וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית להנגבי: לאסוף לאלתר חומרים שנמסרו ללשכת רה"מ בניגוד לנהלים

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 21:04

היועמ"שית העבירה הנחיות לראש המל"ל בעקבות שורה של פרסומים על כך שבלשכת רה"מ אוספים חומרים הנוגעים למחדלי ה-7 באוקטובר. בוואלה נחשף לראשונה כי כבר בשבוע הראשון למלחמה הנחתה שרה נתניהו לאסוף חומרים מהדיונים המסווגים, ואת כל הציטוטים של בכירי מערכת הביטחון

נתניהו מתחמק מהשאלה על הכספים לחמאס: "כיסחנו אבל לא עקרנו אותם, עכשיו מתקנים"/לעמ

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הנחתה היום (שני) את ראש המל"ל צחי הנגבי לאסוף לאלתר כל חומר או מידע שנמסר עד כה בניגוד לנהלים. ההנחיה הגיעה בהמשך לשורה של פרסומים בתקשורת, בהם גם בוואלה!, על כך שבלשכת רה"מ אוספים חומרים הנוגעים למחדלי ה-7 באוקטובר.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה, כבר בשבוע שבו נפתחה המלחמה הורתה שרה נתניהו למקורבים וגורמים בלשכת רה"מ להתחיל לאסוף את כל החומרים, התקשורתיים הגלויים והפרוטוקולים החסויים מישיבות הקבינט והדיונים הביטחוניים, ואת כל הציטוטים של בכירי מערכת הביטחון, בעבר ובהווה, עם ההערכות המודיעיניות החסרות שלהם לגבי יכולות וכוונות החמאס בעזה. בהמשך דווח "בהארץ" כי ראש הסגל של ראש הממשלה, צחי ברוורמן, ביקש לקבל פרטוקולים של ישיבות קבינט, גם מימי ממשלות קודמות.

במכתב שהעביר המשנה ליועמ"שית גיל לימון לראש המל"ל צחי הנגבי, עם העתק לראש השב"כ ולממונה על הביטחון במערכת הביטחון, ביקש לימון לחדד את ההנחיות הנוגעות לטיפול בחומר מסווג ו"להקפיד הקפדה יתרה שבקשות לעיון בחומר סודי יטופלו בהתאם לנהלים המחייבים, יועברו בכתב וייבחנו על ידי הגורם הביטחוני המוסמך".

עוד ביקש לוודא כי קיים בידי הגורמים הרלוונטיים תיעוד מסודר של כלל הבקשות שהוגשו לעיון בחומרים מסווגים והאופן בו הן טופלו במהלך תקופת המלחמה. לבסוף, דרשה היועמ"שית לאסוף את המידע שנמסר בזמן האחרון בניגוד לנהלים, והעתקים שלו, ולהפקיד אותם חזרה בידי הגורמים המוסמכים.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

יצויין כי ביום שבת האחרון השיב ראש הממשלה על שאלה בנוגע לאיסוף החומרים נגד הצמרת הביטחונית במהלך מסיבת עיתונאים שקיים לצד גלנט וגנץ, ואמר כי "זה שקר. אין דבר כזה. קבינטים ודיונים של קבינט המלחמה - הכל מתועד על ידי מזכירות הממשלה, לכן כל האמירה הזו היא דברי הבל ושקר. לא מתכוון להתייחס לזה אני עסוק בניהול המלחמה".

לפני כשבועיים כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי הטענות לפיהן ניתנה לו התרעה על כוונת חמאס למלחמה - הן שקריות. נתניהו האשים בפוסט החריג את גורמי הביטחון, בהם ראשי המודיעין והשב"כ, בכך שהעריכו שחמאס מורתע. כמה שעות לאחר מכן, לאחר תגובות שליליות רבות, נתניהו מחק את הציוץ.

בציוץ, כתב נתניהו כי "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully