וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עסקה: "הגרלה נוראית, אנחנו לא יודעים מי כלול ב־50 שישוחררו"

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 13:07

אי הוודאות בדבר העסקה המסתמנת עם חמאס מדירה שינה מעיני המשפחות: מי יחזור ומי לא? איך יפצלו משפחות? ומה יעלה בגורל מי שישאר בשבי החמאס? שתי משפחות דיברו עם 103fm על חששותיהן

מחאה להשבת החטופים/מעריב

משפחות החטופים נמצאות באחד הימים הקשים שלהן מאז נחטפו יקיריהן, כשאי הוודאות בדבר העסקה המסתמנת עם חמאס מדירה שינה מעיניהן: מי יחזור ומי לא? איך יפצלו משפחות? מה יעלה בגורל מי שישאר בשבי החמאס ושאר שאלות קשות שאין עליהן תשובה באמת מספקת ומנחמת.

עומר ונקרט, בן 22 מגדרה, מצוי בשבי חמאס מזה 47 יום, לאחר שבילה במסיבת הטבע בקיבוץ רעים. שי ונקרט, אביו של עומר, הגיב על עסקת השבויים המתגבשת, שתביא לשחרורם של 50 נשים וילדים משבי חמאס.

"דבר ראשון אני מברך על כל עסקה וכל יציאה של ילד, אישה, גבר, חייל, בן, זה לא משנה", טען, והוסיף: "בסופו של דבר כולנו בני אדם. נכון שהרגישות היא לילדים ואימהות כי להוציא ילד בן 10 חודשים לאימא שלו זה יותר מסובך. אני באמת מחכה לטלפון ממשפחות וחברים שאני מכיר כבר מ־7 באוקטובר, משפחה חדשה שנולדה לי, ולשמוח בשמחתם".

לדבריו, "אני אופטימי, ככה נולדתי ומ־7 באוקטובר אני יותר אופטימי וחדור אמונה. אני קודם כל לא יודע אם הבן שלי לא חוזר בעסקה הזאת כי עדיין אין רשימה ולא הודיעו משהו רשמי, על אף ולמרות הפרסומים. יכול להיות שיגידו שאולי אני נאיבי, אבל לא, זו האמונה שלי. אני מכיר את תנאי העסקה על פי מה שפורסם, לא מכיר את הרשימה הסופית, וכמובן שאני מברך. ייתכן שעל פי פרסום ממדי העסקה ותנאיה, הבן שלי לא ישוחרר מחר, יש לזה תהליך".

עוד אמר: "יש פה תקדים גדול מאוד, במדינת ישראל אף פעם לא היה שחרור של חטופים/שבויים, בזמן מלחמה. דבר אחד שאני כן מסתכל וזה חלק ממאבק שאנחנו עושים אותו, עומר הוא חולה קוליטיס ובמצבי לחץ המחלה פשוט מתפרצת עד רמת מסכנת חיים. אותי זה מדאיג שהוא נשאר שם ולא מקבל תרופות. עכשיו, החיזוק האמונתי שלי, שסביר להניח שהוא לא יוצא עכשיו, ייצא אחר כך, ואני אומר - הוא חוזר. אבל כשאתה מקבל ידיעה שהצלב האדום הולך להכניס תרופות וייתכן ונקבל גם מידע על מצבו, אז אני אצטרך להמתין".

כשרה"מ אמר אתמול שאחת הדרישות היא לקבל מידע ולהעביר תרופות למי שנשאר שם, האם אתה מאמין לרה"מ שכך יהיה?
"אני מאמין לרה"מ שכך יהיה. מלבד רה"מ היו עוד שרים שכן דרשו את הדבר הזה שיהיה בהסכם. המינימום שאנחנו רוצים, בלשון המעטה, שיכניסו תרופות לרצועה. אני לא יודע אם הבן שלי מקבל תרופות במשך 45 ימים. במצב של לחץ, הקוליטיס מגיע למצב של סכנת חיים. לפני שבוע הגיעו שתי גופות חזרה ואני לא רוצה שהבן שלי יחזור גופה. הבן שלי נכנס חי לרצועה, יש סרטון מאוד ברור. מעבר לזה יש לנו גם תמונה שהוא כפות, אנחנו יודעים שהוא חי, אנחנו מרגישים שהוא חי. אז רק לדאוג לטיפול הרפואי, אנחנו נחכה. אם זה לא עכשיו, אני יודע שזה יבוא אחר כך".

עומר ונקרט, חטוף בעזה. צילום מסך, מערכת וואלה
עומר ונקרט. מצוי בשבי חמאס, לאחר שבילה במסיבת הטבע בקיבוץ רעים/מערכת וואלה, צילום מסך

האזינו לשיחה עם שי ונקרט, אביו של עומר

"יש המון פחד וחששות"

הגר ברודץ, אם לעופרי, יובל ואוריה, נחטפה עמם לשטח רצועת עזה לפני 47 יום. עמרי לוטם, אחיה, שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103fm והתייחס לעסקת השבויים המתגבשת שעשויה להוביל להשבתם.

"יש קצת תקווה, קמנו עם קצת תקווה, אבל איתה יש המון פחד וחששות", הודה, והוסיף: "הגרלה נוראית, אנחנו לא יודעים מי כלול ב־50 הללו. אנחנו מפחדים שיפצלו אותם. עם כל התקווה אנחנו עדיין מאוד חוששים. עלתה לנו טיפה האנרגיה, אבל אנחנו עוד לא קופצים משמחה".

לדבריו, "אנחנו מתנתקים מהחדשות לחלוטין, אני מאזין רק כשמישהו מהמשפחה שלי עולה. גם את הדברים שנאמרו לפניי היה קשה מאוד לשמוע. בוודאי שלשמוע את כל מקבלי ההחלטות בכנסת זה להיכנס לתסריט אחר לגמרי בגוף".

כשאתה שומע אנשים שמתנגדים נניח לעסקה?
"זה ממש לא מפתיע האנשים האלה. מתחילת דרכם הם יודעים רק לעשות רעש ולהסית ולפלג, וכן, הם עושים לנו חיים מאוד קשים".

עופרי ברודץ, יובל ברודץ ואוריה ברודץ. באדיבות המשפחה
"אנחנו מפחדים שיפצלו אותם". עופרי ברודץ, יובל ברודץ ואוריה ברודץ שנחטפו עם אמם/באדיבות המשפחה

האזינו לשיחה עם עמרי לוטם, אחיה של הגר ברודץ

"אנחנו מאוד חוששים לבריאות הנפשית שלהם כשהם יחזרו"

חלק מהעניין הזה שאתם לא רוצים לצפות ולהאזין זה העניין שנכנסה פוליטיקה לתוך כל הסיפור הכואב הזה?
"גם הפוליטיקה המגעילה שיש בתוך זה וגם כל הדברים שצצים ולרגע נעלמים. בשבוע שעבר דיברו על עסקאות ורגע אחד כן, רגע אחד לא. זה משהו לא נורמלי, וגם לשמוע על העסקה הזאת בחדשות עוד לפני שהספיקו להגיד לנו... ידינו כבולות, אין לנו יותר מדי מה לעשות עם זה, זה המצב".

כשאתה מדמיין את הגר חוזרת עם עופרי יובל ואוריה, מה הדבר הכי קשה שאתם תצטרכו לספר להם? מה הם לא יודעים?
"מה הם לא יודעים? שהרבה מאוד חברים שלהם נרצחו בקיבוץ ושהם לא יחזרו יותר לקיבוץ למקום שהם גדלו בו וכל כך אהבו. אנחנו מאוד חוששים לבריאות הנפשית שלהם כשהם יחזרו. אנחנו מפחדים לדמיין מה הם ראו בדרך ומה הם חוו בכמעט החודשיים האלה שהם שם. אנחנו עדיין חוששים ועדיין חרדים, אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק ובאמת עד שלא כולם חוזרים אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז. אנחנו מאוד מקווים שהגר והילדים, חלק מהעסקה הזאת הקרובה, אבל גם כשהם יחזרו אנחנו לא נפסיק להילחם על כל השאר".

החייל תמיר נמרודי שנחטף לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"יש בי פחד וכעס על זה שלא מנסים ללחוץ קצת יותר". תמיר נמרודי שנחטף לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"היה לנו ברור שנישאר מאחור"

רב"ט תמיר נמרודי נחטף בבוקר השבת השחורה מבסיס מת"ק עזה, והוא מצוי כבר 47 יום בשבי חמאס. את יום הולדתו ה־19, נאלץ תמיר לחגוג בשבי ברצועת עזה, מבלי שמשפחתו יודעת מה מצבו. חירות נמרודי, אמו של תמיר, סיפרה על תחושותיה בעקבות הסיטואציה הקשה והגיבה על עסקת החטופים המתגבשת.

"מראש כשדובר על העסקה המצומצמת, היה לנו ברור שנישאר מאחור", טענה. "אני בטוחה שעמדה בפני הקבינט החלטה לא פשוטה. מאוד קיווינו שבעקבות הלחץ על חמאס, נוכל לפחות להגיע להסכם מסגרת כולל. נכון, יש אנשים שצריכים לצאת במיידי, אך כשאומרים עסקה מצומצמת משאירים מאחור הרבה מאוד אנשים יקרים. אנחנו באמת לא יודעים אם תהיה עסקה נוספת".

האזינו לשיחה עם חירות נמרודי, אמו של תמיר

בהמשך, שיתפה: "תמיר סגר שבת בהתנדבות כדי לשחרר חברים שלו הביתה לחג. היחידה של תמיר היא זו שנותנת היתרים לפלסטינים. התחושה קשה, אנחנו עומדים מול אוכלוסייה עם מוסר שונה משלנו, והם מנצלים את זה. "אני לא אגיד שכעס לא קיים (על העסקה), אני מאוד נזהרת לא להיות כי זה סוחט כוחות שאין לך. ככל שהעסקה הנוכחית יוצאת לפועל, אני בתחושה שאני לא אראה אותו. את הילד שהיה לי אני בכל מקרה לא ממש אקבל. יש בי פחד וכעס על זה שלא מנסים ללחוץ קצת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully