וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ: "החלון המדיני" לפעולות צה"ל בעזה צפוי להישאר פתוח כשבועיים-שלושה נוספים

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 17:45

כהן הסביר כי במשרדו מזהים "לחץ על ישראל", והבהיר כי הוא לא מאוד חזק - אך מתגבר. עוד ציין השר כי סקרים שבוצעו ברחבי העולם מראים כי "המחוג של הלגיטימציה עדיין נמצא בצד הירוק". לדבריו, "העולם מקבל את זה שישראל לא תעצור עד לשחרור החטופים"

בווידאו: תיעוד מאיתור אמצעי לחימה וציוד טרור שאותרו בבתי מגורים במחנה שאטי/דובר צה"ל

שר החוץ אלי כהן אמר היום (שני) בתדרוך לכתבים כי "החלון המדיני" במהלכו ישראל מקבלת לגיטימציה בינלאומית לפעולות צה"ל בעזה צפוי להישאר פתוח כשבועיים-שלושה נוספים. "מבחינה מדינית אנחנו מזהים שהתחיל לחץ על ישראל", אמר השר. "הלחץ לא מאוד גבוה אבל הוא במגמת התגברות".

לכל העדכונים על המלחמה

שר החוץ ציין כי סקרים שבוצעו ברחבי העולם מראים כי "המחוג של הלגיטימציה עדיין נמצא בצד הירוק" וכי "הציבור בעולם המערבי עומד לצד ישראל". לדבריו, נושא החטופים הוא אחד הכלים המרכזיים שנותנים למדינת ישראל כיום לגיטימציה להמשיך בלחימה. "העולם מקבל את זה שישראל לא תעצור עד לשחרור כל החטופים", אמר כהן.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר בתגובה לדברים: "‏המשימה שלנו היא למחוק את החמאס. ‏עם כל הכבוד ללחצים מדיניים, המחויבות שלנו היא קודם כל לתושבי הדרום ואזרחי ישראל ששילמו מחירים כבדים ונוראיים. ‏אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזו ולהשיב את החטופים הביתה. יקח כמה זמן שיקח".

שר החוץ אלי כהן. יוסי אלוני, פלאש 90
השר אלי כהן/פלאש 90, יוסי אלוני

דבריו של שר החוץ מגיעים ברקע הריאיון של נשיא צרפת עמנואל מקרון ב-BBC, שבו אמר כי "ישראל חייבת להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה". בריאיון בארמון האליזה אמר מקרון כי "אין הצדקה" להפצצות ואמר כי הפסקת אש תועיל לישראל, שפתחה במלחמה בעקבות הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, שבו נרצחו כ-1,200 איש.

מקרון, תוך הכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, הוסיף: "אנו קוראים להם להפסיק את ההפצצות הללו" בעזה. עם זאת, הוא הדגיש כי צרפת "מגנה בבירור" את פעולות הטרור של חמאס. כשנשאל אם הוא רוצה שמנהיגים נוספים - כולל בארצות הברית ובבריטניה - יצטרפו לקריאותיו להפסקת אש, השיב: "אני מקווה שכן".

כמה ימים לאחר מכן הבהיר מקרון את דבריו בשיחה עם הנשיא יצחק הרצוג. הנשיא הצרפתי אמר כי איננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה נגד חמאס. עוד הדגיש הנשיא מקרון כי הוא תומך באופן חד משמעי בזכותה ובחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully