וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: "ישראל חייבת להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה"

עודכן לאחרונה: 11.11.2023 / 8:47

נשיא צרפת אמר כי הפסקת אש תועיל לישראל, אך הוסיף כי פריז מכירה בזכותה להגן על עצמה ומגנה את טרור חמאס. הוא הביע תקווה שבארה"ב ובבריטניה יצטרפו לקריאות להפסקת אש, אותן דוחים בירושלים. בתגובה, נתניהו הפציר כי "על מנהיגים בעולם לגנות את חמאס - ולא את ישראל"

בווידאו: נהירה המונית של תושבי עזה מבתיהם דרומה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "ישראל חייבת להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה". בריאיון ל-BBC בארמון האליזה, אמר מקרון כי "אין הצדקה" להפצצות ואמר כי הפסקת אש תועיל לישראל, שפתחה במלחמה בעקבות הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, שבו נרצחו כ-1,200 איש.

מקרון, תוך הכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, הוסיף: "אנו קוראים להם להפסיק את ההפצצות הללו" בעזה. עם זאת, הוא הדגיש כי צרפת "מגנה בבירור" את פעולות הטרור של חמאס. כשנשאל אם הוא רוצה שמנהיגים נוספים - כולל בארצות הברית ובבריטניה - יצטרפו לקריאותיו להפסקת אש, השיב: "אני מקווה שכן".

בתגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס ולא של ישראל". "בעוד שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים וקוראת להם לצאת מאזורי הלחימה, חמאס עושה הכל כדי למנוע מהם לצאת לאזורים בטוחים ומשתמש בהם כמגן אנושי. הפשעים הללו שחמאס מבצע היום בעזה, יתבצעו מחר בפריז, בניו יורק ובכל מקום בעולם. על מנהיגים בעולם לגנות את חמאס ולא את ישראל", הצהיר נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בלשכת רה"מ בירושלים.
24 באוקטובר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מקרון בפגישתו עם נתניהו בישראל, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מקרון, שביקר בישראל בחודש שעבר לאות הזדהות עמה, קיים את הריאיון יום לאחר ועידה בפריז שעסקה בסיוע הומניטרי לעזה. נשיא צרפת אמר כי "המסקנה הברורה" של כל הממשלות והסוכנויות שנכחו באותה פסגה היא "שאין פתרון אחר מלבד קודם כל הפוגה הומניטרית, מעבר להפסקת אש, שתאפשר (לנו) להגן על כל האזרחים שאין להם שום קשר לטרוריסטים".

לדברי מקרון, "בפועל, מפציצים היום אזרחים. התינוקות האלה, הנשים האלה, הזקנים האלה מופצצים ונהרגים. אז אין לזה שום סיבה ואין לגיטימציה. לכן אנחנו קוראים לישראל להפסיק".

נשיא צרפת הוסיף כי "אנחנו כן שותפים לכאב (של ישראל). ואנחנו כן שותפים לנכונות שלהם להיפטר מהטרור. אנחנו יודעים מה זה טרור בצרפת". עם זאת, הוא אמר כי "אין הצדקה" להפצצות המתמשכות על אזרחים בעזה. "זה מאוד חשוב לכולנו בגלל העקרונות שלנו, בגלל שאנחנו דמוקרטיות. זה חשוב גם לטווח הבינוני-ארוך, לביטחון ישראל עצמה, להכיר בכך שכל החיים חשובים", אמר מקרון.

ואולם, כשנשאל על כך בריאיון, הוא סירב לומר שישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה. "אני לא שופט. אני ראש מדינה", אמר, והוסיף כי לא יהיה זה נכון לבקר כך את ישראל - "שותפה וחברה" - חודש בלבד לאחר שהותקפה. מנגד, מקרון אמר כי הוא חולק על כך שהדרך הטובה ביותר עבור ישראל "להגן על עצמה היא הפצצה גדולה של עזה". לדבריו, זה יוצר "טינה ותחושות רעות" באזור שיאריכו את הסכסוך.

עוד בוואלה!

ירי על בתי ספר יהודיים בקנדה; עימות באוניברסיטה: "תחזרי לפולין"

לכתבה המלאה
כפר עזה. 6 בנובמבר 2023. רויטרס
"על מנהיגים בעולם לגנות את חמאס ולא את ישראל", בית שרוף בכפר עזה/רויטרס

בתגובתו למקרון, נתניהו חזר למתקפת חמאס על יישובי הדרום, שהחלה את הלחימה בעזה: "ישראל נכנסה למלחמה בגלל שארגון הטרור רצח באכזריות מאות ישראלים וחטף יותר מ-200 ישראלים". הוא הזכיר כי הישראלים החטופים, בהם נשים, ילדים וקשישים, עדיין מוחזקים בשבי על ידי חמאס בשטח הרצועה, וכינה זאת "פשע נגד האנושות".

ישראל דוחה את הקריאות להפסקת אש, אך הסכימה לפי ארצות הברית לקיומן של הפוגות הומניטריות בנות ארבע שעות כדי לאפשר לאזרחים לנוע דרומה. בצה"ל הציגו סרטונים והקלטות המראים כיצד חמאס מקשה על תושבים להימלט ממוקדי הקרבות בצפון הרצועה ומשתמש בהם כמגנים אנושיים.

לפי משרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, 11,078 בני אדם נהרגו מאז תחילת המלחמה, בעוד ש-1.5 מיליון תושבים נמלטו מבתיהם. חמאס לא מפרט כמה מבין ההרוגים הם משורות ארגוני הטרור ברצועה, בעוד שלפי ישראל מדובר בכמה אלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully