וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת, נשיא צרפת מבהיר: "תומך חד-משמעית בישראל ובזכותה להגן על עצמה"

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 16:27

בעקבות אמירתו כי "ישראל צריכה להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה", שעוררה סערה ברחבי העולם: מקרון התקשר לנשיא הרצוג והבהיר: לא התכוונתי להאשים את ישראל בפגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע, אבל יש צורך למצוא פתרון לסוגיה ההומניטרית

בווידאו: נשיא צרפת מקרון בביקור בישראל נפגש עם משפחות החטופים והנרצחים/צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר היום (ראשון) לנשיא המדינה יצחק הרצוג, כדי להבהיר את דבריו בראיון ברשת BBC ביום שישי האחרון. באותו ראיון אמר מקרון כי ישראל "חייבת להפסיק להרוג נשים ותינוקות בעזה", אמירה שעוררה סערה בישראל ובעולם כולו.

בשיחתו עם הרצוג, הבהיר הנשיא מקרון כי איננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה נגד חמאס. עוד הדגיש הנשיא מקרון כי הוא תומך באופן חד משמעי בזכותה ובחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"תמיכה מלאה במאבקכם בחמאס". הרצוג עם מקרון במהלך ביקור נשיא צרפת בישראל באוקטובר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הדברים שיוחסו לו בריאיון, כך הסביר הנשיא מקרון, עסקו בסוגיה ההומניטרית שחשובה לו ולמדינות רבות. הוא הוסיף כי חשוב למצוא בפתרונות הומניטריים לאזרחים בעזה. הנשיא מקרון חזר בפני נשיא המדינה על מחויבותו לשחרורם הדחוף של החטופות והחטופים, וציין כי הוא עוסק בכך כל העת.

הרצוג, מצידו, ציין בשיחה כי דברי נשיא צרפת עוררו כאב וכעס רב בישראל, וכי טוב שהנשיא מקרון דאג להבהירם. נשיא המדינה חזר והדגיש כי מדינת ישראל וצה"ל פועלים בעזה באופן הומניטרי ולפי הדין הבינלאומי, וכי הם נוקטים אמצעים שונים למנוע פגיעה באזרחים בלתי מעורבים. עוד הדגיש נשיא המדינה כי האחריות המלאה לפגיעה בחפים מפשע ברצועת עזה, פעמים רבות באופן אקטיבי ממש - מוטלת על ארגון הטרור חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
"מקפידים לפעול לפי הדין הבינלאומי". כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בפגישה עם משפחות חטופים ונעדרים, ת"א, 9 בנובמבר 2023. אורי סלע
"דואגים להם כל העת". נשיא המדינה הרצוג במפגש עם משפחות חטופים בתל אביב, בשבוע שעבר/אורי סלע

נשיא המדינה שב וחזר על החשיבות העצומה בהירתמות של כל גורם בינלאומי רלוונטי לסייע בהשבת החטופים, כמשימה הומניטרית ראשונה במעלה. הוא שיתף את הנשיא מקרון כי בדיוק לפני שיחתם צפה בסרט הזוועות המציג את הפעולות הברבריות שביצע חמאס, והביע זעזוע העמוק מהמראות ומהקולות המחרידים בו.

בעקבות כך, המליץ הרצוג לנשיא מקרון כי כל מנהיגי העולם יצפו בסרט, במטרה לזכור ולהזכיר מי מייצג את הרוע המוחלט שנגדו יש לפעול בכל הכוח - ממש כפי שאמר הנשיא מקרון עצמו, כשהשווה בין המלחמה נגד מחבלי חמאס לקואליציה הבינלאומית שנלחמה נגד דעאש.

"מקרון טעה טעות קשה, עובדתית ומוסרית". נתניהו במסיבת העיתונאים אמש

נתניהו מתחמק מהשאלה על הכספים לחמאס: "כיסחנו אבל לא עקרנו אותם, עכשיו מתקנים"/לעמ

ההבהרה מצד מקרון מגיעה לאחר מסיבת עיתונאים שקיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה מתח ביקורת חריפה על מקרון בעקבות באותו ראיון. "מקרון טעה טעות קשה, עובדתית ומוסרית", אמר נתניהו, "מי שירה על אזורי החיץ זה לא ישראל, אלא חמאס. מי שמשתמש באזרחים עזתים כמגן אנושי הוא חמאס. האחריות שצריך להפנות לגבי פגיעה באזרחים היא לא לישראל, אלא לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully