וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון חשף: טילי החץ נגד החות'ים משוגרים לראשונה מהנגב

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 14:06

בסרטונים שפרסם המשרד ניתן לראות שהטילים הבליסטיים שוגרו מאזור מדברי - ששונה מנוף הסביבה שבה בוצעו הניסויים במערכת. בין הסיבות לכך: למנוע בהלה בציבור, והתקרבות לעבר היעד ממנו משוגרים האיומים

בווידאו: תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה/משרד הביטחון

משרד הביטחון חשף היום (שני) כי משגר של מערכת ה"חץ" נפרס במלחמה הרחק מהבסיסים הקבועים של מערך ההגנה האווירית הישראלי, והוצב אי שם בנגב. סרטונים ותמונות שפרסם המשרד של אחד משיגורי החץ המבצעיים במלחמה, הציגו לראשונה שיגור של הטיל מסביבה מדברית. הנוף היה שונה מאוד משיגורי הניסוי של המערכת בפלמחים, ומהשיגור שהעיר את מודיעין ואזור בנימין באמצע הלילה ב-17 במרץ 2017, כששוגר טיל חץ מהסוללה בטל שחר ויירט טיל SA-5 ששוגר מסוריה נגד מטוסים של חיל האוויר.

לכל העדכונים על המלחמה

פריסת משגר של החץ לנגב מקצרת את זמן היירוט של טילים מתימן, ומונעת בהלה בקרב אוכלוסייה אזרחית עקב השיגורים הרועשים של הטיל המהיר, שמאיץ בתוך שניות אל מעבר למהירות הקול, ומגיע למהירות של 9-8 מאך.

תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה'חץ' במהלך חרבות ברזל. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון
תיעוד של אחד משיגורי מיירט ה'חץ' במהלך חרבות ברזל/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור

עד כה הופעלה מערכת החץ שלוש פעמים במלחמה, כשיירטה שני טילים בליסטיים מתימן, אחד באמצעות חץ-2 והאחר בידי חץ-3 המתקדם יותר, וגם רקטה כבדה ששיגר החמאס מעזה לכיוון הערבה. מלחמת חרבות ברזל ראתה שימוש מבצעי ראשון בחץ-3 שמיירט בחלל, ויירוטים ראשונים של טילים בליסטיים של המערכת, הייעוד של החץ שעלה בסוף שנות ה-80. מאז השקיעה ארצות הברית 4.5 מיליארד דולר בחץ-1 הניסיוני שהוכיח את עקרונות המערכת, בחץ-2 ובחץ-3.

כעת מפתחת הקבלנית הראשית של הפרויקט, התעשייה האווירית, את החץ-4 שיחליף את החץ-2, ואת החץ-5 שיוכל ליירט איומים עתידיים כמו טילים היפרסוניים, שמשייטים במהירות של יותר מפי 5 ממהירות הקול מבלי לצאת מהאטמוספירה ומסוגלים לתמרן כדי להטעות טילי יירוט שמשוגרים לעברם. על פיתוח החץ אחראית מנהלת חומה במשרד הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully