וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה היסטורית: חיילי גולני עם דגל ישראל - בפרלמנט הרשע בעזה

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 21:28

בתמונה שתזכר לדורות, הצטלמו החיילים בבניין המועצה המחוקקת של חמאס - שננטש במהלך המלחמה. כך זה נראה לפני ואחרי

בווידאו: פעילות לוחמי גולני מול החמאס/צילום: דוברות צה"ל

תמונה של חיילי גולני אוחזים בדגל ישראל בפרלמנט חמאס ברצועת עזה פורסמה היום (שני), שבועות לאחר המתקפה הרצחנית שביצע ארגון הטרור על ישראל בבוקר שבת ה-7 באוקטובר. זאת, לאחר שבניין המועצה המחוקקת ננטש במהלך המלחמה.

חיילי גולני עם דגל ישראל בפרלמנט חמאס בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תמונה שתזכר לדורות. חיילי גולני בפרלמנט חמאס הנטוש ברצועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חטיבת גולני ספגה מספר רב של אבידות במהלך המלחמה, לאחר שרבים מלוחמיה נפלו ביום פתיחתה עם כבישתו של מוצב נחל עוז, ממוצבי החטיבה, על ידי חמאס. בראיון לוואלה! בחודש שעבר, סיפר מח"ט גולני, יאיר פלאי, על הטלטלה הגדולה שעברה החטיבה, שמאירה את התמונה שפורסמה כעת, בפרלמנט ארגון הטרור - באור ניצחון.

עוד בוואלה!

מסניף "האחים המוסלמים" לדאעש פלסטיני: כך הפך חמאס לאחד מארגוני הטרור הרצחניים בהיסטוריה

לכתבה המלאה
פרלמנט חמאס בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרלמנט חמאס, טרם המלחמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חמאס התחיל את דרכו ב-1987, בתקופתה האינתיפאדה הראשונה, כשלוחה של תנועת "האחים המוסלמים" שמקורה במצרים. מייסדיו היו שייח אחמד יאסין ומוחמד טאהא, והוא הוקם כתנועת התנגדות נגד ישראל. שאיפותיו המוצהרות היו לחסל את מדינת ישראל ולהקים מדינת הלכה אסלאמית מהים ועד הנהר.

ארגון הטרור הרחיב במהירות את התמיכה בו באמצעות רשת המסגדים וערוצי התקשורת שלו, והתחיל לבצע פיגועי התאבדות בישראל באמצע שנות ה-90, בניסיון למוטט את הסכמי אוסלו. לצד ארגוני טרור פלסטיניים אחרים, הוא היה חלק מרכזי באינתיפאדה השנייה שפרצה בשנת 2000 בעוד שמייסדי הארגון - בהם יאסין - ומנהיגיו הבכירים חוסלו בסיכולים ממוקדים.

עם מותו של יאסר ערפאת ודעיכת האינתיפאדה, התמודד חמאס בבחירות לפרלמנט הפלסטיני וזכה בניצחון מפתיע על פתח של אבו מאזן ב-2006. שנה לאחר מכן, אנשיו ביצעו הפיכה אלימה ברצועת עזה וגירשו את הרשות הפלסטינית ומאז חמאס שולט ביד רמה ביותר משני מיליון תושבי הרצועה.

בתיווכה של קטאר, ישראל וחמאס הגיעו להבנות שקטות שלפיהן יינתנו לרצועה הזדמנויות לפיתוח כלכלי תמורת הסדרה ביטחונית שמעולם לא התממשה. ב-7 באוקטובר התגלה כשכל זה היה תרמית ומבצע הונאה של חמאס, שלמעשה נערך לאותה פלישה לאורך כל העת שבה חשף את פרצופו האמיתי - גרסה פלסטינית של דאעש, שאף הצליחה להתעלות עליו במעשי הזוועות שחוללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully