וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יירט טילים וכטב"מים באזור אילת; החות'ים בתימן קיבלו אחריות

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 15:08

מטוסי קרב הוזנקו והפציצו כמה כלי טיס בלתי מאוישים שנצפו מעל ים סוף. במקביל מערכת "חץ" הופעלה - לראשונה מפרוץ מלחמת חרבות ברזל. גורם בכיר בשורות המורדים החות'ים אמר כי מדובר בתגובתם למלחמה של ישראל בחמאס. מצה"ל נמסר כי כל המטרות יורטו - והן לא היוו איום

בווידאו: יירוטים מעל אילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

צה"ל יירט היום (שלישי) כטב"מים וטילים ארוכי טווח באזור אילת. מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו והפציצו כמה מטרות עויינות שנצפו מעל ים סוף. במקביל מערכת "חץ" הופעלה - לראשונה מפרוץ מלחמת חרבות ברזל. לא ידוע על נפגעים באף אחד מן המקרים ובצה"ל אמרו כי כל כלי הטיס יורטו והם לא היוו איום או סכנה.

שעות לאחר המתקפה האווירית על העיר, החות'ים בתימן קיבלו עליה אחריות ואמרו כי מדובר בתגובתם למלחמה של ישראל בחמאס. דובר המורדים החות'ים אמר כי הם שיגרו מספר רב של טילים בליסטיים ומל"טים לעבר ישראל. לדבריו, זו ההתקפה השלישית על ישראל (מאז פרוץ המלחמה) ו"יש עוד בדרך".

יירוטים מעל שמי אילת . 31 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יירוטים מעל שמי אילת, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך המתקפה נרשם הישג למערך ההגנה האווירית: לראשונה מפרוץ המלחמה, מערכת "חץ" ליירוט טילים ארוכי טווח הופעלה וסייעה בסיכול המתקפה על אילת. "מערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלול הטיל והוא הופצץ בזמן ובמיקום המתאימים ביותר", נמסר מצה"ל. "כלל האיומים יורטו מחוץ לשטח מדינת ישראל ולא זוהתה חדירה לשטחנו".

עוד בוואלה!

ספינת קרב אמריקנית יירטה טילים ומל"טים לחופי תימן: "כנראה היו בדרך לישראל"

לכתבה המלאה
שיגורים מתימן לשטח ישראל. 21 באוקטובר 2023. עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיגורים מתימן לשטח ישראל. 21 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה

ביום שישי שישה בני אדם נפצעו במצרים מפיצוץ כלי טיס בלתי-מאוישים בשתי עיירות בחצי האי סיני - כך מסר הצבא המצרי, כשבישראל הפנו אצבע מאשימה לעבר החות'ים בתימן. המורדים השיעים הפרו-איראנים כבר ניסו לתקוף את ישראל מוקדם יותר החודש, אך ספינת קרב אמריקנית יירטה טילים ומל"טים בים האדום.

דובר צבא מצרים אמר כי שני מל"טים שוגרו מהים האדום לכיוון צפון. תימן שוכנת בקצה הדרומי של הים, וישראל בקצהו הצפוני. הצבא המצרי אמר כי אחד מהם פגע הבוקר במבנה סמוך לבית חולים בטאבה, השוכנת מעבר לגבול עם ישראל, וגרם לפציעתם של שישה אנשים. המל"ט השני הופל מחוץ למרחב האווירי של מצרים, ושרידיו נפלו בנואייבה, השוכנת כ-70 ק"מ מדרום לגבול עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully