וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף מפגינים מחוץ לביתו של נתניהו בקיסריה: "דורשים 1,500 מאסרי עולם"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 7:50

המוחים קראו להתפטרות נתניהו והביעו סולידריות עם משפחות החטופים. "אף אחד לא הגיע. שום משרד לא מתפקד. צריך ועדת חקירה? מה נותר לחקור?", טענה מפגינה שבתה ונכדותיה נרצחו במתקפת חמאס. מנגד, הגיעו למקום עשרות אנשי ימין, ובין שני הצדדים התפתחו חילופי האשמות

הפגנה נגד נתניהו בקיסריה/יואב איתיאל

מנגד, הפגינו במקום כמה עשרות אנשי ימין. שתי הקבוצות קראו זו לעבר זו "בוגדים", "בושה", ויצאו בהאשמות הדדיות: "הדם על הידיים שלכם". מצד תומכי נתניהו נשמעו קריאות בוטות לעבר המפגינים שמולם: אחת מהמפגינות, שנשאה שלט "ימין על מלא" קראה למפגינים "תמותו". חברתה הוסיפה: "אתם תרדו מהארץ, לא תולידו ילדים, זה מה שיקרה, לא יישאר מכם זכר, הדמוגרפיה תקבע". השוטרים הפרידו בין המחנות, בטרם פרץ עימות פיזי ביניהם.

מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי, מפקד מרחב מנשה, ניצב-משנה שלומי בן שושן ומפקד תחנת חדרה סגן ניצב עמית פולק נכחו כולם במקום יחד עם שוטרים נוספים, כשהם מתוגברים בכוח משמר הגבול. למרות ההתנגדות המוקדמת לקיומה, הם הכילו את המחאה הכפולה, וניהלו לאורכה דיאלוג עם שני הצדדים עד ששניהם התפזרו מיוזמתם, ללא צורך בשימוש בכוח או באמצעים מיוחדים.

ראומה וגדי קדם מעין השלושה, ששכלו את משפחתם, בהפגנה בקיסריה.  28 באוקטובר 2023. יואב איתיאל
ראומה וגדי קדם מעין השלושה, ששכלו את משפחתם, בהפגנה בקיסריה. 28 באוקטובר 2023/יואב איתיאל
הפגנה נגד נתניהו בקיסריה. יואב איתיאל
הפגנה נגד נתניהו בקיסריה/יואב איתיאל

כאלף ישראלים הפגינו אמש (שבת) מחוץ למעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, תוך שהם מביעים סולידריות עם משפחות החטופים וקוראים להתפטרותו המיידית של נתניהו מתפקידו. המפגינים תלו תמונות של החטופים מאחורי רשת ברזל, סמלית להיותם מוחזקים בשבי, קראו את הרשימה הארוכה של שמות הנרצחים ששמם הותר לפרסום, והדליקו לזכרם מאות נרות נשמה באופן שיחדיו יצר את הכיתוב "אשם". חלק מהמפגינים קראו במגפון: "דורשים לנתניהו 1,500 מאסרי עולם" וחזרו על ההצהרות: "ביבי רוצח", "ביבי בוגד" ו-"ביבי לכלא".

מספר המפגינים הגבוה הפתיע את המשטרה, שעד אתמול הצהירה כי תאסור על ההפגנה מלהתקיים, בין היתר מחשש שתהווה תקדים להפגנות בשעות הערב, שתחילת הלחימה המשטרה פיזרה תוך שימוש בכוח. הבוקר, לאחר שמפגינים איימו בבג"ץ, חזרה בה המשטרה בהבהרה אבל כפי שנראה מהיערכותם במקום, הם ציפו לכמה עשרות מפגינים לכל היותר.

הפגנה נגד נתניהו בקיסריה. יואב איתיאל
הפגנה נגד נתניהו בקיסריה/יואב איתיאל
הפגנה נגד נתניהו בקיסריה. יואב איתיאל
הפגנה נגד נתניהו בקיסריה/יואב איתיאל

שוטרים רבים חשו תסכול וזעם מההפגנה, שמעסיקה אותם בזמן שהם נדרשים לפעילות מבצעית, וכשרבים מהם מתאבלים על חבריהם לשורות המשטרה שנפלו במלחמה. "אנחנו מבינים את הכעס של המפגינים, אבל אולי זה לא הזמן", אמרה לוואלה! אחת השכנות ברחוב מגוריה של משפחת נתניהו.

אבל המפגינים במקום סברו אחרת וטענו: "אם לא עתה אימתי". בהם היו גם ראומה וגדי קדם. בטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, הם שכלו את בתם, תמר קדם סימן טוב, בעלה יונתן (ג'וני), שתי נכדותיהם בנות ה-6 שחר וארבל ונכדם בן ה-4 עומר. משפחה שלמה שנרצחה בקיבוץ ניר עוז. בידיהם, נשאו גדי וראומה את השלט "הפקרת, רצחת, שרפת, חנקת, הגלת" - שהופנה לנתניהו. כל אחד מהם תלה שלט נוסף על חזהו: "אני האמא והסבתא", על ראומה, ו-"אני האבא והסבא", על גדי.

"כל פעם שמגיע הזמן אומרים שזה לא הזמן", אמרה ראומה קדם לוואלה, "הבת שלי נשרפה שמונה שעות בהן הבית בער. הכוחות לא הגיעו. אנחנו במשך שבועיים אספנו את הגופות של הילדים שלנו שפוזרו בכל הארץ. לא משרד הדתות, לא משרד הרווחה. אנחנו הכנסנו אותן לתוך הארונות, אנחנו קברנו אותן. אף אחד לא הגיע. אף אחד לא פנה. שום משרד לא מתפקד. אז קודם צריך ועדת חקירה? מה יש לחקור?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully