וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוץ נתניהו: האשים את כוחות הביטחון במחדל, ומחק

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 12:26

ראש הממשלה כתב ברשת החברתית X כי לא ניתנה לו התרעה על כוונות למלחמה מצד חמאס. כמו כן, האשים נתניהו את ראשי אמ"ן, השב"כ וכלל גורמי הביטחון, שלטענתו "העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה". כמה שעות לאחר מכן, לאחר תגובות שליליות רבות, מחק נתניהו את הציוץ

בווידאו: נתניהו: “היה פה מחדל נורא. כולם יצטרכו לתת תשובות”/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הלילה (ראשון) ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי הטענות לפיהן ניתנה לו התרעה על כוונת חמאס למלחמה - הן שיקריות. נתניהו האשים בפוסט החריג את גורמי הביטחון, בהם ראשי המודיעין והשב"כ, בכך שהעריכו שחמאס מורתע. כמה שעות לאחר מכן, לאחר תגובות שליליות רבות, נתניהו מחק את הציוץ.

בציוץ, כתב נתניהו כי "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

בניגוד לציוץ של ראש הממשלה, שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול במסיבת העיתונאים: "יש לי אמון מוחלט, ברמטכ"ל, בקציני צה"ל, במפקדי צה"ל, בלוחמים, בכל זרועות הלחימה, בראש השב"כ ואנשיו, בראש המוסד ואנשיו - יחד, מערכת הביטחון תגיע להישג. ואני בוטח שהאנשים הללו, הלוחמים בשטח, ועד הרמטכ"ל יביאו אותנו לניצחון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב, יחד עם חברי קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון.. רועי אברהם / לע״מ, עיבוד תמונה
האשים את מערכת הביטחון, ומחק את הציוץ/עיבוד תמונה, רועי אברהם / לע״מ

אתמול בערב, קיים נתניהו מסיבת עיתונאים, בה לראשונה ענה על שאלות הכתבים מאז החלה המלחמה. כשנשאל מפורשות האם הוא לוקח אחריות על מחדל המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, לא הסכים ראש הממשלה לאשר זאת, ומסר כי "היה פה מחדל נורא. כולם יצטרכו לתת תשובות".

בתשובה לשאלת וואלה, על דרישת משפחות החטופים להשיבם בתמורה לכל המחבלים המוחזקים בישראל, השיב נתניהו כי הם "דנים בכך", וציין כי השיקול להרחיב את הפעולה הקרקעית בעזה "לא מתנגש בשום צורה ברצון שלנו וביכולת שלנו להחזיר את החטופים". נתניהו סירב לפרט בעניין השיקולים, והבטיח כי הם "עוסקים בזה לא כמשימה צדדית. זה חלק אינטגרלי ממטרות המלחמה". עוד נשאל נתניהו על עסקת שליט, עליה אמר כי "היו דברים מאוד קשים בעסקה הזו. אף אחד לא מתעלם מזה. היו גם שיקולים אחרים".

בהמשך, הכחיש נתניהו כי ניסה לחזק את החמאס על חשבון הרשות הפלסטינית. "המשימה שהגדרתי לצה"ל היא להשמיד את חמאס, ולהבטיח שעזה לא תחזור להיות איום על ישראל. התיאור הזה איננו נכון. לא רציתי לחזק את חמאס - הובלתי שלוש מערכות נגדו. כולל חיסול בכיריו ובכירים בג'יהאד האסאלמי. אלה היו פעולות משמעותיות שהחלישו את חמאס. בדיעבד זה לא הספיק, זה לא היה מספיק".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, תל אביב. 28 באוקטובר 2023. לע"מ, צילום מסך
"לא רציתי לחזק את חמאס", נתניהו מכחיש בנאומו אתמול בערב./צילום מסך, לע"מ

במקביל, אתמול בערב הפגינו כאלף ישראלים מחוץ למעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, תוך שהם מביעים סולידריות עם משפחות החטופים וקוראים להתפטרותו המיידית של נתניהו מתפקידו. המפגינים תלו תמונות של החטופים, קראו את הרשימה הארוכה של שמות הנרצחים ששמם הותר לפרסום, והדליקו לזכרם מאות נרות נשמה באופן שיחדיו יצר את הכיתוב "אשם".

מנגד, במקום הפגינו גם עשרות אנשי ימין. שתי הקבוצות קראו זו לעבר זו "בוגדים", "בושה", ויצאו בהאשמות הדדיות: "הדם על הידיים שלכם". מצד תומכי נתניהו נשמעו קריאות בוטות לעבר המפגינים שמולם, כשאחת מתומכות ראש הממשלה קראה למפגינים "תמותו". השוטרים הפרידו בין המחנות, בטרם פרץ עימות פיזי ביניהם.

הפגנה נגד נתניהו בקיסריה. יואב איתיאל
הפגנה נגד נתניהו/יואב איתיאל

אחים לנשק בתגובה על דברי נתניהו כי לא קיבל התרעה מגורמי הביטחון: "בזמן שהעם מתלכד מאחורי הצבא ועובד סביב השעון למען הניצחון על חמאס, נתניהו בוחר לעסוק בפוליטיקה ובוועדת החקירה ולא מסוגל לומר אני אחראי. מנהיג אמיתי מגבה את כוחות הבטחון ולוקח אחריות."

מיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נמסר: "כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו. ‏ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא".

מח"כ אפרת רייטן נמסר: "הציוץ הזה של נתניהו מחליש את החוסן, מחליש את האמון (שהיה אפסי מלכתחילה) ומעיד על כך שהפוקוס שלו לא בהחזרת החטופים, לא בהשבת בנינו בשלום משדה המערכה ולא בעתידנו. רק עתידו פוליטי עומד לנגד עיניו. הודעה כל כך איומה וחסרת אחריות של ראש הממשלה מחייבת את כל מי שיושב איתו בקבינט המלחמה לחשב מסלול מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully