וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין פתרון, רק עקירת הכובש": מובילי הפגנת ההזדהות עם עזה הואשמו בתמיכה בחמאס

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 13:19

אחד משני הנאשמים, פעיל מאום אל-פאחם, קרא בפני מאות שהשתתפו בהפגנה בעיר בשבוע שעבר: "עזה, אל אקצא ושייח ג'ראח, העם קורא למאבק". כמו כן, הוארך מעצרו של יו"ר חד"ש בשפרעם, בחשד שפרסם קריאה "להשמדת הכובש". מרכז לזכויות בחברה הערבית: "הקריאות בהפגנה לגיטימיות"

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

בבית משפט השלום בחיפה הוגש אתמול (שני) כתב אישום כנגד מוחמד ג'אברין בן ה-31 ועורך הדין אחמד כליפה בן ה-41, תושבי אום אל פחם, בגין הזדהות עם חמאס והסתה לטרור. זאת בעקבות ההפגנה שהובילו בעירם ב-19 באוקטובר, למרות אזהרות המשטרה כי לאתאפשר את קיומה.

מתוך מאות שהשתתפו באירוע המחאה, נעצרו 12 מפגינים בהם עיתונאי וקטינים, לאחר שכוחות משטרה גדולים הגיעו למקום על מנת לפזר את ההתקהלות. בין העצורים שהובאו למחרת לבית משפט השלום בחיפה, היה עו"ד כליפה, לשעבר יו"ר הוועד העממי וראש רשימת בני הכפר-בל"ד למועצת העיר. בהמשך, נמסר ממחוז החוף במשטרה כי היא "תגלה אפס סובלנות לכל מחאה בעניין מדיני וביטחוני. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה - ככל שהדבר יידרש". מחאג'נה וכליפה נותרו במעצר מאז ועד להגשת כתבי האישום.

בחקירתם במשטרה השניים באופן כללי לא הכחישו את העובדות, אך טענו כי כלל ההקריאות לא היו מסיתות אט מזדהות עם ארגון טרור אלא קריאות לגיטימיות, סיסמאות שכל מטרתן להזדהות עם סבלם של תושבי עזה ולהביא לעצירת המלחמה. הם הכחישו שהיו ממארגני ההפגנה, וטענו כי מתוך אחריות החליטו להובילה.

מרכז "עדאלה", הפועל למיצוי זכויות משפטיות בחברה הערבית, דרש מהמפכ"ל לבטל את הנחייתו לאסור את הפגנות הציבור הערבי: "חופש ביטוי, גם בעתות משבר". אבל, עררים שהגיש "עדאלה" בעניין נדחו בבית המשפט המחוזי בעיר פעם אחר פעם.

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

על פי כתב האישום, כליפה קרא במהלך ההפגנה סיסמאות, אחריהן חזרו מפגינים נוספים: "עזה, אל אקצא ושייח ג'ראח, העם קורא למאבק", "אין פתרון ואין פתרון, רק על ידי עקירת הכובש, תגביר את הקול שלך, המוות עדיף מהשפלה", כמו גם "עזה של האשם לא תשתחווה, לא לטנק ולא לתותח" ו-"ברכה מאום אל פחם לחללי החירות (שהידים), אנשים שלנו תצטרפו אלינו".

"בחירת השניים דווקא במהלך אחת התקופות הקשות בהיסטוריה של מדינת ישראל כאשר המדינה נתונה תחת מתקפה כבדה ולאחר שממדי האסון כבר החלו להתברר, מעידה על מסוכנות אינהרנטית שלהם", טענו פרקליטות מחוז חיפה, "המסוכנות הנטענת איננה ערטילאית אלא מסוכנות קונקרטית ואישית שלהם בדרך של הזדהות והסתה תוך שלהוב אנשים. בעת זו, בזמן מלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת טרור רצחנית של ארגון החמא"ס, אשר פעיליו ביצעו מעשי טרור קשים, רצחניים ואכזריים, במהלכם רצחו בדם קר, גברים נשים, זקנים, ילדים וטף, קריאות מהסוג הזה מהוות סכנה גדולה לביטחון הציבור".

הפרקליטות טוענת כנגד השניים כי במעשיהם ביצעו יחד מעשה של הזדהות עם ארגון טרור וכן פרסמו קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור. הם מואשמים בהזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. "חבל שהגישו את כתב האישום", אמרה היום בדיון בית המשפט עו"ד אפנאן חליפה, המייצגת את השניים יחד עם עורכי הדין של "עדאלה", חסן ג'בארין, מייסאנה מוראני ועלי ברכאת. "אנחנו נטען בהמשך נגד התרגום ונטען שהקריאות כשלעצמן, לא ניתן לשייך אותן כהזדהות לשום ארגון כזה או אחר. ההפגנה הייתה הפגנה למען התושבים, תושבי עזה בלבד". עו"ד לינה מטר מהפרקליטות מסרה כי "התרגום בוצע על ידי משטרת ישראל, על ידי שוטרים דוברי השפה".

סגנית נשיאת בית משפט השלום בחיפה, השופטת טל תדמור-זמיר, עוד תקיים דיון לגופה של בקשת הפרקליטות לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם ובינתיים בהסכמת הסנגורים הלומדים את תיק החקירה, היא האריכה את מעצרם של השניים עד החלטה אחרת.

אחמד כליפה בהפגנת תמיכה ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023. יואב איתיאל
אחמד כליפה בהפגנת תמיכה ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023/יואב איתיאל
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

בד בבד, בבית משפט השלום בעכו הוארך היום ב-3 ימים מעצרו של יו"ר חד"ש בשפרעם, גם הוא עורך דין מוכר, שעד לאחרונה היה חבר ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין בישראל. הוא נעצר אמש במשרדו בחיפה על ידי שוטרי מחוז צפון בחשד שהביע הזדהות עם חמאס וקרא להשמדת "הכובש". במשטרה אומרים כי בדברים שפרסם רשם כי "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים".

השופט זיאד סאלח האריך את מעצרו עד יום רביעי, ובאופן חריג ערך את הדיון בדלתיים סגורות - לבקשתם של עו"ד נמיר אדלבי, עו"ד האני טנוס ועו"ד רג'א ג'מאל, שלושת הסנגורים שהופיע לייצג את החשוד. כמו כן, אסר השופט סאלח לפרסם את שמו ותמונתו של החשוד.

בהודעה שפרסם זמן קצר לאחר מכן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שיבח את משטרת ישראל וציין כי "פעילותה הנחרצת של המשטרה נגד המסיתים ברשת ניכרת ביתר שאת מפרוץ המלחמה", אבל ביקר את החלטת השופט סאלח. "בהחלטה שערורייתית השופט זיאד סאלח לא התיר לפרסם את תמונתו ושמו אלא בראשי תיבות", מסר השר, "מי שמסית ותומך בטרור, שמו ותמונתו צריכות להיות מופצות בכל מקום, למען יראו ויזהרו. אפס סובלנות עם הסתה ברשתות ובשטח".

המשטרה הזהירה כי היא פועלת בימים אלה "תוך הפעלת כלל האמצעים העומדים לרשותה כנגד האויבים מבית שקוראים לאלימות ולמעשי טרור ברשתות החברתיות תוך תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור הרצחני 'חמאס-דאע"ש' ופועלת למיצוי הדין עם אותם מסיתים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully