וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויב החדש והמסתורי במערכה: זה הארגון ששלח את כלי הטיס שהתפוצץ באילת?

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 10:16

במערכת הביטחון מפנים בעקבות התקרית החמורה אצבע מאשימה למיליציה האיראנית "בריגדת האימאם חוסיין", הקשורה באופן הדוק לאיראן ולחיזבאללה, ומשתתפת במתקפות על ישראל בחזית הצפון. זו לא הפעם הראשונה שהיא מנסה לשלוח לכאן כלי טיס לא-מאויישים עם נטען נפץ

בווידאו: הפיצוץ בבית הספר באילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים ויניב כליף

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את התפוצצות המל"ט הזר בבית הספר באילת אתמול. בעקבות התקרית, צה"ל תקף בסוריה, שטענה כי מפעילי כלי הטיס פעלו משם. גורמים במערכת הביטחון מפנים אצבע מאשימה לעבר המיליציה האיראנית "בריגדת האימאם חוסיין" - ארגון עם קשר הדוק לאיראן ולחיזבאללה.

"בריגדת האימאם חוסיין" הוקמה בשנת 2016, ובראשותה עומד אדם שמכנה את עצמו ד'ו אלפקאר, בן הכפר השיעי ח'נאוויה בדרום לבנון. הוא התגייס בראשית שנות האלפיים לזרוע הצבאית של חיזבאללה, עבר הכשרה בתחום ההנדסה והחבלה, ומהר מאוד טיפס בסולם התפקידים והדרגות. אחרי מלחמת לבנון השנייה הוא מונה לפקד על כוחות ההנדסה ביחידת "עזיז", שפועלת בצפון לבנון ודרגתו הייתה מקבילה לאלוף משנה, ועם תחילת מלחמת האזרחים בסוריה נשלח לסייע למשטר אסד.

בשנותיה הראשונות, הדיוויזיה פעלה בעיקר בסוריה, בהכוונה של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, שחוסל בשנת 2021, ומאז נסק עוד מעמדו של אלפקאר. כיום מונה המיליציה שבראשה הוא עומד 6,000 פעילים מלאומים שונים, רובם שיעים, מניגריה, מאלי, ניז'ר, לבנון ואפגניסטן שגויסו, אומנו והוכשרו למלחמת דת בתמורה למשכורת של מאות דולרים מדי חודש ואמצעי לחימה חדשים ומתקדמים.

כוחות בזירת הפיצוץ בבית ספר צאלים באילת, 9 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות בזירת הפיצוץ באילת, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פעילי הארגון מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: כוח לוחם נייד לקרבות אש על גבי טנדרים המונה 5,000 לוחמים. הם אלו שמנהלים את הירי מנגד וקרבות פנים מול פנים עם ארגוני הג'יהאד העולמי וכיסי ההתנגדות המקומיים למשטר אסד שנותרו בערים השונות. הכוח השני שמהווה את מוקד תשומת הלב של אמ"ן כולל 1,000 לבנונים שמפעילים את האמל"ח האסטרטגי: כלי טיס לא מאוישים, טילי קרקע-קרקע וטילי קרקע-אוויר תוצרת איראן. מאז 2019 ניסתה המיליציה לפגוע בישראל כמה פעמים, בין היתר באמצעות כלי טיס מאוישים מרחוק נושאי נפץ.

במערכה הנוכחית, לפי צה"ל, המיליציה מסייעת לכוחות חיזבאללה בחזית הצפונית. בשבוע שעבר שיתף דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי בחשבונו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) את קלסתרונו של ד'ו אלפקאר. "אחרי רצף של כישלונות של חיזבאללה להביא הישג מול ישראל בשבועות האחרונים, המיליציה האיראנית 'בריגדת אימאם חוסיין', בראשות ד'ו אלפקאר, נחלצה לעזרת חיזבאללה", כתב אדרעי, שציין כי המיליציה, שהוקמה עבור לחימה בסוריה, נכנסה בשבועות האחרונים לעימות מול צה"ל בגבול לבנון. "חיזבאללה ו'בריגדת אימאם חוסיין' גוררים את לבנון לשלם את המחיר בשביל חמאס-דאעש".

עוד בוואלה!

המערכה הבאה מצפון: זהו צבא הצללים האיראני בסוריה

לכתבה המלאה

כלי הטיס פגע אתמול בבית הספר באילת בשעה שהיו בו תלמידים. צעיר בן כ-20 פונה לבית החולים יוספטל במצב קל לאחר שנפגע משאיפת עשן, וחמישה אנשים הוגדרו נפגעי חרדה. בנוסף, נזק נגרם למבנה בשטח בית הספר. בעקבות התקרית, הוחלט שלא לקיים היום לימודים בעיר.

רק לפני כשבוע התמודדה אילת עם מתקפת כטב"מים שנשלחו מתימן וטילים ארוכי טווח, שיורטו בידי צה"ל. מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו והפציצו מטרות עוינות שנצפו מעל ים סוף. בד בבד, לראשונה מפרוץ המלחמה, הופעלה מערכת ההגנה האווירית "חץ". במהלך המתקפה איש לא נפגע, ובצה"ל אמרו כי כל האיומים יורטו ולא הציבו סכנה לתושבים. שעות לאחר אותה מתקפה אווירית על העיר, החות'ים בתימן קיבלו עליה אחריות ואמרו כי מדובר בתגובתם למלחמה של ישראל בחמאס. דובר המורדים החות'ים אמר כי הם שיגרו מספר רב של טילים בליסטיים ומל"טים לעבר ישראל. לדבריו, זו ההתקפה השלישית על ישראל (מאז פרוץ המלחמה) ו"יש עוד בדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully