וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נמצא מאות מטרים מבית החולים שיפא: "מח"ט גבעתי נתקל במחבלים מטווח אפס"

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 21:10

חטיבת גבעתי מעמיקה לעבר "הגרעין הקשה" של העיר עזה. קצין בכיר על המח"ט בטיטו: "לעומת מפקדי חמאס הפחדנים ששולחים את המחבלים שלהם בזמן שהם מסתתרים במנהרות, הוא מוביל את הכוח". בין ההישגים בתמרון: השמדת מוצב 17, סמל חמאס בג'בליה, ופשיטה על "המרובע הביטחוני"

בווידאו: ד"ש מגבעתי/אבי רוקח

חטיבת גבעתי ושאר כוחות אוגדה 162 תמרנו לעבר ה"גרעין הקשה" של העיר עזה בסיוע אש אווירית וארטילרית. בימים האחרונים הגיעו כוחות צה"ל בשטחי רצועת עזה למרחק מאות מטרים מבית החולים שיפא.

במשך התמרון המורכב, צברו בגבעתי מספר גדול של הישגים, ובהם כיבוש והשמדה של "מוצב 17" המוגדר כסמל של חמאס בג'באליה ומעוז צבאי בו אותרו אמצעי לחימה רבים, פירי מנהרות ומסמכי מודיעין בעלי ערך רב. בפעולה רחבה פשטו על מוצב מודיעין של חמאס והשמידו בו תשתיות תוך כדי שהם הורגים עשרות מחבלים. ההישג השלישי, פרט להרג מחבלים והשמדת פירי מנהרות הוא פשיטה על סמל נוסף של חמאס: "המרובע הביטחוני".

"הציבור הישראלי צריך לדעת שבשונה ממפקדי חמאס הפחדנים ששולחים את המחבלים שלהם קדימה בזמן שהם מסתתרים במנהרות, מח"ט גבעתי היה בהיתקלויות עם מחבלים בטווח אפס, ומוביל את כל החטיבה להתקפה", סיפר אחד מהקצינים הבכירים של אוגדה 162. "כשאתה שומע ברשת הקשר החטיבתית שמעירים למח"ט גבעתי : 'קודקוד שפר אחורה' אתה מבין שהוא הולך ראשון בראש הכוחות מול עזה. כולם מבינים את זה, עד אחרון הלוחמים. זו תחושה עוצמתית למפקדים. רק בגלל זה ננצח את חמאס".

אל"מ לירון בטיטו, מח"ט גבעתי. דובר צה"ל
חטיבת גבעתי בתמרון הקרקעי בעזה/דובר צה"ל
בי"ח שיפא עזה, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
מבט מלמעלה על בית החולים שיפא/רויטרס

הקצין הבכיר באוגדה 162 אמר כי "כוחות האוגדה עובדים בצורה יסודית. אנחנו פועלים מול רוע ואכזריות. כבר היינו בבתים שבהם יש ספר קוראן ועליו רימון, ליד צעצועים לילדים. זו תרבות שונה משלנו. אנחנו תרבות חפצת חיים, הם תרבות של מוות. יורים על בתי חולים שלהם, יורים על האנשים שלהם. במוצב 17 שלחו לעברנו 200 נשים וילדים. אנחנו ערוכים למקרים מהסוג הזה. בידול ברור בין אזרחים למחבלים. יש לנו מדיניות ברורה".

על הפעילות ההנדסית של חטיבת גבעתי נגד המנהרות התת-קרקעיות אמר הקצין הבכיר: "לאוגדה 162 יש מגוון יכולות. לא הכול מושמד מהאוויר, אלא גם מהקרקע בצורה יסודית. ככה אנחנו פוגעים להם ביכולות האיסוף, הפיקוד והשליטה. כשאתה משמיד מסה של פירים ומנהרות הם כבר לא יכולים לנוע בחופשיות, הם בלחץ, באי וודאות בחלק מהמקרים, ורק שומעים הדי פיצוצים. הלחץ עליהם יימשך, ואני מעריך בצניעות שתהיה כניעה של מחבלים. יש להם נזקים גדולים מאוד. הם חשבו שצה"ל לא יעז לתמרן והנה הגענו ללב העיר עזה".

על אורך הנשימה והזמן שעוד יפעלו בשטחי רצועת עזה, אמר הקצין הבכיר: "אנחנו מקבלים כוח וגיבוי מהעם. המדיניות וההנחיות ברורות ובהירות לנו המפקדים. צדקת הדרך ברורה. ניתן להשיג את יעדי המלחמה, בהחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully