וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פיזרה הפגנת הזדהות עם עזה; המרכז לזכויות ערביי ישראל: "עצם הבעת ההזדהות - לגיטימית"

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 2:42

כוחות משטרה שהגיעו לאום אל-פחם נאלצו לפזר בכוח את מאות המוחים, וכן עצרו 5 מהם. "נגלה אפס סובלנות לכל מחאה בעניין מדיני וביטחוני", נמסר בהמשך. מרכז עדאלה דורש מהמפכ"ל לבטל את הנחייתו לאסור את הפגנות הציבור הערבי: "חופש ביטוי, גם בעיתות משבר"

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

מאות מחו הערב (חמישי) בהפגנת הזדהות עם עזה שהתקיימה באום אל-פחם, ושכללה לדברי המשטרה קריאות כנגד מדינת ישראל. בין היתר, הביעו המפגינים תמיכה והזדהות עם ההתנגדות הפלסטינית וכן מחו נגד המשך הלחימה של צה"ל בעזה. בהמשך, פוזרו מהמקום בכוח על ידי המשטרה.

חמישה בני אדם נעצרו באירוע המחאה, בהם עו"ד אחמד חליפה, אחד ממארגניו, לשעבר יו"ר הוועד העממי וראש רשימת בני הכפר-בל"ד למועצת העיר. בהמשך, נמסר ממחוז חוף כי "המשטרה תגלה אפס סובלנות לכל מחאה בעניין מדיני וביטחוני. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה - ככל שהדבר יידרש".

תנועת "עומדים היחד", המזוהה עם פעילותה למען שלום, מסרה כי היום כי פעיליה שתלו בירושלים פוסטרים שעליהם הטקסט "נעבור את זה ביחד" עוכבו, זאת משום שהפוסטרים והחולצות שלהם היו גם בשפה הערבית. "מוחמד ורימון ממעגל ירושלים של התנועה בסדר גמור עכשיו, אבל המסר המאיים של המשטרה היה ברור: אסור להשמיע כרגע קול, אסור לאזרחים הערבים לנכוח כרגע במרחב הציבורי", נמסר.

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

"אתמול גם הוציא מפכ"ל המשטרה הודעה שהזהירה את האזרחים הערבים מלצאת ולהפגין ולדבר גם על מה שקורה כעת בעזה לחפים מפשע", הוסיפו בתנועה, "ההודעה שלו הצטרפה לאיומים של בן גביר ושל עוד שורה ארוכה של שרים וחברי כנסת מהימין המנסים לסמן את החברה הערבים כבוגדים. הסכנה ברורה: מספיק גפרור אחד כדי להצית כאן אלימות נוראה, ממש חזית נופסת בתוך הרחובות של המדינה שלנו, ממש כמו שקרה במאי 2021. לא נסכים לאלימות ולא נסכים להסתה ולא נסכים להשתקה ולרדיפה הפוליטית נגד 20% מאזרחי המדינה".

אולם, מדובר במשחק של "דלתות מסתובבות". המשטרה עוצרת, אבל בתי המשפט משחררים. בצהריים, בית משפט השלום בחיפה שחרר בערבות עצמית ובהרחקה של 15 יום מכל הפגנה לא חוקית את כל חמישה עצורי הפגנת ההזדהות עם עזה שפוזרה אמש במושבה הגרמנית. המשטרה דחתה את בקשת המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצר החמישה, יפעת דורון בת ה-45, יורם בר חיים בן ה-51, יואב בר בן ה-68, מרים ריאן בת ה-37 וסירין ג'בארין בת ה-27, כולם תושבי חיפה שיוצגו ע"י עו"ד חסן ג'בארין, עו"ד עדי מנסור ועו"ד מייסאנה מוראני וכן עו"ד סאוסן זאהר. עצורה נוספת שוחררה בתחנת המשטרה מבלי שהובאה כלל לבית משפט. בנימוקי השחרור קבעה לגביהם השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב כי את הסיכון לשלום הציבור ניתן לאיין באמצעים הפחותים מאלה של המעצר. לאחר שצפתה בסרטונים מההפגנה וכן בדוחות השוטרים ציינה שלא שוכנעה כי קיים חשד סביר לעבירת ההתפרעות שיוחסה לחמישה, אולם הוסיפה כי לאחר שהודיע מפקד המחוז כי מדובר בהתקהלות אסורה - היה עליהם להתפזר.

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

כמו כן, מרכז עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, דורש מהמפכ"ל לבטל את הנחייתו לאסור הפגנות של הציבור הערבי. "עצם הבעת הזדהות עם תושבי עזה היא לגיטימית וחוסה תחת חופש הביטוי, גם בעיתות מלחמה ומשבר", נמסר. "הנחיית המפכ"ל והתבטאויותיו המסיתות מיישרים קו עם מדיניותו הגזענית של השר בן גביר שמצביעה באופן שיטתי על האזרחים הערבים-פלסטינים בישראל כאל אויב, ועלולה להוביל לפגיעה פיזית והרג של מוחים, הן בידי המשטרה והן בידי אזרחים חמושים. על המשטרה ורשויות החוק להעניק הגנה למפגינים המממשים את זכויות היסוד שלהם במקום להסית נגדם ונגד הציבור הערבי כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully