וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ החיילת היה אמור להישמר בסוד. איך ולמה זה הודלף?

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 8:26

במערכת הביטחון רצו לשמור בסוד את מבצע שחרורה של אורי מגידיש, כדי למצות מודיעין יקר. בצהריים החלו שמועות בווטסאפ על שחרור חיילת, ובחמאס הבינו שפעלו מתחת לאף שלהם וצילמו בתגובה את סרטון שלוש החטופות

בווידאו: חגיגות שחרורה של החיילת אורי מגידיש/מערכת וואלה!

עם ההודעה שהועברה לחמ"ל של השב"כ במרכז הארץ, על חציית הגבול מעזה לישראל והעברת התצפיתנית החטופה, אורי מגידיש, כשהיא בריאה ושלמה, נעשו מאמצים ממושכים לשמור את פעולת החילוץ שלה כסודית ביותר. זאת, גם כדי לנסות למצות מידע מודיעיני בעל ערך שיעלה בעקבות הפעולה.

החיילת הועברה למתקן שב"כ, נבדקה על ידי צוות רפואי, ולאחר מכן נכנסה לתחקור ראשוני ולמפגש עם בכירים ביטחוניים, בהם ראש שב"כ והרמטכ"ל. לאחר כמה שעות, גם הוריה הובאו בסוד הפעולה וההתרגשות החלה לגבור. כבר אז היה ברור שיהיה קושי לשמור את האירוע מאופל. בשעות הצהריים נפוצו שמועות ברשת הווטסאפ על שחרור חיילת, וגורמי ביטחון התעלמו משאלות עיתונאים סקרנים.

שמחה מחוץ לבית החיילת אורי מגידיש, ששוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס, קרית גת, 30 באוקטובר 2023. רויטרס
ההורים הגיעו, ההתרגשות גברה, והיה ברור שיהיה קשה לשמור את זה בסוד. החגיגות בביתה של מגידיש, הערב/רויטרס

בחמאס הבינו כי בוצעה פעולה ישראלית מתחת לאף שלהם שהובילה לשחרור החיילת, והחליטו להגיב לאירוע, שהעריכו שייצור מן הסתם תהודה בחברה הישראלית. לכן הם צילמו סרטון קורע לב ומעורר דאגה של שלוש החטופות והפיצו אותו ברשתות.

כמה סיבות הובילו את השב"כ וצה"ל לפרסם הודעה מצומצמת בשעה 18:24, כולל תמונה משפחתית, לגבי חילוצה מהשבי של מגידיש. כרגע הם עדיין מתאמצים לשמור את דרכי הפעולה ועדותה של החיילת תחת עמימות, כולל את פרטי החקירה הראשונית. בימים הקרובים החיילת תעבור תחקור נוסף.

טוראית אורי מגידיש, שוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס ב-7/10. שב"כ
אורי מגידיש עם משפחתה אחרי השחרור/שב"כ

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי צה"ל שחרר במהלך פעולה קרקעית ברצועת עזה חיילת שנחטפה על ידי חמאס במהלך מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. החיילת, טוראית אורי מגידיש, תצפיתנית במוצב נחל עוז, שוחררה במצב טוב והתאחדה עם משפחתה. מגידיש, שהוחזקה לבדה במהלך הפעולה, נפגשה גם עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר, ותוחקרה על ידי גורמים צבאיים, ותתוחקר שוב בהמשך.

עשרות גורמים בשב"כ היו מעורבים בפעולה הנועזת, ולכשהסתיימה הפעולה ללא נפגעים לכוחות הביטחון, לפי המודיעין המדויק של השב"כ, היו גם דמעות של אושר בקרב השותפים לה. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הפעולה תפעיל לחץ על חמאס ותסייע בשחרור חטופים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully