וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטופים נפגשו עם משפחותיהם בביה"ח שניידר; ישראל קיבלה את רשימת השבויים שישתחררו מחר

כתבי וואלה!

21.11.2023 / 23:19

22 שבויים ששוחררו הגיעו לחצרים לצורך קליטה ראשונית, משם פונו לקבלת טיפול רפואי מקיף בבתי חולים ברחבי הארץ. 2 מסוקים ועליהם 8 אמהות וילדיהן נחתו בביה"ח שניידר, למשמע מחיאות כפיים. צה"ל: 200 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו לעזה

מצורף תיעוד של רגע כניסת השבים לשטח מדינת ישראל/דובר צה"ל

23:46 - המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בבית החולים שניידר: "זהו אירוע מורכב"

ד"ר ספי מנדלוביץ, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התייחס להגעתם של שמונה אמהות וילדיהן ששהו בשבי חמאס לבית החולים שניידר בפתח תקווה. "חיכינו לבואם ואנו נרגשים שזכינו שישובו אלינו", אמר. "זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל נערכת לקבלת חטופים רבים, ובהם צעירים, זהו אירוע מורכב, ואנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם", הוסיף.

23:08 - חטופים נפגשו עם בני משפחותיהם בבית החולים שניידר

החטופים ששוחררו הגיעו לבתי החולים וזכו לקבלת פנים מרגשת/מערכת וואלה!

22:57 - כל 11 האזרחים הזרים ששוחררו משבי חמאס נקלטו בביה"ח אסף הרופא

מסוק שהוביל את החטופים נחת בבית החולים שניידר, פתח תקווה. 24 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
מסוק שהוביל את החטופים נחת בבית החולים שניידר, פתח תקווה. 24 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו
מסוק שהוביל את החטופים נחת בבית החולים שניידר, פתח תקווה. 24 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
מסוק שהוביל את החטופים נחת בבית החולים שניידר, פתח תקווה. 24 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

22:39 - 8 מהחטופים ששוחררו הגיעו במסוקים לבית החולים שניידר

בין הנקלטים בבית החולים לילדים שבפתח תקוווה אימהות וילדיהן ששוחררו משבי חמאס. עם הגעתם, ייקלטו במחלקה נפרדת ומבודדת שהוקמה עבורם באופן ייעודי, וכן ייפגשו לראשונה בבני משפחתם.

אנשים רבים המתינו ברחוב הסמוך למנחת המסוקים, ומחאו כפיים בהתרגשות עם נחיתתם.

המשוחררים מגיעים לבתי חולים/לע"מ
בדרך למפגש עם המשפחה: המסוק שהוביל את החטופים ששוחררו נחת בביה"ח שניידר. לשכת העיתונות הממשלתית
בדרך למפגש עם המשפחה: המסוק שהוביל את החטופים ששוחררו נחת בביה"ח שניידר/לשכת העיתונות הממשלתית

22:18 - בכיר ישראלי: ישראל קיבלה את רשימת החטופים שישתחררו מחר משבי חמאס

21:51 - צה"ל: 200 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו היום לעזה

מצה"ל נמסר כי 200 משאיות סיוע הומניטארי נשלחו היום לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים בדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר שנבדקו ביטחונית במעבר ניצנה. זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה"ב בתיווך קטאר ומצרים. משאיות הסיוע ההומניטארי הכילו מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.

21:45 - המשטרה: לא הונפו דגלי חמאס במזרח ירושלים

המשטרה פרסמה הודעה שלפיה הערב התפרסם ברשתות חברתיות בעברית ובערבית תיעוד של חגיגות שחרור האסירים והנפת דגלי חמאס בשטח יהודה ושומרון, ונטען כי מדובר במזרח ירושלים. המשטרה ביקשה להבהיר כי מדובר בפרסום שגוי, וכי התמונות צולמו ביהודה ושומרון.

21:18 - ביידן: בשעה הקרובה נדע מי יהיה בגל השני של שחרור החטופים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב בהצהרה משודרת כי שחרור החטופים רק התחיל, אבל הוא מתקדם בצורה טובה. ביידן: "כל בני הערובה עברו חוויה נוראית וזו התחלה של מסלול החלמה ארוך", אמר ביידן. ביידן: "מרגע שחמאס חטף את בני הערובה אני והצוות שלי התחלנו לעבוד על שחרורם", אמר ביידן. "לחצתי להפוגה בלחימה כדי להרחיב את הסיוע האמריקני לעזה וכדי לאפשר שחרור בני ערובה. שוחחתי עם אמיר קטאר, עם נשיא מצרים ועם רה"מ נתניהו כדי להשיג את העסקה ואני מודה להם על מאמציהם".

ביידן הוסיף: אנחנו מחוייבים להמשיך לעבוד על שחרור כל בני הערובה שלא ישוחררו במהלך העסקה הזו. אני ממוקד בהגדלת הסיוע ההומניטארי לעזה. דיברתי עם השליח שלי לעניינים הומניטאריים דיוויד סאטרפילד וקיבלתי ממנו עידכון. אנחנו עושים מאמץ למנוע מחמאס להשתלט על הסיוע, ולוודא שהוא מגיע לאנשים שזקוקים לו".

עוד אמר ביידן: "אחרי המלחמה צריך לעבוד על השגת פתרון שתי המדינות. חמאס יצא למתקפה כי הם פחדו שישראלים ופלסטינים יחיו בשלום. להמשיך במלחמה רק ייתן לחמאס את מה שהם רוצים". לדברי ביידן, בשעה הקרובה נדע מי יהיה בגל השני של שחרור החטופים".

החטופים עוברים מידי חמאס לצלב האדום

חמאס מוסר את החטופים לאנשי הצלב האדום/מערכת וואלה!

20:59 - משרד הבריאות: שתיים מהמשוחררות הגיעו לביה"ח וולפסון

משרד הבריאות עדכן הערב כי שתי נשים ששבו לישראל הערב הגיעו לבית החולים וולפסון. בתי החולים שניידר ואסף הרופא ערוכים לקבלת 22 השבים הנוספים.

חטופים ישראלים מובלים מפוחדים על ידי מחבלי חמאס. 24 בנובמבר 2023. רויטרס
החטופים משוחררים מדי חמאס/רויטרס

20:35 - דו"צ: 22 משוחררים הגיעו לחצרים, שתי משוחררות הועברו ישירות לבית חולים

דובר צה"ל הודיע כי בשעה האחרונה הגיעו 22 אזרחים ישראלים וזרים ששבו הערב לבסיס חצרים, משם ימריאו בקרוב לבתי החולים ויתאחדו עם בני משפחותיהם. שתי אזרחיות ישראליות הועברו לבית חולים באופן רכוב. האזרחים והזרים השבים מלווים על ידי גורמי אגף כוח האדם וגורמי רפואה של צה"ל.
נציגי צה"ל מלווים את משפחותיהם בבתי החולים ומעבירים להם עדכונים שוטפים. מסוקי חיל האוויר ממתינים בבסיס חצרים בכדי להטיס את השבים לבתי החולים.

קולות הקשר של הטייסים הנערכים להשבת החטופים

קולות קשר של טייסי חיל האוויר בהערכות למשימת ההטסה של השבים ארצה/דובר צה"ל

20:23 - דובר צה"ל: החטופים יגיעו לבסיס חצרים ומשם יטוסו לבתי החולים

דובר צה"ל מנה את שמות החטופים ששבו הביתה. לדבריו, לא נשקפת סכנה לחייהם. הם אמורים להגיע לבסיס חצרים, יצרו קשר עם משפחותיהם ומשם יצאו לבתי החולים. "כל אחד ואחת ששבו הערב הביתה הם עולם ומלואו", אמר הדובר, תא"ל דניאל הגרי. "אסור לנו לשכוח הערב שלכל אחד ואחת מהשבים הביתה יש עדיין בן משפחה או קרוב שנרצח או נמצא בשבי בעזה. ליבנו עם החטופות והחטופים המוחזקים עדיין בעזה".

"הימים הבאים יהיו מורכבים, שום דבר לא סגור עד שמסתיים. לא שוכחים שחמאס אויב אכזרי וחסר רימים. חנה קציר ששבה הביתה לאחר שארגוני הטרור "הרגו" אותה, יש להסתמך על דיווחי גורמים רשמיים בלבד", אמר הגרי.

הגרי אמר, כמו כן, שבמהלך ימי ההפוגה צה"ל ישלים את ההיערכות לשלבי המלחמה הבאים. לדברי הגרי, ישראל מתואמת עם ארצות הברית גם לגבי שלבי המלחמה הבאים.

במענה לשאלה האם עשרה ימים אחרי תחילת המלחמה, האם יש מטרה חשובה יותר מבחינת המלחמה או ששתי המטרות, שחרור החטופים והרס חמאס הן באותה רמה, אמר הגרי כי הפעולה הקרקעית הביאה להישג בשטח, בשילוב חיל האוויר, כוחות יבשה. לדבריו, חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה, פורק מנכסיו. הגרי: "פירקנו מפקדות, יש הרבה הישגים בצפון הרצועה. ההישג הזה קידם דרך הלחץ שלו את ההצלחה להביא למתווה שהיום מקיימים, לכן הדברים מתחברים ביחד. נמשיך בשלבי המלחמה לעמוד במטרות שהוזכרו".

בית החולים וולפסון ערוך לקבלת חטופים ששבו מרצועת עזה לישראל.  24 בנובמבר 2023. דוברות בית החולים וולפסון, אתר רשמי
בית החולים שמיר-אסף הרופא ערוך לקבלת החטופים/אתר רשמי, דוברות בית החולים וולפסון

19:53 - בכירים ישראלים: ישראל עדיין לא קיבלה את רשימת החטופים שמיועדים להשתחרר מחר

בכירים ישראלים אמרו הערב כי ישראל עדיין לא קיבלה את רשימת החטופים שמיועדים להשתחרר מחר.

19:50 - שב"ס: שוחררו 39 האסירים הפלסטינים

שב"ס הודיע הערב כי במהלך היום שוחררו 39 אסירות בטחוניות ואסירים בטחוניים קטינים משלושה בתי סוהר (דמון, מגידו ועופר). רשימת השמות פורסמה באתר שב"ס.

הודעת שב"ס על שחרור האסירים הפלסטינים

שב"ס: שוחררו 39 אסירות בטחוניות ואסירים בטחוניים קטינים משלושה בתי סוהר/דוברות שב"ס

19:48 - ביידן עודכן כמה פעמים היום על התקדמות שחרור בני הערובה בעזה

הבית הלבן הודיע הערב כי הנשיא ביידן עודכן כמה פעמים היום על התקדמות שחרור בני הערובה בעזה.

19:34 - כלי רכב של הצלב האדום עושים דרכם למעבר ביתוניא עם אסירים פלסטינים

מאות פלסטינים מתגודדים בסמוך למחסום ביתוניא לקראת שחרורם של מחבלים ומחבלות תושבי יו"ש. כלי רכב של הצלב האדום ואוטובוסים עושים את דרכם למעבר.

חיבוק בין החטופות הישראליות ששבו מרצועת עזה לבין חיילת צה"ל.  24 בנובמבר. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
מפגש בין החטופות לחיילות ישראליות/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
לקראת שחרור האסירים: מאות פלסטינים מתגודדים סמוך למחסום ביתוניא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מאות פלסטינים במחסום ביתוניא ממתינים לאסירים הפלסטינים המשתחררים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

19:21 - נתניהו: השלמנו את החזרת ראשוני חטופינו, מחויבים להחזרת כולם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: ""השלמנו עכשיו את החזרת ראשוני חטופינו. ילדים, האימהות שלהם ונשים נוספות. כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו. אבל אני מדגיש לכן - המשפחות, ולכם - אזרחי ישראל: אנחנו מחויבים להחזרת כל חטופינו. זוהי אחת ממטרות המלחמה ואנחנו מחויבים להשיג את כל מטרות המלחמה".

19:18 - גלנט: עשינו צעד ראשון, נעשה את כל הנדרש כדי להשיב את החטופים

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב: "עשינו צעד ראשון וחשוב - נמשיך ונעשה את כל הנדרש כדי להשיב את החטופים הביתה. זוהי חובתנו עבור החטופים, עבור בני המשפחות ועבור מדינת ישראל."

הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו

נתניהו:השלמנו עכשיו את החזרת ראשוני חטופינו, כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו./וידאו (עלה לשרת): רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

19:12 - גנץ למשפחות החטופים: שולח חיבוק למשפחות שעוד מחכות

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ העביר הערב מסר למשפחות החטופים שבו נאמר: "מדינת ישראל כולה נמצאת היום ברגעים של רגשות מעורבים - שמחה, כאב, עצב ונחישות. שמחה והקלה על כל נפש שאנו מצילים, על כל ילד ואמא וסבתא שיחזרו למשפחתם, כאב ועצב יחד עם המשפחות שיקיריהן לא חזרו עדיין ונחישות להמשיך להילחם עד שיחזרו כולם, עד שנייצר מציאות אחרת ואזרחי ישראל יחיו בביטחון מלא".

גנץ הוסיף: "נפגשתי אתמול עם משפחות של חטופים שלא צפויים לחזור אלינו בימים הקרובים. ראיתי בהן שילוב של כאב ועוצמה. חזרתי והבעתי בפניהן את מחויבותנו להמשיך ולהילחם ולעשות כל מאמץ ולהפעיל כל אמצעי, כדי שכולם יחזרו הביתה. דווקא עכשיו, כשאנחנו רואים את התמונות של אלו שחוזרים, אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחות שעוד מחכות - כולנו, כל עם ישראל איתכן ועם היקרים לכן ולנו. המלחמה על החזרת החטופים היא צו מוסרי שלנו כמדינה, כעם וכחברה. נילחם למען חזרתם הביתה של כל הבנים והבנות, ונמשיך להכות באויב למען חזרתם הביתה של כל תושבי הדרום והצפון בביטחון.
חיזוק גדול וחיבוק גדול - לכל המשפחות".

תמונות החטופים שחזרו לישראל מרצועת עזה מוקרנים בכיכר החטופים, תל אביב. 24 בנובמבר. שלומי גבאי
תמונות החטופים שחזרו מוקרנות בכיכר החטופים/שלומי גבאי
תמונות החטופים שחזרו לישראל מרצועת עזה מוקרנים בכיכר החטופים, תל אביב. 24 בנובמבר. שלומי גבאי
תמונות המשוחררים בכיכר החטופים/שלומי גבאי

19:09 משרד רה"מ: "ממשלת ישראל מחבקת את אזרחינו השבים הביתה"

ממשרד ראש הממשלה נמסרה הערב: "ממשלת ישראל מחבקת את אזרחינו השבים הביתה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים. אזרחינו עברו בדיקה רפואית ראשונית ומשפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים שהם שבו. בנוסף, שוחררו 11 אזרחים זרים".

18:57 - ראש מערך החוסן במטה החטופים: לא התקבל מידע על המצב הרפואי של המשוחררים

פרופ' חגי לוין, ראש מערך החוסן במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים אמר הערב: "לא קיבלנו מידע מהצלב האדום על מצבם הרפואי של אלה ששוחררו, אבל עצם הפעולה שאדם הולך זו אינדיקציה טובה".

18:53 - דובר צה"ל: החטופים בשטח ישראל

דובר צה"ל פרסם בדקות האחרונות הודעה שבה נאמר: "החטופים השבים ארצה מלווים על ידי כוח צה"ל ונמצאים כעת בשטח ישראל. יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ מלווים כעת את החטופים השבים ארצה, לאחר שעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי בשטח ישראל. כוחותינו מלווים את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים. מפקדי צה"ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופים השבים עם חזרתם הביתה. נמשיך לפעול יחד עם גופי מערכת הביטחון להחזרתם של כל החטופות והחטופים.
דובר צה"ל מבקש מהציבור לגלות סבלנות ורגישות ולכבד את פרטיותם של השבים ומשפחותיהם".

18:45 - רשימת החטופות ששוחררו עד עתה

החטופות ששוחררו עד עתה הן עדינה משה, חנה פרי, מרגלית מוזס, יפה הדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני.

18:24 - קטאר: 39 פלסטינים שוחררו על ידי ישראל

משרד החוץ הקטארי מסר הערב ש-39 נשים וילדים פלסטינים שהיו עצורים בישראל שוחררו כחלק מהסכם ההפוגה עם ישראל.

החזרת החטופים במעבר רפיח

החזרת שבויים במעבר רפיח/רויטרס
דניאל אלוני ובתה אמיליה אלוני יוצאות מאמבולנס של הצלב האדום לאחר שהועברו מרצועת עזה למצרים . 24 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
דניאל ואמיליה אלוני משוחררות מעזה למצרים/צילום מסך, ללא
מרגלית מוזס יוצאת מאמבולנס של הצלב האדום לאחר שהועברו מרצועת עזה למצרים . 24 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
מרגלית מוזס יוצאת מאמבולנס של הצלב האדום/צילום מסך, ללא

18:00 - בכיר ישראלי: החטופים חצו למצרים ונפגשו עם גורמים ישראלים רשמיים

הצלב האדום מעביר את החטופים מרצועת עזה למצרים . 24 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
הצלב האדום מעביר את החטופים למצרים/צילום מסך, ללא
הצלב האדום מעביר את החטופים מרצועת עזה למצרים . 24 בנובמבר 2023. רויטרס
העברת החטופים מידי הצלב האדום/רויטרס
הצלב האדום מעביר את החטופים מרצועת עזה למצרים . 24 בנובמבר 2023. רויטרס, צילום מסך
החטופים בידי הצלב האדום/צילום מסך, רויטרס
הצלב האדום מעביר את החטופים מרצועת עזה למצרים . 24 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
הרכב של הצלב האדום עם החטופים/צילום מסך, ללא

17:53 - הצלב האדום: בידינו 24 חטופים, מהם 13 ישראלים

הצלב האדום מסר כי בידיו נמצאים 24 חטופים, 13 מהם ישראלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בקריה בעת שחרור החטופים, 24 בנובמבר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בקריה בעת שחרור משפחות החטופים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שיירת הצלב האדום בגבול הרצועה, בדרך למעבר רפיח

הצלב האדום בגבול הרצועה/רויטרס

17:46 - שיירת הצלב האדום הגיעה למעבר רפיח

שיירת הצלב האדום הגיעה הערב למעבר רפיח. השיירה עדיין נמצאת בצד הפלסטיני של המעבר.

הצלב האדום מעביר את החטופים מרצועת עזה למצרים . 24 בנובמבר 2023. רויטרס, צילום מסך
שיירת הצלב האדום המעבירה את החטופים מעזה למצרים/צילום מסך, רויטרס

17:34 - נשיאת הצלב האדום: 24 חטופים, ישראלים ותאילנדים, בדרך למעבר רפיח

נשיאת הצלב האדום הודיעה הערב למנכ"ל מד"א כי 24 חטופים, ישראלים ותאילנדים, נמצאים בדרך למעבר רפיח.

17:30 - אנשי שב"כ מחכים לחטופים בצד המצרי במעבר רפיח

לאור הקשרים של השב"כ עם גורמי הביטחון המצרים - במקום שבו יגיעו החטופים במעבר רפיח, כבר נמצאים אנשי ונשות שב"כ שאמורים לוודא את זהות החטופים שחזרו, אל מול הרשימה. הליך זה נועד לוודא שאין פערים בין מה שסוכם לבין מי שחזר. אין כל כוונה לתחקר אף אחד בשלב זה.

נתניהו: מגנה בחריפות את דברי ראשי ממשלות בלגיה וספרד

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב כי הוא מגנה בתקיפות את דברי ראשי ממשלות בלגיה וספרד "על כך שלא הטילו את האחריות המלאה על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס, שטבחו באזרחינו ומשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי".

17:18 - בני גנץ הגיע לכיכר החטופים ושוחח עם משפחות חטופים

השר בני גנץ הגיע לכיכר החטופים ושוחח עם משפחות חטופים.

17:09 - גורם ישראלי: הצד המצרי אימת את רשימת החטופים

גורם ישראלי שצוטט בסקיי ניוז בערבית אמר כי הצד המצרי אימת את רשימת החטופים עם זהות המשוחררים.

שיירת משאיות בדרכן לתוך רצועת עזה. 24 בנובמבר 2023. רויטרס, צילום מסך
שיירת משאיות בדרכן לרצועת עזה/צילום מסך, רויטרס

17:05 - שר החוץ מזמן את שגרירי ספרד ובלגיה לשיחת נזיפה חריפה

בעקבות דבריהם של ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה שערכו היום ברפיח מסיבת עיתונאים הנחה שר החוץ אלי כהן לזמן את שגרירי המדינות לשיחת נזיפה חריפה. כהן: "אנחנו מגנים את הטענות השקריות של ראשי הממשלות של ספרד ובלגיה אשר נותנים רוח גבית לטרור. ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי ונלחמת בארגון טרור רצחני גרוע מדאעש שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.
אנחנו נחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש עד לחיסול שלטון החמאס ברצועת עזה ושחרור כל החטופים."

16:51 - החטופים מועברים למעבר רפיח בליווי מצרי

החטופים מועברים עכשיו בליווי אנשי המודיעין המצרי לכיוון מעבר רפיח. בשלב זה הם עדיין נמצאים בתוך עזה.

ממתינים לחזרת החטופים ליד בית החולים שניידר. רויטרס
ממתינים לחזרת החטופים ליד בית החולים שניידר/רויטרס

16:32 - מאות עורכים קבלת שבת בכיכר החטופים

לכיכר החטופים הגיעו מאות בני אדם, שעורכים קבלות שבת, מנגנים בפסנתר ושרים יחד, תוך האזנה מתוחה לחדשות. אחת מהם היא שרון גידו, שפונתה ממשגב עם ב-10 באוקטובר. מאז היא נעה מבית לבית. "אני פיזית היום בתל אביב, אבל עוד לא מצאתי מקום משלי", היא אומרת. "זה יום מאוד משמעותי. אני עוסקת בגיל הרך ויודעת שרוב החטופים שיוחזרו ילדים, ואני נקרעת מזה לגמרי. מצד אחד זה מאוד מרגש אותי, ומצד שני כואב על העובדה שהיו בשבי, שחוזרים לפעמים לבית בלי הורים, עם טראומה ומשקל כבד על כתפיהם. היה לי חשוב לבוא ולהזדהות עם המשפחות והמאמצים שעשו. אני מרגישה חלק מהדבר הזה. כאילו כל ילד שחוזר הוא קצת שלי".

כיכר החטופים, תל אביב. 24 בנובמבר 2023. שלומי גבאי
קבלת שבת בכיכר החטופים/שלומי גבאי

16:17 - גורם ביטחוני מעריך: החטופים שצפויים להשתחרר היום הוחזקו בדרום הרצועה

גורם ביטחוני אמר היום כי להערכתו, החטופים שצפויים להשתחרר היום הוחזקו בדרום הרצועה.

אמבולנס למוביל חטופים למעבר רפיח. 24 בנובמבר 2023. רויטרס, אתר רשמי
אוטובוס המוביל חטופים למעבר רפיח/אתר רשמי, רויטרס

16:03 - ספרד: נחליט בעצמנו אם להכיר במדינה פלסטינית, אם האיחוד האירופי לא יעשה זאת

באופן תמוה, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז וראש ממשלת בלגיה ערכו מסיבת עיתונאים במעבר רפיח, זמן קצר לפני שחרור החטופים, ותקפו בה את ישראל. לשתי המדינות לא היה קשר למשא ומתן לשחרור החטופים, והם שהו בביקור במצרים. ראש ממשלת ספרד אמר במהלך מסיבת העיתונאים שספרד תחליט בעצמה אם להכיר במדינה פלסטינית, אם האיחוד האירופי לא יעשה זאת.

ר"מ ספרד פדרו סנצ'ז, ר"מ בלגיה אלכסנדר דה קרו ומזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט במצרים, 24 בנובמבר 2023. רויטרס
ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה בביקור במצרים/רויטרס

16:00 - ראש הממשלה ושר הביטחון יהיו בקריה בזמן שחרור החטופים

בזמן המבצע ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יהיו בחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב. ראש הממשלה ושר הביטחון יעקבו מקרוב אחרי ניהול המבצע להבאת הישראלים ששוחררו משבי חמאס לארץ. אל ראש הממשלה יתלוו ראש המל"ל צחי הנגבי ומזכירו הצבאי אלוף אבי גיל. אל שר הביטחון יתלוו מזכירו הצבאי תת אלוף גיא מרקיזנו וראש המטה שחר כץ.

15:50 - משפחות החטופים הגיעו לבתי החולים לקבל את פני יקיריהן

משפחות החטופים הגיעו בשעה האחרונה לבתי החולים, כדי לקבל את פני בני משפחתן שישוחררו בעסקת החטופים עם חמאס.

15:40 - מצרים: "נערכים לקבלת החטופים המשוחררים"

משרד התקשורת של ממשלת מצרים אמר היום שמצרים נערכת לשחרור החטופים במעבר רפיח. בהודעה נאמר שישוחררו 13 ישראלים ו-12 תאילנדים.

15:17 - גלנט: תהיה הפוגה קצרה, ואז נשוב לפעול במלוא הכוח

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום במהלך פגישה עם עמיתו האיטלקי: "תהיה הפוגה קצרה ואז נמשיך לפעול במלוא הכוח הצבאי. לא נעצור עד שנשיג את מטרותינו - הרס חמאס והשבת כל החטופים".

15:15 - מבצע "דלתות שמים" - כביש 232 מכרם שלום יחסם לשני הכיוונים

המועצה האזורית אשכול מסרה כי לצורך מבצע "דלתות שמיים" להחזרת החטופים, יחסם לתנועה כביש 232 החל מעכשיו ולמשך כשעה: מכרם שלום ועד צומת מעון לשני הכיוונים.

14:52 - הנייה: חמאס מחויב להסכם, כל עוד ישראל מחויבת לו

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר היום בהודעה מוקלטת שחמאס מחויב להפסקת האש ועסקת החטופים, כל עוד גם ישראל מחויבת לו.

14:09 - בכיר בפיקוד הדרום: "כל ניסיון להפר את הפסקת האש - ייענה בעוצמה"

צה"ל תמרן הלילה לחלקים נוספים בשטח הפלסטיני ברצועת עזה עד לדקות לפני כניסת הפסקת האש, כולל שליטה על ש'געאיה וג'בליה, ופגיעה במחבלים.
בזמן הפסקת האש הנחה גורם בכיר בפיקוד הדרום לגבש נוהל קרב סדור להמשך התמרון הקרקעי ולהיערכות להמשך הלחימה מיד עם תום ההפוגה.

עוד הנחה הגורם כי כל איום על הכוחות ייענה באופן אגרסיבי ברור. כבר הבוקר נרשמו ניסיונות להפר את הסכם הפסקת האש, וצה"ל הגיב בעוצמה כדי להרחיק איום. הגורם הבכיר דרש כי אם יצטברו כמה תקריות מסוג זה, תעלה רמת המוכנות מהגנה להתקפה.

אוטובוס של הצלב האדום, שיוביל את האסירים הפלסטינים המתגוררים בשטחים למחסום ביתוניא

בווידאו: אוטובוס של הצלב האדום שמוביל את המחבלים ששוחררו למחסום ביתוניא/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
אוטובוס של אסירים פלסטינים מגיעים לכלא עופר לפני שחרורם, 24 בנובמבר 2023. רויטרס
אוטובוס של אסירים פלסטינים מגיעים לכלא עופר לקראת שחרורם/רויטרס

12:35 - צה"ל השלים היערכותו לקליטת החטופים

צה"ל השלים ביממה החולפת את היערכותו לקליטת החטופים השבים ארצה משטח רצועת עזה. במסגרת ההיערכות, הוקמו והוכשרו נקודות קליטה ראשוניות, שבהן יסופק טיפול רפואי במקרה הצורך. לאחר מכן השבים ימשיכו לבתי החולים, שם ייפגשו עם משפחותיהם.

אולם בדרום הארץ בו תתבצע הקליטה של החטופים. 24 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
האולם בדרום הארץ שבו צפויה להתבצע קליטת החטופים/אתר רשמי, ללא

12:09 - בשעה זו: האסירים הביטחוניים משתחררים במסגרת עסקת החטופים

האסירים הביטחוניים הכלואים בבתי סוהר מגידו ודמון שבצפון משתחררים בשעה זו, במסגרת עסקת החטופים שתצא היום ב-16:00 אל הפועל. הם יעברו בדיקות של הצלב האדום במתקן עופר ליד ירושלים, ומשם יועברו למחסום ביתוניא שבנפת רמאללה.

12:02 - צה"ל מבהיר: ההתרעות על חדירת כלי טיס עוין באילת - זיהוי שווא

ההתרעה שהתקבלה על חדירת כלי טיס עוין במרחב העיר אילת מקורה בזיהוי שווא - כך מוסר צה"ל. בצבא הוסיפו כי אין חשש לאירוע ביטחוני.

11:45 - אזעקות באילת

אזעקות נשמעו בעיר אילת. חשש לחדירת כלי טיס עויין למקום.

בווידאו: תושבי עזה נמלטים מצפון הרצועה - אחרי ששבו לשם בניגוד להוראות צה"ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

11:11 - כביש סלאח א-דין בעזה מתמלא בפלסטינים המבקשים לשוב לביתם; צה"ל בולם את ההמון

כביש סלאח א-דין, הנמתח לאורך כל הרצועה, מתמלא מדרום לצפון בפלסטינים המבקשים לחזור לבתיהם בעידוד חמאס. הפלסטינים נעים בכלי רכב, ברגל ועל גבי עגלות. בשלב זה, צה"ל מצליח לבלום את ההמון.

10:39 - בשב"ס נערכים לשחרור האסירים הביטחוניים: "מוכנים לכל הסתה או הפרת סדר"

בשירות בתי הסוהר נערכים לשחרור האסירים הביטחוניים במסגרת עסקת החטופים, שתצא לפועל היום.
האסירים שכלואים בבתי סוהר מגידו ודמון שבצפון צפויים להשתחרר בפעימה הראשונה, ויובאו למתקן עופר ליד ירושלים. שם הם יעברו בדיקות של הצלב האדום ולאחר מכן, בהינתן האות, יועברו למחסום ביתוניא הסמוך לרמאללה.

נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, הגיעה הבוקר לבית הסוהר דמון שבצפון, על מנת לעמוד מקרוב על שחרור האסירות הבטחוניות במסגרת עסקת החטופים. במקביל, סוהרי וסוהרות שב"ס ולוחמי היחידות המיוחדות של שב"ס נערכים לתת מענה לכל אירוע הסתה או הפרת סדר. "זו המשימה שלנו, למען החזרת החטופים הביתה, ואנחנו נעשה אותה על הצד הטוב ביותר", אמרה רב-גונדר פרי.

רב-גונדר קטי פרי בהערכות לקראת שחרור האסירים בכלא דמון , 24 בנובמבר 2023. דוברות שב"ס
נציבת שב"ס קטי פרי בהיערכות לקראת שחרור האסירים מכלא דמון, הבוקר/דוברות שב"ס

09:38 - במסגרת עסקת החטופים וההפוגה: סולר וגז בישול הועברו לרצועה

ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו הבוקר (שישי) ממצרים לארגוני סיוע הומניטריים של האו"ם בדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח. המהלך בוצע באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה"ב בתיווך קטאר ומצרים.

הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטריות חיוניות ברצועת עזה.

08:34 - הנחיה לכוחות על רקע חזרת התושבים לצפון הרצועה: "רשאים לירות כדי להגן על עצמכם"

על רקע חזרתם של תושבי עזה לצפון הרצועה בהוראת חמאס, מפקדי צה"ל בשטח הנמצאים בעמדות הגנה קרביות קיבלו הנחיות חדשות. כעת הם רשאים לפתוח באש כדי להגן על עצמם אם הם מזהים אמצעים וכוונה לפגוע בהם מצד מחבלים.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 24 בנובמבר 2023. אבי רוקח
הושלמה ההיערכות המבצעית בקוו ההפוגה. כוחות צה"ל בגבול הרצועה, הבוקר/אבי רוקח
תושבי עזה מנסים לנוע צפונה לאחר הפסקת האש, 24 בנובמבר 2023. רויטרס
תושבי עזה מנסים לנוע צפונה לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף, היום/רויטרס
תושבי עזה מנסים לנוע צפונה לאחר הפסקת האש, 24 בנובמבר 2023. רויטרס
כוחות צה"ל קיבלו הנחיות חדשות. תושבי עזה נעים צפונה לאחר תחילת הפסקת האש/רויטרס

08:17 - צה"ל מפעיל אמצעים לפיזור הפגנות נגד פלסטינים שמנסים לשוב לבתיהם ברצועה

לוחמי צה"ל החלו להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות נגד הפלסטינים שמנסים לשוב בהמוניהם לבתיהם בעיר עזה ובצפון הרצועה, אף שמדובר עדיין באזור לחימה. בין השאר, משתמשים הלוחמים בגז מדמיע.

07:59 - החלה הכנסת דלק לרצועה

משאיות דלק ממצרים החלו להיכנס לדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח. צעד זה מתבצע במסגרת עסקת החטופים, המגדירה את הכנסת הדלק כסיוע הומניטרי.

07:39 - צה"ל השמיד את מנהרת הטרור שנחשפה בבית החולים שיפא

כוחות צה"ל השלימו את היערכותם המבצעית בקווי ההפוגה שנכנסה הבוקר לתוקף. בשעה האחרונה, כוחות בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידת יהל"ם השמידו תוואי מנהרות תת קרקעיות וכמה פירי מנהרות במרחב בית החולים שיפא.

במהלך היממה האחרונה המשיכו כוחות צה"ל ביבשה, באוויר ובים להשמיד מטרות טרור ולפעול בשטחים השונים לאיתור וסריקת מבנים חשודים תוך היתקלות עם מחבלים.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 24 בנובמבר 2023. אבי רוקח
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, הבוקר/אבי רוקח
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 24 בנובמבר 2023. אבי רוקח
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 24 בנובמבר 2023/אבי רוקח
מנהרת הטרור בבית החולים שיפא שברצועת עזה. 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
מנהרת טרור שהתגלתה במרחב בית החולים שיפא/דובר צה"ל

07:29 - צה"ל בכרוזים לפלסטינים ברצועה: עוד מסוכן לחזור לבתים

צה"ל פיזר כרוזים ברחבי רצועת עזה, שבהם הזהיר את הפלסטינים לא לחזור לבתיהם בעיר עזה ובצפון הרצועה, מכיוון שעדיין מדובר באזורי לחימה מסוכנים.
ביממה האחרונה פונים בכירים בחמאס לפלסטינים שעברו לאזור ההומניטרי בדרום הרצועה, וקוראים להם לחזור לבתיהם בזמן הפסקת אש. צה"ל צייד את הכוחות בצירים ההומניטריים באמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע זאת.

07:15 - זמן קצר לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף: צבע אדום בעוטף עזה

06:45 - צבע אדום בעוטף עזה

06:44 - צה"ל פועל בשכם

כוחות צה"ל פועלים כעת בקסבה בשכם. דווח כי עשן יוצא מאחד המבנים

05:52 - צה"ל הרס בית מחבל בג'נין, 12 פלסטינים מרצועת עזה נעצרו בחברון

דחפור של צה"ל הרס בית של מחבל בעיירה רומאנה שבג'נין. כמו כן, במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל בתרקומיא שבחברון ועצרו 12 פלסטינים מרצועת עזה. מאז המלחמה, צה"ל עוצר פלסטינים שיצאו מעזה עם אישור עבודה ולא חזרו.

חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה. 24 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
צה"ל פועל ברצועת עזה/דובר צה"ל

05:47 - צה"ל תוקף בדרום ובצפון הרצועה

צה"ל תוקף בשעה זו יעדי טרור בדרום וצפון רצועת עזה. פלסטינים מדווחים כי מבנים באזור נוסיראת עולם באש כתוצאה מהתקיפות.

חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה. 24 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
צה"ל פועל ברצועת עזה/דובר צה"ל

05:40 - צה"ל עצר אנשי צוות רפואי מבית החולים האינדונזי בעזה

לוחמי צה"ל עצרו הלילה כמה אנשי צוות רפואי מבית החולים האינדונזי שבעזה. גורמים בצה"ל מעריכים כי בבתי חולים נוספים נמצאות מפקדות טרור של החמאס. זאת, לאחר שאתמול נעצר מנהל בית החולים שיפא והועבר לחקירת שב"כ.

05:37 - צה"ל תוקף בעזה, שעה וחצי לפני כניסת הפסקת האש

שעה וחצי לפני כניסת הפסקת האש לתוקף, צה"ל סיים תקיפות אוויריות בנוסיראת שבעזה. דווח על חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים באזור בית לאהיא.

04:40 - צבע אדום בעוטף עזה

אעזקות נשמעו בעוטף עזה, באסור ניר עם. זאת, כשעתיים לפני כניסת הפסקת האש לתוקף.

03:35 - 103 תושבי עזה בעלי אזרחות רוסית פונו למוסקבה

103 תושבי רצועת עזה בעלי אזרחות רוסית פונו הלילה בטיסה מיוחדת למוסקבה - כך מסר המשרד הרוסי למצבי חירום בטלגרם. המשרד מסר כי אותם אזרחים פונו מעזה למצרים, ומשם הוטסו לרוסיה. בכך, פונו עד כה מעזה כ-750 מפונים רוסים, בהם יותר מ-300 ילדים.

01:47 - מצרים: נעביר דיזל ודלק לעזה בכל יום של הפסקת אש

מצרים הודיעה כי עם תחילת הפסקת האש בין ישראל לחמאס, תעביר לעזה בכל יום אספקת דיזל ודלק. מצרים מסרה כי בכל יום של הפסקת אש תעביר לעזה 130 אלף ליטרים של דיזל, וארבע משאיות של דלק.

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

00:11 - חיל האוויר תקף עמדות חיזבאללה בלבנון

מטוסי צה"ל תקפו לפני זמן קצר מטרות חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, השמידו כוחות חיל האוויר עמדות שיגור מהן בוצע ירי לעבר ישראל בימים האחרונים. כמו כן, תקפו הכוחות גם אתרים צבאיים מהם פעלו מחבלים.

23:52 - צה"ל תוקף ברפיח

כינוס קבינט המלחמה, 23 בנובמבר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
כינוס קבינט המלחמה, 23 בנובמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

23:40 - המל"ל הפיץ את תזכיר חוק הפוליגרף בניסיון למניעת הדלפות

המטה לביטחון לאומי הפיץ הערב את תזכיר חוק הפוליגרף, לדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיאפשר לשב"כ לבצע בדיקות תקופתיות לחברי הקבינט המדיני ביטחוני, בניסיון למנוע הדלפות.

החוק יסמיך את שירות הביטחון הכללי לבצע "בדיקה עתית, לרבות על-ידי שימוש בבדיקות פוליגרף, אשר תקבע האם קיים חשש שמשתתף בדיוני קבינט, לרבות נבחר ציבור, העביר בלי סמכות מידע מדיוני הקבינט לידי גורם בתקשורת, או לידי גורם אחר, לשם פרסומם ברבים", נכתב בדברי ההסבר להצעה. באשר למי שייתפס כמדליף, יוקם צוות שרים של ראש הממשלה ושר הביטחון שיוכל להפעיל נגדו סנקציות, של הרחקה מישיבות קבינט עד הדחה של השר או הפקיד המדליף מתפקידו. אם ראש הממשלה ייחשד בהדלפה, כך לפי תזכיר החוק, שר הביטחון ושר המשפטים יתייעצו עם שר נוסף כיצד לנהוג.

בהודעה נאמר: "בבסיס תזכיר החוק עומד הצורך להיאבק בתופעת ההדלפות מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני שגורמת לפגיעה חמורה ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, במיוחד בעת מלחמה".

22:38 - דיווח: חמאס ישחרר גם 23 חטופים תאילנדים בעקבות מאמצי תיווך של איראן

22:31 - נתניהו למתנדבי זק"א: ההבדל בין מה שקרה בשואה למה שקרה בעוטף עזה זו היכולת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם מתנדבי ארגון זק"א. בפגישה אמר נתניהו למתנדבים: "אתם נותנים עדות ישירה לזוועות האיומות ביותר שבוצעו נגד העם היהודי מאז השואה. ההבדל היחיד בין מה שקרה בשואה לבין מה שקרה בעוטף עזה זו היכולת - אם הם היו יכולים הם היו שוחטים את כולם".

עוד אמר נתניהו: "המאבק הזה לא עומד להסתיים כרגע, הוא יסתיים כשהוא יסתיים. אנחנו נחסל אותם, אין לנו אפשרות אחרת. אחרת לא נוכל להיות כאן במרחב הזה. אבל אנחנו צריכים לקנות זמן; זמן אנחנו קונים על ידי פנייה גם למנהיגים וגם לדעת הקהל. יש לכם חלק חשוב בהשפעה על דעת הקהל שמשפיעה גם על מנהיגים. אנחנו בתוך מלחמה, היא תימשך. המלחמה היא לא רק לטפל ב-1,400 איש ואולי יותר שאיבדנו - איש, ואישה, וילדים ותינוקות ודברים שאי אפשר לתאר בכלל. אלא גם לתת לנו את המרחב".

נתניהו בפגישה עם מתנדבי זק"א, 23 בנובמבר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה עם מתנדבי זק"א/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

22:04 - חוסל עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס

צה"ל בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אמ"ן ושב"כ חיסל באמצעות מטוסי קרב, את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס, ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון. עמר אבו ג'אללה היה בכיר בכוח הימי, ומעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על ידי כוחותינו. כמו כן אותרו והושמדו מחסני אמצעי לחימה, אתרי מנהור בקרבת החוף, מוצבי אימונים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

תיעוד חיסול מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס

צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חאן יונס בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

21:52 - יותר מ-85 קברים של יהודים הושחתו בעיר שרלרואה בבלגיה

יותר מ-85 קברים הושחתו היום בבלגיה, בחלקה היהודית של בית עלמין בעיר שרלרואה, דרומית לבריסל. המשטרה חוקרת. לדברי ראש העיר, השר לשעבר ומנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית, פול מנייט, שגינה את המעשה: "המיקום הנבחר וגניבתם של מגני דוד רבים אינם מותירים ספק לגבי האופי האנטישמי של הכוונות".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.

לאירועי היום ה-48 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully