וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון על האירוע באילת: "אין ספק שמדובר בכטב"ם נפץ"

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 19:27

בזמן הפיצוץ נכחו בבית הספר תלמידי צהרון, שפונו מייד למקלט. בן 20 פונה לביה"ח במצב קל בעקבות שאיפת עשן. ראש העיר אילת: לא נשמעו אזעקות או התרעות לפני הפיצוץ, כוחות הביטחון יחקרו מה קרה, בעירייה החליטו לא לקיים מחר לימודים בשל המצב הביטחוני

בווידאו: הפיצוץ בבית הספר באילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים ויניב כליף

כלי טיס בלתי מאויש פגע היום (חמישי) בבית ספר בעיר אילת, בשעה שתלמידים שהו בבית הספר. זהות הכלי ופרטי האירוע נבדקים. צעיר בן כ-20 פונה לבית החולים יוספטל במצב קל לאחר שנפגע משאיפת עשן, וחמישה אנשים הוגדרו נפגעי חרדה. נזק נגרם למבנה בשטח בית הספר. גורמי ביטחון שנכחו בשטח סבורים כי אין ספק שמדובר בתוצאה של פגיעת כטב"ם נפץ.


לפי הגורמים, היקף הנזק שנגרם במקום לא היה יכול להתרחש מפיצוץ של מנוע בלבד, אלא רק מהתפוצצות של חומר נפץ שכבר היה על הכלי. עם זאת, הם ממשיכים עדיין לבחון את כל האפשרויות.

בעיר החליטו לא לקיים מחר לימודים בשל המצב הביטחוני. "על רקע האירוע הביטחוני שאירע היום בצהריים, במסגרתו פגע כלי טיס בלתי מאויש (כטב"מ) במבנה בית ספר, קיים הערב ראש העירייה - אלי לנקרי הערכת מצב עם גורמי הביטחון, במסגרתה הוחלט שלא לקיים מחר (שישי) לימודים בכל מוסדות החינוך כולל גני ילדים והחינוך המיוחד", נכתב.

"ההחלטה שלא לקיים לימודים, הינה עד לקבלת ממצאי הבדיקה לגבי האירוע זאת למרות שאין שינוי במדיניות ההתגוננות. הנחיה זו הינה בהמשך להנחיית ראש העירייה לבטל הערב את כל הפעילות החוגית בכל המסגרות כולל במתחם הנוער בטיילת ובמתחם הספורט הלילי בחוף הרויאל ביץ'".

כוחות בזירת הפיצוץ בבית ספר צאלים באילת, 9 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא ניסיון ראשון של כטב"מים לפגוע באילת מתחילת המלחמה. כוחות בזירת האירוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות בזירת הפיצוץ בבית ספר צאלים באילת, 9 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות גדולים בזירת הפיצוץ בבית הספר צאלים באילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עד ראייה באילת: "ראיתי מטוס קטן מתרסק" 09.11.23. יניב, מערכת וואלה
גיא כרמלי, עד ראייה לפיצוץ בבית הספר צאלים באילת/מערכת וואלה, יניב
פיצוץ בבי"ס צאלים, אילת. ללא, אתר רשמי
בית הספר צאלים לאחר הפיצוץ/אתר רשמי, ללא

גיא כרמלי, עד ראייה לאירוע, סיפר כי ראה "מטוס קטן מתרסק" במקום, מה שמחזק את החשד שמדובר בכטב"ם נפץ. אם כן זה המקרה, עולה השאלה מדוע לא התקבלה התרעה על חדירתו למרחב האווירי של ישראל.

ראש העיר אילת אלי לנקרי אמר היום כי במהלך פיצוץ הכטב"ם בבית הספר, נכחו במקום ילדי צהרונים. הילדים נכנסו למקלט עם הישמע הנפילה, אבל לדבריו, לא נשמעה אזעקה. "כנראה יש סיבה מדוע לא נשמעה אזעקה או התרעה כלשהי. מה שחשוב זה שהאירוע נגמר ללא נפגעים", הסביר ראש העירייה והוסיף כי נגרם נזק משמעותי.

"אילת מוגנת היטב בפני האיומים שאנו מכירים", מר לנקרי, "והיה תגבור רציני של הכוחות בעיר בשבועיים האחרונים. עם זאת, אנחנו רואים כאן מקרה שמלמד שאנחנו חייבים היערכות. כשנדע מה קרה כאן, אם צריך להסיק מסקנות לגבי תגבור כזה או אחר, אנחנו נעשה את זה. יש כאן שגרת חיים, העיר מוגדרת על ידי פיקוד העורף כעיר ירוקה, והלימודים מתקיימים. כוחות הביטחון יתחקרו מה קרה כאן".

יירוטים של כטבמי"ם וטילים שנשלחו מתימן מעל אילת 
31.1023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המתקפה הקודמת הסתיימה בסיכול כל האיומים. יירוט הכטב"מים שנשלחו מתימן, בשבוע שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רק לפני כשבוע התמודדה אילת עם מתקפת כטב"מים שנשלחו מתימן וטילים ארוכי טווח, שיורטו בידי צה"ל. מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו והפציצו מטרות עוינות שנצפו מעל ים סוף. בד בבד, לראשונה מפרוץ המלחמה, הופעלה מערכת ההגנה האווירית "חץ". במהלך המתקפה איש לא נפגע, ובצה"ל אמרו כי כל האיומים יורטו ולא הציבו סכנה לתושבים.

שעות לאחר אותה מתקפה אווירית על העיר, החות'ים בתימן קיבלו עליה אחריות ואמרו כי מדובר בתגובתם למלחמה של ישראל בחמאס. דובר המורדים החות'ים אמר כי הם שיגרו מספר רב של טילים בליסטיים ומל"טים לעבר ישראל. לדבריו, זו ההתקפה השלישית על ישראל (מאז פרוץ המלחמה) ו"יש עוד בדרך".

אין זו הפעם הראשונה שכטב"ם נפץ משוגר לכיוון מדינת ישראל. בפברואר 2018 חדר לישראל כטב"ם איראני ויורט בידי מטוס F-16, ובהמשך התברר שהיה חמוש. כמה שנים לפני כן, באוקטובר 2012, נרשמה חדירה של כטב"ם שלפי פרסומים זרים היה שייך לחיזבאללה, והצליח לשהות בשמי ישראל במשך כמה שעות עד שיורט. לפי הפרסומים הזרים, היה מדובר במל"ט מסוג שאהד 129, מתוצרת איראן, שמסוגל לשאת חומר נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully