וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הציג את פני מפקד המיליציה האיראנית שמסייעת לחיזבאללה, והזהיר: יהיה לזה מחיר

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 14:43

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי שיתף את קלסתרונו של מפקד המיליציה, שנלחמה עד כה בעיקר בסוריה, והזהיר: ההתקפות של שני הארגונים על ישראל יגררו את לבנון "לשלם את המחיר בשביל חמאס-דאעש"

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. 31 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, שיתף בחשבונו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) את קלסתרונו של ד'ו אלפקאר, מפקד המיליציה האיראנית "בריגדת אימאם חוסיין", וטען כי כוחותיו מסייעים לחיזבאללה בהתקפות על ישראל בגבול לבנון.

היום ה-27 למלחמה - כל העדכונים

"אחרי רצף של כישלונות של חיזבאללה להביא הישג מול ישראל בשבועות האחרונים, המיליציה האיראנית 'בריגדת אימאם חוסיין', בראשות ד'ו אלפקאר, נחלצה לעזרת חיזבאללה", כתב אדרעי, שציין כי המיליציה, שהוקמה עבור לחימה בסוריה, נכנסה בשבועות האחרונים לעימות מול צה"ל בגבול לבנון. "חיזבאללה ו'בריגדת אימאם חוסיין' גוררים את לבנון לשלם את המחיר בשביל חמאס-דאעש".

ד'ו אלפקאר, יליד לבנון ובן הכפר השיעי ח'נאוויה בדרום לבנון, התגייס בראשית שנות האלפיים כפעיל הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עבר הכשרה בתחום ההנדסה והחבלה, ומהר מאוד טיפס בסולם התפקידים והדרגות כי הוכיח מנהיגות ויצירתיות. אחרי מלחמת לבנון השנייה הוא מונה לפקד על כוחות ההנדסה ביחידת "עזיז", שאחראית על מרחב גיאוגרפי בצפון לבנון ודרגתו הייתה מקבילה לאלוף משנה, ועם תחילת מלחמת האזרחים נשלח לסייע למשטר אסד על אדמת סוריה במלחמה עקובה מדם.

כיום מונה המיליציה האיראנית שבראשה הוא עומד 6,000 פעילים מלאומים שונים, רובם שיעים, מניגריה, מאלי, ניז'ר, לבנון ואפגניסטן שגויסו, אומנו והוכשרו למלחמת דת בתמורה למשכורת של מאות דולרים מדי חודש ואמצעי לחימה חדשים ומתקדמים. הם מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: כוח לוחם נייד לקרבות אש על גבי טנדרים המונה 5,000 לוחמים. הם אלו שמנהלים את הירי מנגד וקרבות פנים מול פנים עם ארגוני הג'יהאד העולמי וכיסי ההתנגדות המקומיים למשטר אסד שנותרו בערים השונות. הכוח השני שמהווה את מוקד תשומת הלב של אמ"ן כולל 1,000 לבנונים שמפעילים את האמל"ח האסטרטגי: כלי טיס לא מאוישים, טילי קרקע-קרקע וטילי קרקע-אוויר תוצרת איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully