחימה מתחת למיטות שינה של ילדים/דובר צה"ל

15:45 - נתניהו: יש ירידה בנפגעים האזרחים בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראשי ממשלת ספרד ובלגיה. לאחר שהציג להם חלק מהסרטון המתעד את זוועות חמאס בשבת השחורה, אמר נתניהו: "אני שמח לומר שיש ירידה בנפגעים אזרחים - שזו מטרתנו. המטרה שלנו היא שלא יהיו בכלל. זה קורה בעיקר בגלל הפעולה הצבאית. הפעולה הצבאית גרמה לכך שהאזרחים מקשיבים לאזהרות שאנחנו נותנים והם עוזבים דרומה. כשהם נעים דרומה, אנחנו נותנים להם תמיכה הומניטרית".

נתניהו הוסיף: "יש כ-150 משאיות שנכנסות וזה כנראה יעלה ל-200 ועוד. יש מזון, תרופות, מים. עדיין לא ראיתי את המאמץ שהייתי רוצה לראות מטעם האו"ם והסוכנויות הבינלאומיות כדי לבנות שם מקומות מחסה. החורף מגיע ואין סיבה לא לבנות עשרות אלפי אוהלים באזור הבטוח, ליד האזור הבטוח כיוון שהאו"ם לא נכנסים לאזור הבטוח - אני נדהם מזה. אמרתי: בסדר, ניתן לכם הרבה אזורים קטנים והם בונים אזורים בטוחים קטנים כדי להוציא את האוכלוסייה מאזור סכנה".

לדברי ראש הממשלה, "ישראל עושה כל שביכולתה כדי להוציא את האוכלוסייה מחוץ לאזור סכנה בעוד שחמאס עושה כל שביכולתו כדי להשאיר את האוכלוסייה בתוך אזור הסכנה. אלה העובדות".

15:30 - צה"ל תקף תשתיות של חיזבאללה בלבנון

מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ואתרים לשיגור רקטות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מסוק קרב, כלי טיס מאוייש מרחוק וטנקים, חולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית ואת עמדת המשגר ממנה ביצעו את הירי.

15:25 - צה"ל: חמאס עלול לאלץ אזרחים לשוב לצפון הרצועה

צה"ל נערך לאפשרות שחמאס ינסה לאלץ את האזרחים לחזור לעיר עזה ולצפון רצועת עזה . בצה"ל יציידו את הכוחות בנקזים ובאמצעים לפיזור הפגנות. אין כוונה לאפשר חזרת אזרחים לצפון הרצועה ולעיר עזה בשלב זה.

15:21 - נתניהו נפגש עם שר החוץ הבריטי: "אין תקווה לשלום אם לא נכחיד את חמאס"

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם שר החוץ הבריטי הנכנס דויד קמרון סכנסת ישראל בירושלים. בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו: "נמשיך במטרות המלחמה ובראשן להשמיד את חמאס. משום שחמאס כבר הבטיח שאם תהיה לו הזדמנות, הוא יעשה זאת שוב ושוב. מדובר בכת שדוגלת ברצח עם. אין תקווה לשלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל למדינות ערב אם לא נכחיד את התנועה הרצחנית הזאת, שמאיימת על העתיד של כולנו".

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023/דובר צה"ל

15:16 - צבע אדום בבארי

15:02 - דיווח: חמאס מסרב להעביר חטופים לצלב האדום

גורמים מצריים דיווחו לוול סטריט ג'ורנל כי חמאס מסרב להעביר את החטופים שישוחררו בעסקה דרך הצלב האדום. ארגון חמאס גם אינו מאפשר לצלב האדום גישה לשאר החטופים שישארו בשבי לאחר העסקה.

14:58 - אזעקה בשדה ניצן

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023/דובר צה"ל

14:40 - צה"ל: עצרנו את מנהל בית החולים שיפא

צה"ל מאשר את הדיווח מהבוקר לפיו מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, נעצר. עם מעצרו, אבו סלמיה הובא לחקירת שב"כ. בית החולים שיפא, תחת ניהולו של אבו סלמיה, שימש כמפקדה בפועל של ארגון החמאס - שם אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו, ומרתף בית החולים שימש את הארגון להחזקת חטופים.

14:28 - אזעקה בשלומי

14:03 - בצה"ל מעריכים: המנהרות מתחת לבי"ח שיפא הן עורק ראשי של מערכת נרחבת

כוחות הנדסה שפועלים כעת בבית החולים שיפא מדווחים על כך שהם ממשיכים למצוא מצלמות במעגל סגור ותשתיות טרור שונות. על פי החשד, המנהרות מתחת לשיפא הן עורק ראשי במערכת מנהרות נרחבת המסתעפת לכמה כיוונים.

13:32 - גופה נמצאה בביוב בשדרות, על פי החשד מדובר בגופת מחבל שהסתתר

מתנדבי מד"א הוזעקו הבוקר לתחנת משטרת שדרות בעקבות איתור גופה בבור ביוב הסמוך לה. על פי החשד, מדובר בגופתו של מחבל שחצה את הגדר לתוך ישראל ב-7 באוקטובר וניסה לסתתר מאז.

גופה נמצאה בביוב בשדרות, על החשד מדובר במחבל. זק"א
גופה נמצאה בביוב בשדרות, על החשד מדובר במחבל/זק"א

13:00 - אזעקות בגליל העליון והמערבי

אזעקות נשמעו במרגליות, מנרה וקריית שמונה

12:55 - 13 מהרקטות שחיזבאללה שיגר נפלו בשטח לבנון

12:40 - זוהו כ-35 שיגורים לעבר הצפון, צה"ל תוקף את מקור הירי

כ-35 רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל הבוקר, לוחמי הגנה אווירית יירטו כמה מהם. מחבלים ירו כמה פצצות מרגמה לעבר מוצבים לאורך הגבול. צה"ל תוקף מהאוויר, באמצעות ארטילריה ואמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" את מקור הירי.

בווידאו: זוהו כ-35 שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר שטח מדינת ישראל/דובר צה"ל

12:30 - בן גביר לנציבת שב"ס: "למנוע חגיגות שמחה של מחבלים בכלא"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ערך היום הערכת מצב עם נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי, ובכירים נוספים לקראת עסקת שחרור החטופים. השר לבטחון לאומי הנחה את נציבת שב"ס למנוע לחלוטין כל ניסיון לחגיגות של המחבלים בבתי הכלא. בתום הפגישה אמר השר בן גביר: "ההנחיות שלי ברורות: אין גילויי שמחה זה גיבוי לטרור, חגיגות ניצחון, רוח גבית לאותם חלאות אדם".

11:52 - גורמים בממשלה: ממשיכים במגעים לעסקה

שרי הממשלה קיבלו לפני זמן קצר עדכון מסרים ממערך ההסברה הלאומי בו יש התייחסות לעיכוב בהסכם לשחרור החטופים בו נכתב: "המגעים לשחרור חטופינו מתקדמים ונמשכים כל העת. תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי. אנו ממשיכים לעשות הכל כדי להשיב את כל החטופים הביתה, מבלי להתפשר על מטרות המלחמה".

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023/דובר צה"ל

11:35 - צבע אדום בכיסופים בעוטף עזה

11:18 - זוהתה פגיעת טיל נ"ט במבנים במנרה

11:12 - חיזבאללה: שיגרנו 48 רקטות לעבר ישראל במטח האחרון

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה. 23 בנומבמבר 2023/דובר צה"ל

11:04 - אזעקה במרגליות שבאצבע הגליל

10:59 - דיווח: העיכוב בעסקה - עקב דרישות חמאס בנוגע לכלים של צה"ל

גורמים מדיניים מסרו לפני זמן קצר כי העיכוב בעסקה נגע לדרישות חמאס לגבי תנועה ומיקום של כלים צבאיים של צה"ל במהלך ההפוגה.

10:46 - בזמן המטח לגליל- נסראללה נפגש עם שר החוץ של איראן

המטחים שוגרו לעבר צפון ישראל בזמן שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם שר החוץ של איראן אמיר חוסיין עבדאללהיאן בביירות, ודן עמו על ההתפתחויות באזור.

פגישת נסראללה ושר החוץ האיראני. 23 בנובמבר 2023. ערוץ אל מנעאר, צילום מסך
פגישת נסראללה ושר החוץ האיראני. 23 בנובמבר 2023/צילום מסך, ערוץ אל מנעאר

10:38 - המטח לעבר הגליל - הגדול ביותר שנראה בצפון מפרוץ המלחמה

כ-50 רקטות נורו לפני זמן קצר לעבר הגליל. מדובר במטח הרקטות הכבד ביותר שנורה לעבר הצפון מאז פרוץ המלחמה.

10:16 - אזעקות בגליל, שבעה ירוטים זוהו

אזעקות הופעלו ביאון, דוב''ב, ברעם, דלתון, כרם בן זמרה, סאסא, ג'ש, ספסופה - כפר חושן, צבעון, ביריה, קדיתא, בר יוחאי, אור הגנוז וריחאנייה. בשמי הצפון זוהו לפחות שבעה ירוטים.

המטח הכבד ביותר מפרוץ המלחמה. אזור הגליל, צפון הארץ. 23.11.23/אלי אשכנזי
ירוטים בשמי הצפון. אלי אשכנזי
ירוטים בשמי הצפון/אלי אשכנזי

09:52 - הרמטכ"ל: "אנחנו לא מסיימים את המלחמה - אנחנו ממשיכים עד הניצחון"

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי נפגש עם מפקדי החטיבות בלב רצועת עזה. בפגישתם אמר: "אנחנו מנסים לחבר בין מטרות המלחמה . אנחנו לא מסיימים את המלחמה - אנחנו ממשיכים עד הניצחון, והולכים קדימה וממשיכים באזורים אחרים של חמאס. מאוד גאה בכם, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל".

בווידאו: הרמטכ"ל מבהיר שהפסקת האש לצורך עסקת החטופים אינה הפסקת המלחמה/צילום: דו"צ

09:34 - בג"ץ דחה את העתירה נגד עסקת החטופים

בית המשפט העליון דחה היום את העתירה נגד עסקת החטופים, עקב היעדר עילה להתערבות בית המשפט. את העתירה הגישה כמה עותרים ובינהם נפגעי טרור. בית המשפט דחה את טענת העותרים כי הממשלה מפלה בין החטופים, זאת כי הממשלה עושה מאמץ להחזיר את כל החטופים וארגון הטרור חמאס הוא זה שעושה אפליה.

פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה. רויטרס
פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה/רויטרס

09:17 - צה"ל עצר את מוחמד אבו סלמיה - מנהל בית החולים שיפא

09:08 - חיל האוויר תקף חוליית נ"ט בדרום לבנון

צה"ל זיהה מוקדם יותר היום חוליית נ"ט בדרום לבנון סמוך לגבול עם ישראל ותקף אותה במצעות כלי טיס וארטילריה. מספר שיגורים נורו מלבנון לשטח ישראל, צה"ל תוקף את מקורות הירי.

08:52 - אזעקות בבצת, סאסא ושלומי בגליל המערבי

פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה. רויטרס
פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה/רויטרס

03:30 - אזעקה בערב אל ערמשה שבגליל המערבי

08:09 - צה"ל תקף כ-300 מטרות טרור של חמאס ביממה האחרונה

מטוסי חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה כ-300 מטרות טרור של ארגון חמאס, ביניהן מפקדות מבצעיות, מנהרות לחימה תת קרקעיות, מחסני אמל"ח, אתרים לייצור אמל"ח ועמדות שיגור נ"ט. כטמ"ם וכמה טנקים חיסלו חוליות מחבלים בצפון הרצועה.

07:39 - קאטר: "תוך כמה שעות נודיע מתי ההסכםי יצא לפועל"

דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסרי אמר: "השיחות שמקיימות קטאר ומצרים עם ישראל וחמאס על התכנית המבצעית ליישום הסכם ההפוגה נמשכות ומתנהלות באופן חיובי. נודיע בתוך כמה שעות על המועד בו יתחיל יישום ההסכם. אנחנו עובדים עם שותפינו בארה"ב ומצרים כדי לוודא שההסכם מיושם במהירות ושהצדדים עומדים בהתחייבויותיהם".

פעילות צה"ל במנהרות בצפון עזה. רויטרס
פעילות צה"ל במנהרות בצפון עזה/רויטרס

07:35 - הבית הלבן: מקווים שעסקת החטופים תצא לפועל ביום שישי

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן מסר לפני זמן קצר: "הושג הסכם על שחרור החטופים והוא נותר על כנו. הצדדים עובדים על פרטים לוגיסטיים אחרונים במיוחד בכל הנוגע ליום הראשון של יישום ההסכם. אנחנו סבורים שאסור להשאיר שום דבר ליד המקרה בכל הנוגע לתהליך שחרור החטופים. אנחנו רוצים להבטיח שהחטופים יחזרו הביתה בשלום. אנחנו נמצאים על המסלול הזה ומקווים שיישום ההסכם יחל ביום שישי".

6:13 - אזעקות באשקלון

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר (חמישי) באשקלון. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או נפגעים.

6:06 - חטיבה 454 מסכמת חודש של לחימה: יותר מ-13 אלף פגזים נורו, מאות מחבלים חוסלו

חטיבה 454, המורכבת מכוחות של ירי אווירי וארטילרי, סיכמה הלילה חודש של לחימה ברחבי העיר עזה ומנתה יותר מ-13 אלף פגזים שנורו לעבר מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי - שבעקבותיהן חוסלו מאות מחבלים. כמו כן, מספרים בחטיבה כי שמרו על ביטחונים של לוחמי צה"ל שפעלו בקרקע: "מנענו ניסיונות ירי נ"ט לעבר כוחותינו".

לחימת צוותי הקרב של חטיבת צנחנים, עזה. דובר צה"ל
לחימת צוותי הקרב של חטיבת צנחנים, עזה/דובר צה"ל

5:58 - חיל האוויר תקף יעדים בדרום רצועת עזה

חיל האוויר והכוחות הארטילריים של צה"ל תקפו הלילה יעדים רבים בדרום רצועת עזה, תוך התמקדות במטרות בעיר חאן יונס. הפלסטינים דיווחו על הרוגים.

5:55 - צה"ל פתח במבצע מעצרים נרחב של פעילי חמאס ביהודה ושומרון

צה"ל פתח הלילה במבצע מעצרים נרחב של פעילי טרור, בעיקרם של חמאס, ברחבי יהודה ושומרון. במסגרתו, הכוחות הישראליים פעלו בכמה מוקדים, בהם מחנה הפליטים בלאטה שבשכם, העיר טובאס שבשומרון ואזור רמאללה.

5:29 - צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום הופעל לפני זמן קצר בקיבוץ כרם שלום שבעוטף עזה. נכון לשעה זו, לא דווח על נזק או על נפגעים.

פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה. רויטרס
פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה/רויטרס

4:29 - ספינת מלחמה אמריקנית יירטה כתב"מים שירו החות'ים בים האדום

ספינת מלחמה אמריקנית יירטה הלילה כתב"מים שנורו לעבר הים האדום על ידי פעילים חות'ים בתימן. מפיקוד המרכז בצבא ארצות הברית נמסר כי הספינה וצוותה לא נפגעו במהלך האירוע.

3:05 - דיווח אל ג'זירה: כוחות צה"ל פועלים ביהודה ושומרון

אל ג'זירה דיווח הלילה כי כוחות צה"ל פועלים בעיר עזון שבמרכז השומרון, ופשטו על כמה מבנים באזור.

1:36 - חיזבאללה אישר: בנו של בכיר הארגון חוסל במתקפה בדרום לבנון

חיזבאללה אישר הלילה את הדיווחים כי עבאס מחמד רעד, בנו של ראש סיעת ארגון הטרור בפרלמנט הלבנוני מוחמד רעד, חוסל אמש במתקפה ישראלית על הכפר בית חאנון שבדרום המדינה - יחד עם עוד 4 מחבלים. על פי דיווחים בכלי התקשורת אל-ערבייה, בתקיפה נפצע פעיל טרור נוסף.

עבאס מחמד רעד, בנו של בכיר חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, חוסל בדרום המדינה. 23 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עבאס מחמד רעד, בנו של בכיר חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, חוסל בדרום המדינה. 23 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

0:19 - גורם מדיני: כל עוד אין עסקה, אין הפסקת אש - המלחמה נמשכת כרגיל

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר כי כל עוד לא ייחתם ההסכם על עסקת החטופים, לא תתבצע הפסקת אש ברצועת עזה: "המלחמה נמשכת כרגיל". בתוך כך, העריך כי ההסכם צפוי להיחתם במהלך 24 השעות הקרובות.

0:15 - דיווח: בנו של בכיר חיזבאללה נהרג במתקפת חיל האוויר

בנו של מוחמד רעד, ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, נהרג במתקפת חיל האוויר על בית בכפר בית יאחון שבדרום המדינה - כך דווח הלילה בכלי התקשורת אל-ערבייה. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם נוספים.

0:08 - משפחות החטופים לא עודכנו על דחיית העסקה: "קיבלנו את ההודעה דרך התקשורת"

משפחות החטופים לא עודכנו על דחיית העסקה להשבת קרוביהם לישראל, ויודעו על כך רק לאחר הפרסום בתקשורת - כך נמסר הלילה ממטה המשפחות.

חן אביגדורי, שאשתו ובתו נחטפו לעזה, כתב ב-x כי "ואחרי יום מורט עצבים במיוחד - קיבלנו את ההודעה דרך התקשורת. שוב. לא מבין מה הבעיה לעדכן קודם את המשפחות? גם ככה לא כיף לנו. ‏דברו איתנו. אנחנו לא נושכים (בעיקר כי כבר אין לנו כח)"

00:01 - בצל העיכוב בעסקת החטופים: צה"ל החל בתקיפות נרחבות לאורך הרצועה

פעילות צה"ל במנהרות בצפון רצועת עזה. רויטרס
פעילות צה"ל במנהרות בצפון רצועת עזה/רויטרס

23:46 - בכירים ישראלים: לא קיבלנו את הרשימה של החטופים שאמורים להשתחרר

בכירים ישראלים אמרו כי עד עכשיו ישראל לא קיבלה לידיה רשימה של חטופים שאמורים להשתחרר. מקור שמעורה בפרטי המו"מ אמר כי נותרו כמה קצוות פתוחים לסגור לפני שניתן יהיה ליישם את העסקה.

23:42 - ראש המל"ל: שחרור החטופים לא יתבצע לפני יום שישי

ראש המל"ל צחי הנגבי: "המגעים לשחרור חטופינו מתקדמים ונמשכים כל העת. תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-47 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully