וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי על בתי ספר יהודיים בקנדה; עימות באוניברסיטה: "תחזרי לפולין"

10.11.2023 / 9:27

שני בתי ספר במונטריאול דיווחו כי מצאו קליעים בדלתות הכניסה שלהם, בצל התגברות מעשי השנאה נגד יהודים באזור מאז פרוץ המלחמה בעזה. במהלך תגרה באוניברסיטה בעיר, השמיע פרופסור הערות אנטישמיות נגד סטודנטית יהודייה: "שרמוטה". טרודו: המראות האלו לא מתקבלים על הדעת

בית כנסת שהותקף באזור מונטריאול, קנדה, 8 בנובמבר 2023. JTA, צילום מסך
בית כנסת שהותקף באזור מונטריאול, קנדה, 8 בנובמבר 2023/צילום מסך, JTA

קנדה חוותה בימים האחרונים שורת תקריות אנטישמיות בצל המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, שאותה גינה הלילה (שישי) ראש הממשלה ג'סטין טרודו כ"בלתי מתקבלת על הדעת". זאת אחרי יריות שנורו לעבר שני בתי ספר יהודיים במונטריאול, ועימותים שנרשמו בין סטודנטים באוניברסיטה בעיר יום קודם לכן.

המשטרה הודיעה כי היא חוקרת את הירי בשני בתי ספר יהודיים במונטריאול. לפי התקשורת המקומית, שני בתי הספר דיווחו כי מצאו חור של קליע בדלתות הכניסה שלהם ביום חמישי בבוקר. לא היו נפגעים ולא ברור אם יש קשר בין האירועים.

ביום רביעי, אירעה קטטה אלימה באוניברסיטת קונקורדיה בין מפגינים פרו-ישראלים לפרו-פלסטינים, שלפי רשת CBC הסתיימה בכמה פציעות ומעצר. בתיעוד מהתגרה נשמע אדם, שזוהה בתור פרופסור יאניס אראב, מאוניברסיטה אחרת בעיר, צועק לעבר סטודנטית יהודייה: "תחזרי לפולין, שרמוטה".

בתחילת השבוע, אלמונים השליכו בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת באזור מונטריאול ומרכז יהודי סמוך. החוקרים מצאו בקבוקים שבורים וסימני בערה על דלת הכניסה של קהילת בית תקווה בפרבר דולר-דה-אורמו ועל הדלת האחורית של בניין הקהיל היהודית הסמוך. כ-10% מתושבי הפרבר הם יהודים.

"אני מבין שאנשים מוטרדים מאוד ממה שהם רואים שקורה שם", אמר הלילה טרודו לכתבים באזור מונטריאול, בהתייחסו למלחמה בין ישראל לחמאס בעזה. עם זאת, ראש ממשלת קנדה הוסיף כי "אלימות, שנאה, אנטישמיות, אסלאמופוביה וסצנות כמו אלה שראינו באוניברסיטת קונקורדיה או יריות שנורו על בתי ספר יהודיים במהלך הלילה - כל זה בלתי מתקבל על הדעת".

בטורונטו, המשטרה דיווחה כי פשעי שנאה נגד יהודים ומוסלמים בשלושת השבועות הראשונים שחלפו מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר הגיעו ליותר מכפול מסך כל התקריות בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully