וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "חמאס מתחבאים מתחת לבתי החולים עם האמל"ח"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 0:13

טנזניה הודיעה על מותו של אזרח שהוגדר כחטוף בעזה. ביידן שוחח עם אמיר קטאר על המאמצים לשחרור החטופים. שרידי רקטה ממטח למרכז אותרו בתל אביב - אין נפגעים. האפיפיור יפגוש את משפחות החטופים בשבוע הבא | עדכונים שוטפים

שר הביטחון גלנט: "חמאס מבין רק כוח"/אלעד מלכה

22:51: טנזניה הודיעה על מותו של אזרח שהוגדר כחטוף בעזה

ממשלת טנזניה הודיעה הערב על מותו של קלמנס פליקס מטנגה, אחד משני אזרחים טנזנים שנלקחו בשבי חמאס במהלך המתקפה הרצחנית על ישראל ב-7 באוקטובר. בהודעה שפרסם משרד החוץ של טנזניה נאמר כי הרשויות הודיעו למשפחה, ועומדות בקשר עם ממשלת ישראל כדי להבטיח שגופתו תוחזר הביתה. עוד הוסיפו כי הם בקשר עם ישראל בנוגע לגורלו של בן הערובה הטנזני השני, ג'ושוע מולל.

קלמנס פליקס מטנגה, אזרח טנזניה שמת בשבי בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קלמנס פליקס מטנגה, אזרח טנזניה שמת בשבי בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

22:10: צה"ל מפעיל ירי ארטילרי לעבר צפון הרצועה

צה"ל החל להפעיל לפני זמן קצר ירי ארטילרי לעבר יעדי טרור בצפון רצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

21:37 - צה"ל השלים תקיפה של מטרות חיזבאללה בלבנון

צה"ל מסר הערב כי לפני זמן קצר, מטוסי ומסוקי קרב השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים של חיזבאללה ביממה האחרונה לעבר שטח ישראל. בין המטרות שהותקפו נכללים תשתיות טרור, אתרים, מפקדות ועמדות צבאיות שבהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, מוקדם יותר היום זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב הר דב, שנפל בשטח פתוח, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בתגובה את מקור הירי ואת המשגר ממנו בוצע השיגור.

חיל האוויר תוקף תשתיות של חיזבאללה בלבנון

בווידאו: חיל האוויר תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון/צילום: דו"צ

21:10 - הוותיקן אישר את הדיווח על פגישת האפיפיור עם משפחות החטופים

הוותיקן אישר הערב את הדיווח שלפיו האפיפיור ייפגש ביום רביעי עם משפחות החטופים, ולאחר מכן עם משלחת של פלסטינים.

20:25 - הבית הלבן: הנשיא ואמיר קטאר דנו בשחרור החטופים ללא עיכוב

הבית הלבן מסר הערב כי הנשיא ביידן ואמיר קטאר דנו בצורך הדחוף שכל בני הערובה שמוחזקים בידי חמאס בעזה ישוחררו ללא עיכוב.

20:17 - דובר צה"ל: נפעל בכל מקום שנמצא חמאס, גם בדרום הרצועה

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הערב במסיבת עיתונאים, בתשובה לשאלה האם צה"ל ימשיך את הפעולה הקרקעית בדרום הרצועה: "צה"ל פועל עם מטרות ברורות למלחמה. הפעולה הזו היא קרקעית, מהאוויר ומהים. אנחנו נחושים להמשיך להתקדם. הדבר הזה יקרה בכל מקום שבו נמצא חמאס, והוא נמצא גם בדרום הרצועה. זה יקרה בזמן, במקום ובתנאים הטובים לנו". לדבריו, צה"ל מעמיק את הפעילות בבית החולים שיפא.

דובר צה"ל במסיבת עיתונאים

בווידאו: דובר צה"ל: מעמיקים את הפעילות בבית חולים שיפא/צילום: דו"צ

20:00 - מפקד פיקוד דרום חשף פיר מנהרה בביה"ח שיפא

מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן קיים היום הערכת מצב בבית החולים שיפא, בעקבות הפעילות של כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 וכוחות מיוחדים מיחידת שלדג. בשעות האחרונות ממשיכה להיחשף עוד תשתית תת קרקעית של חמאס במרחב בית החולים.

בהערכת המצב אמר פינקלמן ללוחמים: "אתם עושים עבודה מעולה. אנחנו רואים את הנוכחות של חמאס בכל בתי החולים האלה. זו נוכחות מוגדרת ברורה, הם עושים שימוש ציני בבתי החולים האלה, כמו שאנחנו רואים כאן בלב שיפא. הם מתחבאים מתחת לבתי החולים עם האמל"ח, עם המפקדות, עם היכולות, והתת קרקע הזה זה עוד הוכחה לעניין".

מפקד פיקוד הדרום בהערכת מצב

בווידאו:מפקד פיקוד הדרום מעל פיר המנהרה שאותר בביהח שיפא/צילום: דו"צ

19:50 - ביידן שוחח עם אמיר קטאר על המאמצים לשחרור החטופים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח היום בטלפון עם אמיר קטאר תמים ודן עמו במאמצים לשחרור החטופים ברצועת עזה. מדובר בשיחה השנייה בין ביידן לאמיר בתוך פחות משבוע. מחר יגיע לקטאר שליחו של הנשיא ביידן ברט מקגרק כדי להמשיך את המגעים בסוגיית החטופים

פיר מנהרה בבית חולים שיפא. דובר צה"ל
פיר מנהרה בבית החולים שיפא/דובר צה"ל
מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, בהערכת מצב בבית חולים שיפא בעזה. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום סמוך לבית החולים שיפא/דובר צה"ל

19:33 - נסיך הכתר של בחריין קרא לחמאס לשחרר את הנשים והילדים הישראלים

נסיך הכתר של בחריין קרא היום לחמאס לשחרר את כל הילדים והנשים שנשבו על ידי הארגון. במקביל הוא קרא לישראל לשחרר את הנשים והילדים הפלסטינים המוחזקים בבתי כלא ישראליים.

19:31 - הבית הלבן גינה את אילון מאסק על תמיכה בתעמולה אנטישמית

הבית הלבן האשים היום את אילון מאסק בתמיכה בתעמולה אנטישמית, בעקבות הסכמתו של מאסק עם ציוץ שטוען שהיהודים שונאים לבנים. "זה לא מקובל לחזור על שקר נבזי שמאחורי אחת מהפעולות האנטישמיות הקטלניות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, ובפרט בחודש שבו אירע היום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז השואה", נאמר בהודעה.

19:30 - גלנט: חמאס מבין רק כוח, הלחימה תשפיע על כל המזרח התיכון

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב במפקדת אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס. הערכת המצב התמקדה בפעילות חטיבות האוגדה השונות, הפועלות בימים אלה ברצועת עזה, בגבול הצפון וביהודה ושומרון. בסיום הערכת המצב אמר גלנט: "העוצמה של הפעולה הקרקעית מביאה שני הישגים: אחד, היא משמידה את החמאס, פוגעת בשרשרת הפיקוד, בפעילים, במפקדים, בבונקרים, במנהרות - בכל מה שצריך. הדבר השני, היא מקדמת אותנו להביא את החטופים בחזרה".

גלנט הוסיף: "חמאס מבין רק כוח. כשאתה לא נותן לו כלום ונשאר על הקו, הוא יכול לדון איתך 20 שנה. כשיש לך מה לתת לו, שזה שקט ועצירה לתקופת זמן כזו או אחרת, הוא מוכן לשלם בשביל זה. לכן, ככל שנפגע ונהיה יותר מדויקים, ככה הסיכוי להביא בחזרה את החטופים הולך וגובר. ההיגיון שנראה לחלק מהאנשים הפוך מההיגיון, הוא הדבר היחיד שמבינים - אחרת לא מדברים איתך. הוא לא מתעניין בחיים של אנשים, גם לא באסירים שלו. הוא מתעניין בזה שתהיה לו את היכולת לקבל שרידות".

"הלחימה להכרעת החמאס היא לחימה מקומית, אך יש פה הקרנה מזרח-תיכונית. אם על רצח, והרג וחטיפה של 1,500 ילדים, נשים ואזרחים, לא נגבה מחיר דרמטי - השמדת החמאס כארגון, כל אחד אחר בסביבה יחשוב לנסות אותנו. ולכן, התוצאות של הפעולה צריכות להיות כפולות. אחד: הישג ותוצאה טקטית בשטח. והדבר השני, השפעה והקרנה לכל מי שרוצה לנסות את מדינת ישראל בעתיד. ניצחון מוחלט במלחמה הזו יביא הרחקה של מלחמות עתידיות להרבה זמן".

שר הביטחון יואב גלנט באוגדה 98. אלעד מלכה
גלנט בהערכת המצב באוגדה 98/אלעד מלכה

18:45 - רסיסי רקטה נפלו בתל אביב, אין נפגעים ולא נגרם נזק

המשטרה מסרה הערב כי היא מטפלת כעת בכמה זירות בתחומי מחוז ת"א, שבהן נפלו רסיסים של רקטה. לא נגרם נזק לרכוש ואין נפגעים. חבלני המשטרה ושוטרי מחוז ת"א מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

18:42 - דיווח: האפיפיור יפגוש את משפחות החטופים ביום רביעי בוותיקן

מקורות מסרו הערב כי האפיפיור פרנציסקוס עתיד לפגוש את משפחות החטופים הישראלים המוחזקים על ידי חמאס ביום רביעי. על פי הדיווח, האפיפיור יקבל גם משלחת פלסטינית נפרדת באותו יום.

18:40 - צה"ל פרסם תיעוד השמדת מוצב מרכזי של הג'יהאד האסלאמי

לוחמי צה"ל השמידו אתמול בבוקר מוצב מרכזי לייצור אמל"ח של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ובו אמצעי לחימה יחודיים. הלוחמים פרצו אתמול, בהכוונת מודיעין מדויק למוצב של מפקד מרחב צפון הארגון. בסריקות הלוחמים במוצב אותרו והוצאו שתי משאיות מלאות באמצעי לחימה, ביניהם חלקים של שלוש רקטות מסוג "בדר 3" (רקטת קרקע-קרקע), חלקים של כלי טיס בלתי מאוייש וחומר מודיעיני של הארגון.

במהלך הפעילות שוגר טיל נ"ט לעבר הכוחות ממבנה סמוך, הלוחמים הכווינו מסוק קרב שתקף את החולייה שביצעה את הירי. כמו כן, זוהה ירי נוסף לעבר הכוחות ממבנה סמוך. טנק תקף את החולייה שביצעה את הירי וחיסל את המחבלים. הפעילות נמשכה כ-12 שעות ובסיומה הלוחמים פוצצו את המוצב והשמידו אותו.

תיעוד השמדת המוצב של הג'יהאד האסלאמי

בווידאו: השמדת מוצב לייצור אמל"ח של הג'יהאד האסלאמי בעזה/צילום: דובר צה"ל

18:27 - שניים מחברי כיתת הכוננות של מנרה נפצעו קל בירי לעבר הקיבוץ

המועצה האזורית גליל עליון מסרה הערב כי באירוע הירי לכיוון מנרה אחר הצהריים נפצעו קל שניים מחברי כיתת הכוננות של הקיבוץ. הפצועים קיבלו טיפול ראשוני בשטח ופונו להמשך טיפול בבית החולים. מצבם טוב.

18:07 - מד"א סורק זירות שבהן דווח על נפילות, אין דיווח על נפגעים

ארגון מד"א מסר, בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגוש דן ובשפלה, כי צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהם דווח על נפילות, בשלב זה לא דווח על נפגעים.

18:02 - אזעקות נשמעו בתל אביב ובשפלה

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בכל רחבי גוש דן והשפלה, לרבות תל אביב, רמת גן, ראשון לציון, בני ברק, הוד השרון, רחובות, נס ציונה ויישובים נוספים.

17:17 - צה"ל תקף בלבנון מטרות שירו לעבר שומרה, שתולה ומנרה

דובר צה"ל מסר כי בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורי נ"ט לעבר שומרה, שתולה ומנרה. צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, מטוס קרב תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. כמו כן, כוחות צה"ל שפעלו מוקדם יותר היום באזור מטולה זיהו רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, ושעל פי החשד נשא חומר נפץ, והפילו אותו.

חייל ישראלי על גבול עזה, 17 בנובמבר 2023. רויטרס
חייל ישראלי על גבול הרצועה/רויטרס

17:03 - אזעקות נשמעו בעוטף עזה

16:50 - שר החוץ הנכנס של בריטניה דיוויד קמרון יבקר בישראל בשבוע הבא

שר החוץ אלי כהן קיים היום שיחת טלפון ראשונה עם שר החוץ הנכנס של בריטניה דיוויד קמרון. השניים סיכמו על ביקור של קמרון בישראל בשבוע הבא. שר החוץ כהן הודה לקמרון על עמידתה הערכית והמוסרית של בריטניה לצידה של ישראל במלחמתה בחמאס. השניים דנו באפשרויות לפגוע במקורות המימון של חמאס בבריטניה וברחבי העולם.

כהן מסר: "בריטניה היא בת ברית מהטובות והקרובות ביותר שיש לישראל כיום בעולם. בבריטניה מבינים באופן חד וברור כי לישראל יש כל זכות להגן על אזרחיה מפני טרור החמאס ולעשות הכל על מנת להשיב הביתה את 239 החטופים שנמצאים בעזה כבר יותר מ-40 יום ללא שום גישה אליהם. אנחנו נמשיך לחזק את יחסי שתי המדינות ונקדם את הפעולות הנדרשות על מנת להכחיד את חמאס ושלוחותיו באירופה ובכל העולם. הזמנתי את שר החוץ לבקר בישראל, עוד השבוע, והוא נענה בחיוב".

16:30 - הנגבי: נסכים להפסקת אש רק תמורת שחרור מאסיבי של חטופים

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר היום במסיבת עיתונאים: "אנחנו נמצאים בלב העיר עזה ובכל המקומות שרצינו לפגוע בהם. אלפי מחבלים נהרגו. מפקדים בכירים בארגוני הטרור כבר לעולם לא יבצעו מעשי זוועה. כל היעדים שהקבינט אישר מושגים אחד לאחד. זו רק ההתחלה.

הנגבי הוסיף: "זו רק ההתחלה. אנחנו נחושים להגיע לסוף המערכה - סוף חמאס. לא נעצור עד שכל היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס וג'יהאד אסלאמי מחוסלות.

בעניין החטופים אמר הנגבי: "קבינט המלחמה מאוחד סביב היעד שליצירת התנאים להחזרת כל החטופים. זה לא פשוט - אבל זה יעד שווה בערכו לכל יעד אחר. קבינט המלחמה מאוחד סביב הדרך להשיג את היעד הזה - בתקיפות ואחריות. עמדנו שבועות ארוכים מול לחצים בינלאומיים כבדים להגיע להפוגות והפסקת אש וכל זה ללא שחרור של החטופים. כל הקבינט מאוחד שזה בלתי אפשרי. לכן אחרי 42 יום לא עצרנו את ההתקדמות אפילו לדקה. כשנדע שאפשר לשחרר חטופים - לא שחרור מניפולטיבי - אלא שחרור מאסיבי של החטופים שלנו - רק אז נסכים להפסקת אש. גם אז זו תהיה הפסקת אש מוגבלת וקצרה שלאחריה נמשיך בהשגת יעדי הלחימה".

באשר לאספקת הדלק לרצועה אמר הנגבי: "הדרג המדיני נענה לבקשה מיוחדת של ארה"ב לספק שתי מכליות ביממה למתקני טיהור שפכים בעזה שעומדים בפני קריסה. רצינו למנוע התפשטות של מגפות שגם יפגעו באזרחים בעזה וגם בלוחמים שלנו. אם תהיה מגפה ומשבר הומניטארי לא נוכל להמשיך בלחימה. שאלנו את צה"ל ושב"כ האם ההחלטה פוגעת ביעדים המבצעיים או מסייעת לחמאס - התשובה שלהם היתה שאפשר לקבל את הבקשה האמריקנית".

ביחס לביקורת על הכנסת הדלק מצד שרים, אמר הנגבי: "ראש הממשלה שוחח עם השר סמוטריץ' והסביר לו את הרקע להחלטה. הם קבעו שמחר יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני להמשך דיון בנושא".

לדברי הנגבי: "אין עסקה לשחרור חטופים בשלב זה. אין באף אחת מהסוגיות הסכמה. אנחנו עומדים מאוחדים שאם תהיה עסקה כזו היא תביא לכך שהרבה מאוד משפחות יוכלו להתאחד עם יקירהן".

ראש המל"ל צחי הנגבי במסיבת עיתונאים. 17.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש המל"ל צחי הנגבי במסיבת העיתונאים/לשכת העיתונות הממשלתית

16:15 גנץ על הכנסת הדלק לעזה: לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, זה משרת את המשך הלחימה

השר בני גנץ מסר היום: "קבינט ניהול המלחמה על דעת כלל חבריו החליט על אספקת דלק לארגונים הבין לאומיים (60 אלף ליטר) במהלך 48 השעות הקרובות. ההעברה הנקודתית, אושרה לבקשת גורמים בינלאומיים לצורך תפעול מתקני התפלה וביוב, ולצרכים נוספים עצמיים של הארגונים הפועלים בדרום הרצועה. לא מדובר בשינוי אסטרטגיה, אלא במתן מענה נקודתי שמשרת את המשך הלחימה של צה"ל. המדיניות כולה תידון בקבינט המדיני-ביטחוני לכשיתקיים."

16:00 - צה"ל פרסם תיעוד של פצצות מרגמה שאותרו בגן ילדים

צה"ל פרסם היום תיעוד של לוחמים מחטיבת ביסל"ח, שאיתרו עשרות פצצות מרגמה שהוסתרו על ידי חמאס בגן ילדים בצפון עזה. בנוסף תועדו כוחות מסיירת גולני, שפשטו על בית הספר היסודי 'אל-כרמל'. בבית הספר מצאו הכוחות אמצעי לחימה שהסתיר ארגון הטרור חמאס.

עוד בתיעוד - צוות של חטיבה 7 שזיהה חוליית מחבלים בעיר עזה. לאחר הזיהוי המחבלים ניסו להימלט מהמרחב. הלוחמים ניהלו אחריהם מרדף רגלי ובמקביל הכווינו על החולייה כלי טיס. כלי הטיס שהוכוון למקום תקף וחיסל את המחבלים.

תיעוד פעילות צה"ל בשטחים

בווידאו: תיעוד מאיתור פצצות מרגמה בגן ילדים בעזה דוצ/צילום: דו"צ

15:47 - נתניהו יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני במוצאי שבת

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום כי ראש הממשלה נתניהו יכנס במוצאי השבת את הקבינט המדיני-ביטחוני. זאת לאחר המחאה שהביעו השרים בן גביר, סמוטריץ' ורגב על הכנסת דלק לרצועת עזה.

15:31 - השרה רגב פנתה לראש המל"ל במחאה על הכנסת דלק לעזה

שרת התחבורה מירי רגב, חברת הקבינט המדיני ביטחוני, פנתה לראש המל"ל במחאה על ההחלטה להכניס דלק לרצועת עזה, ודרשה לכנס מיידית את הקבינט המורחב, בטענה שלקבינט המלחמה אין סמכות להחליט על שינוי מדיניות בנושא.

15:30 - מטה המשפחות הודיע כי ייפגש מחר עם חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ

מטה המשפחות להחזרת החטופים הודיע היום כי השר בני גנץ, חבר קבינט המלחמה, עדכן את בני המשפחות כי הוא נענה לקריאתם לפגוש את חברי הקבינט. הפגישה תתקיים מחר במטה המשפחות בשעה 18:30. לפגישה יצטרף גלעד שר, המתאם בין מערכת הבטחון למטה המשפחות. בני המשפחות עדיין ממתינים לתשובתם של חברי קבינט המלחמה הנוספים - רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר רון דרמר והשר גדי אייזנקוט.

15:00 - השר מיקי זוהר הגיע לעצרת משפחות החטופים, והתקבל בקריאות בושה

השר מיקי זוהר מתקבל בקריאות בושה בצעדה למען שחרור החטופים. משפחות החטופים ביקשו לכבד את המעמד ולהימנע מקריאות.

מיקי זוהר מתקבל בקריאות בושה בצעדת החטופים/שב״פ

14:30 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, איבים וניר עם.

עזה עפופת עשן. רויטרס
עזה עפופת עשן/רויטרס

13:43 - צה"ל תוקף בלבנון בתגובה על הירי לעבר הגליל המערבי

כמה שיגורים של פצצות מרגמה נפלו בשטחים פתוחים באזור ערב אל עראמשה ואדמית. צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

13:32 - קבינט המלחמה אישר הכנסת מיכליות סולר לעזה

קבינט המלחמה אישר הכנסה של שתי מיכליות סולר ביממה לעזה, זאת למטרת תמיכה בתשתיות מים וביוב. המיכליות יעברו דרך מעבר רפיח, באמצעות האו"ם, לאוכלוסייה האזרחית בדרום רצועת עזה. פעולה זו נועדה בין השאר לתמוך באופן מינימלי במערכות מים, ביוב וסניטריה, כדי למנוע התפרצות מגיפות שעלולות להתפשט באיזור כולו, לפגוע הן בתושבי הרצועה, בכוחותינו ולהתפשט לתוך ישראל.

13:17 - אעזקה בגליל המערבי

אזעקה הופעלה בישובים ג'ורדיח, ערב אל עראמשה ואדמית.

תקיפה אווירית בחאן יונס. רויטרס
תקיפה אווירית בחאן יונס/רויטרס

13:01 - האו"ם: "מבצעי הסיוע לעזה מושהים עקב מחסור בדלק"

האו"ם מסר כי אין באפשרותם לקיים פעילות סיוע בעזה היום עקב מחסור בדלק ונפילת קווי תקשורת. זהו היום השני ברציפות בו לא נכנסות משאיות סיוע לעזה.

13:00 - אזעקות באשקלון ועוטף עזה, נפילה בשטח פתוח

11:52 - דיווחים פלסטינים: יו"ר פרלמנט חמאס נהרג בתקיפות צה"ל

אחמד בחר, יו"ר הפרלמנט של חמאס בעזה, נהרג בתקיפות של צה"ל - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווחים, הוא נפצע לאחרונה ומת מפצעיו.

אחמד בחר יו"ר פרלמנט החמאס בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אחמד בחר יו"ר פרלמנט החמאס בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

11:41 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, בינהן מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון, סמוך למרחב ערב אל-עראמשה. כמה רקטות נורו לעבר מלכיה ומנרה, צה"ל משיב באש.

11:34 - צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה

10:55 - צה"ל אוסף רכבי חמאס מהשטח

כוח צה"ל מפנה רכבי חמאס מעוטף עזה. בסרטון אחד מהטרקטורים שפרצו את גדר הגבול בבוקר ה-7 באוקטובר.

פינוי רכבי חמאס מעוטף עזה/אבי רוקח
פינוי רכבי חמאס מהשטח. אבי רוקח
פינוי רכבי חמאס מהשטח/אבי רוקח

10:24 - דיווח ראשוני על נסיון פיגוע בהר חברון

דיווח ראשוני: שני מחבלים נוטרלו לאחר שהתנגשו בבטונדה בצומת הזית, וניסן לירות לעבר כוח צה"ל שהיה במקום. אין נפגעים לכוחותינו.

תקיפות אוויריות בעזה. רויטרס
תקיפות אוויריות בעזה/רויטרס

09:02 - משרד הביטחון צייד את כיתות הכוננות בשדרות ובעוטף עזה בכלי נשק

עשרות כיתות כוננות בשדרות, עוטף עזה ובנגב הוקמו בשבועות שחלפו מאז פרוץ המלחמה. משרד הביטחון וצה"ל ציידו את כיתות כוננות אלו במאות כלי נשק כחלק מהמאמץ לחיזוק כיתות הכוננות ברחבי הארץ. במשרד הביטחון וצה"ל נערכים לחלוקת מאות כלי נשק נוספים וציוד מיגון אישי הכולל אפודים וקסדות.

08:32 - מטוסי קרב תוקפים בשטח הרצועה, צוות לוחמים פשט על מתחם הג'יהאד האיסלאמי

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה מטרות טרור בשטח רצועת עזה. לוחמי חטיבת ביסל"ח ויחידת יהל"ם פשטו על מתחם של הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני ובו משרדי בכירים ומפעל לייצור אמל"ח אסטרטגי, והשמידו אותו. הלוחמים איתרו במתחם רקטות עתירות משקל, כטב"מים ואמצעי לחימה. לוחמי גבעתי חיסלו פעילי חמאס שהסתתרו בבית ספר.

כוח צה"ל בעוטף עזה. רויטרס
כוח צה"ל בעוטף עזה/רויטרס

07:47 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוצים כפר עזה וסעד.

07:22 - גופתה של רב"ט נועה מריצאנו חולצה על ידי צה"ל סמוך לבי"ח שיפא

כוח חטיבה 7 חילץ את גופתה של רב"ט נועה מרציאנו ממבנה הסמוך לבית החולים שיפא, והביאה לשטח מדינת ישראל. הודעה נמסרה אמש למשפחתה.

05:45 - נתניהו ל-CBS: "היו אינדיקציות חזקות לכך שבני הערובה היו בבית החולים שיפא"

ראש הממשלה נתניהו אמר הלילה בראיון לרשת CBS כי יש אינדיקציות חזקות לכך שבני ערובה היו מוחזקים בידי חמאס בבית החולים אל-שיפא בעזה. עוד מסר נתניהו כי בני הערובה כבר לא היו במקום כשצה"ל פתח במבצע קרקעי במקום מוקדם יותר השבוע.

"היו לנו אינדיקציות חזקות לכך שהם הוחזקו בבית החולים שיפא, וזו אחת הסיבות שנכנסנו לבית החולים", אמר נתניהו למגישת "CBS Evening News"נורה אודונל, "אם הם היו שם, לקחו אותם משם".

אוהלים בחניון בית החולים שיפא ברצועת עזה, 7 בנובמבר 2023. רויטרס
בית החולים שיפא/רויטרס

05:18 - דיוח פלסטיני: 2 מחבלים הרוגים בג'נין

04:54 - דיווחים פלסטיניים: בית בג'נין עולה באש

פלסטינים מדווחים כי בית במחנה הפליטים ג'נין עלה הלילה באש. על פי הדיווחים, טיך כתף נורה את עבר המבנה, ולאחר מכן חשוד יצא מהמקום והסגיר את עצמו.

04:42 - צה"ל הרס בתי משפחות מחבלים שביצוע את הפיגוע במחסום המינהרות

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל פשטו הלילה על בתי בית המשפחות קפישה וקוואסמה בחברון, המשפחות של המחבלים שביצעו אתמול את הפיגוע במחסום המנהרות בירושלים. כמו כן, צה"ל ממשיך לפעול במחנה הפליטים ג'נין. במהלך הפעילות, דחפור צבאי גרד מקטע כביש בו הוטמנו מטעני חבלה.

03:02 - סוריה: "טילים שירתה ישראל גרמו לנזק מהותי"

בהמשך לדיווח הקודם, סוריה מסרה כי ירטה כמה טילים ישראלים ששוגרו לעברה. כמו כן, מסרה כי הטילים גרמו לנזק מהותי

02:31 - סוריה: ירטנו טיל ישראלי שנורה אל דמשק

סוריה מסרה הלילה כי יירטה טילים ישראלים שנורו מרמת הגולן לעבר אזור דמשק

01:34 - בנילקן שוחח עם גנץ על סיוע הומניטרי לעזה ושחרור החטופים

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן שוחח בטלפון עם השר בני גנץ ודן עמו במאמצים להגביר ולהאיץ את הסיוע ההומניטרי לרצועה. ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי השניים דנו גם במאמצים למנוע מהמשבר בעזה להתרחב לאזורים אחרים וכן בסוגיית המאמצים לשחרור החטופים. בלינקן אמר לגנץ כי יש צורך דחוף לבצע צעדים למניעת הסלמה בגדה המערבית ולהורדת המתיחות שם במיוחד בכל הקשור להתגברות ההתקפות האלימות של מתנחלים קיצונים נגד פלסטינים.

00:41 - ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי קרא לישראל לא להיות "אכולת זעם" עקב ה-7.10

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הפציר אתמול בישראל שלא להיות "אכולת זעם" על מתקפת חמאס ב7 באוקטובר. עוד הוסיף בורל ואמר לישראל כי "זוועה אחת לא מצדיקה אחרת", בתגובה לפעולות צה"ל ברצועת עזה.

23:45 - עשרות עצורים בהפגנה נגד ישראל בסן פרנסיסקו

עשרות מפגינים נעצרו הערב בסן פרנסיסקו לאחר שחסמו את גשר במחאה נגד ישראל. הגשר שנחסם משמש מעבר לכ-260 אלף כלי רכב ביום. ההפגנה נערכה בשעה שסן פרנסיסקו מארחת את הוועידה של הפורום לשיתוף פעולה כלכלי של אסיה - האוקיאנוס השקט.

עצורים בהפגנה נגד ישראל בסן פרנסיסקו, 16 בנובמבר 2023. רויטרס
עצורים בהפגנה נגד ישראל בסן פרנסיסקו/רויטרס

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.

לאירועי היום ה-43 למלחמה
לאירועי היום ה-41 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully