וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת קרב אמריקנית יירטה טילים ומל"טים לחופי תימן: "כנראה היו בדרך לישראל"

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 12:35

בוושינגטון ובירושלים מעריכים כי השיגורים של המורדים החות'ים היו מכוונים לישראל, בהתקפה ראשונה מסוגה העשויה לבשר על הסלמה במלחמה בעזה. בעיראק ובסוריה נמשכות ההתקפות על הכוחות האמריקניים, ובפנטגון מזהירים מתגובה

בווידאו: קבלת הפנים של רה"מ נתניהו ונשיא המדינה הרצוג לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן והצהרות במהלך הפגישה 18.10.23/לע"מ, יותם רונן

ספינת קרב אמריקנית יירטה היום (חמישי) שלושה טילי שיוט וכמה מל"טים ששוגרו על ידי המורדים החות'ים מתימן, ככל הנראה לעבר ישראל - כך נמסר מהפנטגון, על רקע הדריכות הגבוהה בקרב הכוחות האמריקניים באזור מפני התקפות של ארגונים הנתמכים על ידי טהראן כנקמה על התמיכה במלחמה של ישראל בחמאס.

גורם בכיר ישראלי אמר יש למערכת הביטחון אינדיקציות שמראות שהטילים שנורו מתימן כוונו לעבר ישראל, המרוחקת יותר מ-2,000 ק"מ מהמדינה הערבית. אם אכן המטרה הייתה ישראל, זו הייתה התקפה ראשונה מסוגה של המורדים השיעים, שתקפו לאורך השנים את ערב הסעודית בטילים ובמל"טים, והיא עלולה לבשר על הסלמה משמעותית באזור.

החות'ים טרם הגיבו על הטענות האמריקניות, אף שאיימו בימים האחרונים להצטרף ללחימה בישראל. סיסמת החות'ים היא "מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על היהודים, ניצחון לאסלאם".

ספינת הקרב האמריקנית "קארני" שטה במצרי הבוספורוס לחופי איסטנבול, 14 ביולי 2019. רויטרס
ספינת הקרב האמריקנית "קארני" שטה במצרי הבוספורוס/רויטרס

היירוטים בוצעו על ידי ספינת הקרב "קארני", הפועלת בצפון הים האדום. גורמים אמריקניים אמרו כי לא נראה שהיא הייתה המטרה, ולא היו נפגעים. "אנחנו לא יכולים לומר בוודאות מה הייתה המטרה של הטילים והמל"טים האלו, אבל הם שוגרו מתימן לכיוון צפון לאורך הים האדום, ככל הנראה לעבר מטרות בישראל", אמר דובר הפנטגון פטריק ריידר.

ארצות הברית הגבירה בשבוע החולף את נוכחותה במזרח התיכון, בין היתר על ידי שליחת שתי נושאות מטוסים, ספינות הקרב התומכות בהן וכ-2,000 נחתים. מפגן הכוח הזה נועד להרתיע את איראן, חיזבאללה וגורמים אחרים מהצטרפות ללחימה של חמאס בישראל.

בעוד הבית הלבן אומר כי "אין תוכניות או כוונות" לשימוש בכוחות האמריקניים שהגיעו לאזור, הם יהיו ערוכים להגן על האינטרסים של ארצות הברית במידת הצורך. לארצות הברית יש גם מערך בסיסים במזרח התיכון שבהם פרוסים חיילים, מטוסי קרב וספינות מלחמה.

בינתיים, נראה שהציר השיעי מסתפק בהתקפות ספורדית נגד יעדים אמריקניים בעיראק ובסוריה, שספגו בימים האחרונים כמה מתקפות טילים ומלט"ים שהסתיימו ביירוטים או בפציעות קלות.

"בעוד שאני לא מתכוון לפרט על תגובות אפשריות למתקפות הללו, אני כן יכול לומר שננקוט את כל הפעולות הדרושות כדי להגן על כוחות ארצות הברית והקואליציה מפני כל איום", אמר היום דובר הפנטגון, בריגדיר גנרל פטריק ריידר. "כל תגובה, אם תתרחש, תהיה בזמן ובדרך שנבחר", אמר ריידר בתדרוך לכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully