וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון למנוע כישלון הסברתי וטיפול בילדים: זה מה שיעברו החטופים כשיחזרו מעזה

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 1:00

בלשכה הממונה על החטופים והנעדרים הורכב סדר פעולות מקיף עבור החוזרים מהשבי ברצועה. בעקבות ניסיון העבר, ייקבע טווח זמנים שבו החטופים יוכלו להיפגש עם משפחותיהם ובמנהלת ילוו אותם לפני ריאיונות. בהמשך תתקבל ההחלטה אם ומתי לתשאלם לצורכי למידה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב/עומר מירון / לע״מ ואלעד מלכה / משרד הביטחון

עוד לפני החזרה הצפויה של החטופים מחר (שישי), בלשכה הממונה על החטופים, השבויים והנעדרים הרכיבו בשבועות האחרונים סדר פעולות מקיף לחטופים שחוזרים לארץ ששוחררו מידי חמאס, המתייחסים לשלבים שיעברו בחזרתם. בין המהלכים שנקבעו - טווח הזמן שבו יוכלו החטופים לפגוש את משפחותיהם, תוך ניסיון למנוע את תקרית מסיבת העיתונאים של פדוית השבי בת ה-85, יוכבד ליפשיץ, שמוסגרה ככישלון הסברתי.

לכל העדכונים על המלחמה

לפי הנוהל, החטופים שישובו לארץ יגיעו תחילה לידי צה"ל במסגרת חילופי השבויים. הכוחות שערוכים מבעוד מועד למעטפת מיוחדת לקליטתם - יעניקו להם בראש ובראשונה טיפול רפואי ראשוני ומהיר. עם קבלת ההערכה הראשונית על מצבם על ידי גורמי הרפואה הצבאיים - הם יועברו לחמישה מתחמים רפואיים ברחבי הארץ: שיבא, סורוקה, איכילוב, שניידר, בילינסון ו-וולפסון. בבתי החולים הם יפגשו לראשונה במשפחותיהם, וכן יעברו טיפול רפואי מקיף במתחמים מבודדים שהוגדרו מראש על ידי משרד הבריאות וקיבלו את אישור הממונה על החטופים והנעדרים.

המסוק עם האזרחיות ששוחררו משבי חמאס נחת באיכילוב. 24 באוקטובר 2023. אורי סלע, אורי סלע
יועברו ראשית לידי צה"ל - ומשם להערכת מצב רפואית/אורי סלע, אורי סלע

אז, לפי הערכת המצב של גורמי הרפואה והביטחון, תתקבל ההחלטה אם ומתי לתשאלם לצורכי למידה. בוואלה! פורסם בשבוע שעבר כי ילדים שיחזרו מהשבי יעברו תשאול אצל חוקרי שב"כ שעברו הכשרה מיוחדת לטובת העניין. בשלב השלישי, יועברו החטופים לטיפול משרד הרווחה בפיקוח "מנהלת השבויים, הנעדרים והחוזרים הביתה", שהוקמה במיוחד במשרד ראש הממשלה - שם ילוו בתהליך שיקומם עד להחלמתם המלאה.

עוד בוואלה!

מקור שמעורה בפרטי עסקת החטופים: "ממשלת קטאר צפויה להודיע היום על הגעה להסכם"

לכתבה המלאה
יוכבד ליפשיץ ששוחררה מהשבי בעזה: "עברתי תופת"
24.10.23. רויטרס
ניסיון למנוע תקרית "יוכבד ליפשיץ" נוספת. יוכבד בת ה-85 מתראיינת לאחר חזרתה מהשבי/רויטרס

כלקח על תקרית מסיבת העיתונאים בה התראיינה פדוית השבי בת ה-85, יוכבד ליפשיץ, חלק מנוהל "חטופים חוזרים" יתמקד גם בנושא זה. אמנם טרם הוגדרה הגדרה מפורשת הקובעת אם יותר להם או לבני משפחותיהם להתראיין לאחר חזרתם מהשבי, אך בכל מקרה במנהלת החדשה מתכוונים ללוות אותם מקרוב גם בתחום הזה, במטרה שאירוע בסגנון מסיבת העיתונאים של ליפשיץ לא יחזור על עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully