וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות מורטות עצבים למשפחות החטופים: "מחכים לדעת מי ישוחרר"

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 19:40

ברקע העסקה המתגבשת לשחרור עשרות שבויים, קרובים ותומכים התאספו במוקדים שונים בניסיון לאסוף מידע ובהמתנה לבשורה - טרם העלאת העסקה לאישור הממשלה. "אני לא מאמינה שהבת שלי ברשימות", סיפרה אם לחטופה. "היא לא ילדה ולא קשישה, בסה"כ צעירה"

בווידאו: משפחות החטופים מפגינות מול לשכת רה"מ/צילום: אבי רוקח ורויטרס

שעות מורטות עצבים למשפחות החטופים ברקע העסקה המתגבשת לשחרור עשרות שבויים. קרובים ותומכים מתאספים ברחבת מוזיאון תל אביב, ברחוב בגין ובמטה המשפחות, הנמצאים סמוך אחד לשני, בניסיון לאסוף מידע ובהמתנה לבשורה. במקביל, מתכנס קבינט המלחמה סביב העסקה, לקראת העלאתה לאישור הממשלה מאוחר יותר.

כנס משפחות וקרובי חטופים, הכנסת, ירושלים. 20 בנובמבר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שעות מורטות עצבים. משפחות החטופים בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אביטל, אמה של רימון קירשט שנחטפה יחד עם בעלה יגב בוכשטב, יושבת בשעות האחרונות בכיכר החטופים. "זה מאוד לא פשוט", שיתפה. "אני ובעלי היינו נחרצים כבר מהיום השני - הדרך היחידה להחזיר את רימון, יגב וכל השאר היא רק כיחידה אחת. אני יודעת שיש קשיים, אין לי זכות להעביר ביקורת על אנשים שאומרים משהו אחר. ובכל זאת אני חושבת שהמתווה צריך להיות אחד. אני עוד ברת מזל, זכיתי לראות את רימון בחיים בסרטון שחמאס שחרר. אבל חמאס הוא לא תעודת ביטוח לזה שהיא עדיין בחיים".

"אני לא מאמינה שהבת שלי ברשימות", הודתה. "היא לא ילדה, לא אזרחית זרה, לא קשישה. בסך הכול בחורה צעירה בת 36. לא דיברו איתנו מהממשלה. ברור שאנחנו לא צריכים להיות חלק מהמו"מ, אבל אני לא סומכת על מי שמייצג אותנו כל כך". קירשט הוסיפה: "כל לילה הכרית שלי רטובה. בוודאי שביום כזה אתאכזב במיוחד אם היא לא תחזור, אבל אני ריאליסטית. אני אשמח להתאכזב לטובה ולטעות, ושרימון ויגב יהיו איתנו שוב. אני אשמח גם בשביל כל אחד שיחזור. בכיתי מהתרגשות כשיוכבד ליפשיץ חזרה".

עוד בוואלה!

גורם מדיני מאשר את פרטי עסקת החטופים: חמאס יכול להגיע לשחרור של 80 חטופים

לכתבה המלאה
אביטל, אמה של רימון קירשט שנחטפה יחד עם בעלה יגב בוכשטב, בכיכר החטופים, תל אביב. 21 בנובמבר 2023. אורי סלע
"לא מאמינה שהבת שלי ברשימות". אביטל, אמה של רימון קירשט שנחטפה/אורי סלע
מטה משפחות החטופים, תל אביב. 21 בנובמבר 2023. אורי סלע
מטה משפחות החטופים, תל אביב. 21 בנובמבר 2023/אורי סלע

במטה המשפחות נערכים גם לליווי הקרובים עם צוותי תגובה וסיוע נפשי. "לפתח ציפיות זה קל. להתמודד איתן זה קשה", אמר גילי רומן, שאחותו ירדן חטופה בעזה, מחוץ למשרדי המטה. "כולנו ברכבת הרים של ציפיות ואכזבות. זאת הפעם הכי קונקרטית - אלה לא דיבורים בעלמא, גם שמענו את זה אתמול מהקבינט. כמובן שרף הציפיות עולה". רומן התייחס להתנגדות שהציגו עוצמה יהודית והציונות הדתית. "אנחנו רואים שיש שרים בממשלה שלא בהכרח הולכים לתמוך בה. זו לא פעם ראשונה שאנחנו שומעים שחיי אדם לא קודמים למאמץ מלחמתי או לשאיפה לכבוש שטח. אני לא יודע מה עומד מאחורי זה. אני מקווה שזה לא נשען על תפיסה רציונלית קלוקלת שישמרו על כל החטופים בחיים עד שיסיימו את המלחמה בעזה".

"שאלתי אתמול הפגישה במפורש לגבי הקולות האלה. דרעי קם ואמר שמבחינתו חיי אדם הם דבר קדוש וקודם לכל, שזה מה שספג מהרב עובדיה יוסף ושהוא דואג שזה יקרה. זה נתן לי הרבה ביטחון. ראש הממשלה אמר כמה פעמים שבקבינט המלחמה מאוחדים בדעה. זו תהיה בכייה לדורות אם לא נתחיל להציל חיים של אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully